Hoe ver ga jij voor een concert?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 10:08

Ik vroeg me af hoe ver andere gaan voor een concert? Ik ging een keer naar marco borsato. Nou waren we zo'n 4 a 5 uur van te voren aanwezig maar we waren al niet de enige, de fanclub was allang aanwezig. Ik was jong dus mn vader zei al hou me vast, maar zodra de hekken open gingen veranderde de vrouwen in beesten en werd ik er dit de beveiliging uitgetrokken want mijn ouders waren er al door. 1 voordeel we konden nog vooraan staan.

Nu dit jaar is er een concert waar ik heel graag heen wil, maar ja hoe lang van te voren ga je? Voor de beleving tijdens vind ik staan veel toffer echter dat uren van te voren staan en tijdens mits je tegen het hek staat en er tegenaan kunt zitten vind ik best pittig. Daarbij ben ik maar 160 en toen ik ook een keer zo goed als vooraan te stond, stond de jongen voor mij op en was hij zo'n 2 meter :') ik vroeg of ik voor hem mocht nadat de mensen om me heen dat aangaven, maar ik snap ook wel dat hij ook lang in de rij heeft gestaan en anders achteraan komt als hij iedereen altijd voor moet laten.

Qua prijs was het duurste meer dan 200 voor 2 kaartjes, had ik zelf nooit gekocht dus gekregen maar het was wel onvergetelijk.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-12-17 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:12

Het verste wat ik ooit gegaan ben is Groningen. Toen was ik 19.

Uren in de rij staan zie je mij niet doen. Ik ga ook niet naar concerten waar dat nodig is. Zijn altijd relaxte mensen, niet van die hysterische pubers.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:13

Ik werk bij een concertzaal en moet altijd enorm lachen om te zien hoe hysterisch mensen worden als ze deuren open gaan _O-
Zelf zou ik dat nooit doen.
Toevallig had ik gister een concert waarbij ik als gast aanwezig was. Ondanks dat ik er pas na het voorprogramma was, stonden we bijna helemaal vooraan, zij het aan de zijkant.
Vooraan in het midden vind ik echt te druk, al dat geduw.. En als je drinken wilt halen is terug komen ook een hel :=

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 10:17

Koper schreef:
Het verste wat ik ooit gegaan ben is Groningen. Toen was ik 19.

Uren in de rij staan zie je mij niet doen. Ik ga ook niet naar concerten waar dat nodig is. Zijn altijd relaxte mensen, niet van die hysterische pubers.



Nou bij Marco borsato waren het vrouwen van 30 tot 50 jaar die hysterisch waren :')

Overigens is het wel zo dat als je al even staat mensen steeds losser worden en je vanzelf meer ruimte krijgt.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:18

Mijn ouders hebben wat te stellen gehad vroeger met mij naar concerten van jan smit en ja ook daar moest je uren van te voren aanwezig zijn om vooraan te staan. Denk dat het langste ooit 4 uur is geweest gekker heb ik ze nooit gekregen om nog eerder weg te gaan. Echt ik hoorde bij de duwende en trekkende menigde want ja wilde wel vooraan staan natuurlijk _O- als ik er aan terug denk geweldig. Nu kan ik door een gebroken rug die nooit goed genezen is helaas geen staanplaatsen meer aan dus zit tegenwoordig en daar kan je last minut voor aankomen haha.

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:20

uh ver? :') maar ik ben ook niet de allergekste denk ik :+
Draai mn hand er niet meer voor om +10 uurtjes in de rij te zitten, en ik heb afgelopen jaar 500+ euro uitgegeven aan 2 kaartjes,voor 1 artiest :=
Laatst bijgewerkt door Rinkex op 02-12-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:20

Tijdens alle concerten van Queen in Nederland (net op 2 handen te tellen) hebben mijn zus en ik hier echt een topsport van gemaakt. Dat wil zeggen: dagenlang in de bakkende zon of ijskoude sneeuw wachten met als doel om maar vooraan te kunnen staan. En alle keren was het knotsgezellig, dat wachten. De laatste keer was afgelopen maand, helaas moest ik toen werken dus heeft mijn zus de moeite genomen om de hele dag in de kou te staan waarna ik na het werk naar voren ben geloosd door de rest. := Het scheelt dat een grote groep mensen elkaar wel kent en dat dit dus ook gewoon kan. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit per doelgroep verschilt, als je naar Marco Borsato gaat dan is de kans veel groter dat je te maken hebt met een hysterische horde dames en die zijn moordend.
Als de deuren eenmaal open gaan is het inderdaad altijd wel spannend en dan moet je echt niet te bescheiden blijven want dan sta je achteraan. Natuurlijk moet je ook niet andere mensen onder de voeten lopen maar als je netjes blijft wachten dan kun je, je mooie plekje in de zaal wel vergeten.
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer over een hek werd gelanceerd en op de kop in een kliko verdween die aan de andere kant van het hek stond. :') Op dat moment natuurlijk dikke paniek want ik had dit nog nooit meegemaakt en de rest was al lang en breed binnen maar ook toen kon ik me uiteindelijk toch vooraan bij de rest voegen.
En toch moet ik zeggen dat ik 2 jaar terug bij Muse ook best blij was dat we zitplaatsen hadden, dat was toch ook best fijn om na het werk op je gemakje die kant op te gaan. Daaraan merk ik wel dat we geen 20 meer zijn. :o

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:22

Ik heb als 16-jarige 7 uur lang vooraan op Pinkpop gestaan met 32 graden. Geen water, geen wc en geen eten. En dat enkel voor Linkin Park. Ik heb toen een zonnesteek opgelopen, maar het was het zooo waard! Zeker nu Chester er niet meer is, zijn dit mooie herinneringen.

En datzelfde jaar heb ik urenlang voor de Ziggodome gezeten voor System Of A Down omdat ik per se vooraan wilde staan. Was hartstikke gezellig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:26

Ik ben vorige maand voor het eerst naar een concert geweest en kwam een uur van te voren aan :')

Het was echt een geweldig concert! We stonden redelijk vooraan en dr was niemand aan het trekken of duwen of voordringen. Je had je eigen personal space ook nog qua ruimte, dus je kon je gewoon bewegen. Heel prettig :) Kaartje was ook onder de 50 euro en de muziek uiteraard geweldig. Zo zijn concerten leuk!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:29

Enkel voor Ed Sheeran 3-4 uur in de rij gestaan. Verder altijd zitplaatsen gehad. :)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:30

Vroeger (15-20 jaar geleden) deed ik dat wel. Toen ging ik echt uren van tevoren. Nu niet meer, omdat in het midden staan van zo'n enorme massa me steeds meer gaat beklemmen. Ik wil nu wat meer aan de zijkant staan.
Veel geld geef ik wel uit aan kaarten als het nodig is. In de planning staan nu iron maiden in het gelredome, fun loving criminals in tivoli, hopelijk pearl jam in ziggo dome.

Laatste keer pearl jam stonden we vooraan tussen mensen uit Amerika, waarvan hun huwelijksreis was om zoveel mogelijk concerten van de europese tour van pearl jam bij te wonen. Fantastisch.

Er is wel één uitzondering.. als rammstein weer gaat touren en als ik kaarten kan krijgen, dan is mijn doel wel om redelijk vooraan te komen. Maar vaak zijn concerten door de week en kan ik ivm werk niet zo vroeg gaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:31

Langste afstand met de auto was naar Amsterdam (vanuit Belgisch Limburg), dat was 2u rijden. Verder ga ik ook echt niet.
Langste in de rij was ook daar, bij Maroon5 en dat was volgens mij iets van 2uur.
Bij Coldplay waren we een half uur op voorhand daar en stonden we op de eerste rij, dus dat was geluk hebben. Verder eigenlijk tijdens de ticketverkoop altijd al pech gehad dat staanplaatsen uitverkocht waren dus als we vaste zitplaatsen hadden hoefden we ook niet uren op voorhand daar aan te komen.
Coldplay was veruit de duurste omdat we die tickets 2e hands hadden gekocht, verder ga ik binnenkort naar The Killers en die waren 80€, dat zou ik normaal echt niet doen maar een vriendin wou al jaren hierheen dus voor deze keer heb ik het maar gedaan.

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:35

Helemaal in de eerste edities van Groots met een zachte G in Eindhoven ging ik met mijn zus en zwager ook vroeg heen en het was altijd super gezellig. Vervolgens rennen en vooraan staan.
Voor Muse in het Goffertpark ook een paar uur gezeten en goed vooraan gestaan (tweede rij). Ook erg gezellige dag.
Daarna eigenlijk nooit meer gedaan, wel op tijd heen en dan aansluiten, maar altijd wel prima gestaan. Tijdens Rock Werchter een paar jaar terug wel de hele dag bij het hek gestaan bij het hoofdpodium voor Muse. Wel zo dat we elkaar konden afwisselen om te plassen en drinken te halen. Was ook een onwijs leuke dag.
Maar tegenwoordig vind ik zitten eerlijk gezegd ook wel fijn. :o ik kan niet zomaar meer vrij nemen voor een concert en dat resulteert toch vaak in niks zien. Op de tribune kan ik tenminste nog meekrijgen wat er gebeurt :))
Dus nee, ik ga niet meer zo ver. Ook niet qua kosten trouwens. Ik ga geen honderden euro's betalen voor 1 artiest. Daar moesten ze zich echt voor schamen dat te vragen :x

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 10:36

Supervixen schreef:
Vroeger (15-20 jaar geleden) deed ik dat wel. Toen ging ik echt uren van tevoren. Nu niet meer, omdat in het midden staan van zo'n enorme massa me steeds meer gaat beklemmen. Ik wil nu wat meer aan de zijkant staan.
Veel geld geef ik wel uit aan kaarten als het nodig is. In de planning staan nu iron maiden in het gelredome, fun loving criminals in tivoli, hopelijk pearl jam in ziggo dome.

Laatste keer pearl jam stonden we vooraan tussen mensen uit Amerika, waarvan hun huwelijksreis was om zoveel mogelijk concerten van de europese tour van pearl jam bij te wonen. Fantastisch.

Er is wel één uitzondering.. als rammstein weer gaat touren en als ik kaarten kan krijgen, dan is mijn doel wel om redelijk vooraan te komen. Maar vaak zijn concerten door de week en kan ik ivm werk niet zo vroeg gaan.



De 200+ kaarten in berlijn waren voor eddie vedder <3 het was in een soort burcht in de open lucht, voor hun doen dus ook heel klein

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:37

Leo schreef:
Helemaal in de eerste edities van Groots met een zachte G in Eindhoven ging ik met mijn zus en zwager ook vroeg heen en het was altijd super gezellig. Vervolgens rennen en vooraan staan.
Voor Muse in het Goffertpark ook een paar uur gezeten en goed vooraan gestaan (tweede rij). Ook erg gezellige dag.
Daarna eigenlijk nooit meer gedaan, wel op tijd heen en dan aansluiten, maar altijd wel prima gestaan. Tijdens Rock Werchter een paar jaar terug wel de hele dag bij het hek gestaan bij het hoofdpodium voor Muse. Wel zo dat we elkaar konden afwisselen om te plassen en drinken te halen. Was ook een onwijs leuke dag.
Maar tegenwoordig vind ik zitten eerlijk gezegd ook wel fijn. :o ik kan niet zomaar meer vrij nemen voor een concert en dat resulteert toch vaak in niks zien. Op de tribune kan ik tenminste nog meekrijgen wat er gebeurt :))
Dus nee, ik ga niet meer zo ver. Ook niet qua kosten trouwens. Ik ga geen honderden euro's betalen voor 1 artiest. Daar moesten ze zich echt voor schamen dat te vragen :x

Buhhh ik heb 1x poging gewaagd om daar vooraan bij die hekken te staan op Rock Werchter en werd gewoon met de massa meegenomen, ik ging vooruit zonder dat mijn voeten de grond raakten. Nooit meer :')

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:38

Ik ga nooit uren in de rij staan. Zeg toch niet alles. Bij Fall Out Boy stonden we helemaal achteraan in de rij en we stonden uiteindelijk vooraan. En nee, daar kwamen geen ellebogen aan te pas.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:39

Ligt er helemaal welk concert het is hoor bij mij. Afgelopen maand ben ik wel naar London gevlogen voor een concert, daar hebben we maar iets van 13 uur in de rij gestaan en waren we nummers 288 en 289. Niet slecht dus voor zo’n korte tijd wachten.
Ook afgelopen maand 32 uur in de rij gelegen. We hebben overnacht onder het Amsterdam Bijlmer station en waren nummers 81-85. Was echt súper gezellig en heel goed te doen met de kou met thermokleding en slaapzakken :j De rij was ook echt super geregeld tussen ons fans en de beveiliging van AFAS. Dat was wel leuk, want de rij zou rond een uur of 10 open gaan, dus iedereen stond netjes op nummer in een rij met koffers en tenten en al. Toen kwam de beveiliging aan om ons te vertellen dat we naar de rij konden komen. Er stonden al mensen met telefoons klaar om te filmen hoe we allemaal krijsend, huilend en struikelend naar de barriers zouden sprinten, maar we liepen lekker twee aan twee in groepen van 10 er naartoe. Niks hystrerische pubers :') En ik stond best wel vooraan gelukkig!
In april en maart heb ik weer concerten op de agenda staan. Voor die in april weet ik nog niet zeker of ik ga campen, maar voor die in maart ga ik de hele rij organiseren en dus ook campen.

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:40

Granoek schreef:
Leo schreef:
Helemaal in de eerste edities van Groots met een zachte G in Eindhoven ging ik met mijn zus en zwager ook vroeg heen en het was altijd super gezellig. Vervolgens rennen en vooraan staan.
Voor Muse in het Goffertpark ook een paar uur gezeten en goed vooraan gestaan (tweede rij). Ook erg gezellige dag.
Daarna eigenlijk nooit meer gedaan, wel op tijd heen en dan aansluiten, maar altijd wel prima gestaan. Tijdens Rock Werchter een paar jaar terug wel de hele dag bij het hek gestaan bij het hoofdpodium voor Muse. Wel zo dat we elkaar konden afwisselen om te plassen en drinken te halen. Was ook een onwijs leuke dag.
Maar tegenwoordig vind ik zitten eerlijk gezegd ook wel fijn. :o ik kan niet zomaar meer vrij nemen voor een concert en dat resulteert toch vaak in niks zien. Op de tribune kan ik tenminste nog meekrijgen wat er gebeurt :))
Dus nee, ik ga niet meer zo ver. Ook niet qua kosten trouwens. Ik ga geen honderden euro's betalen voor 1 artiest. Daar moesten ze zich echt voor schamen dat te vragen :x

Buhhh ik heb 1x poging gewaagd om daar vooraan bij die hekken te staan op Rock Werchter en werd gewoon met de massa meegenomen, ik ging vooruit zonder dat mijn voeten de grond raakten. Nooit meer :')


Haha dat heb ik in 2010 met Muse ook meegemaakt. :') sindsdien zorg ik het hek voor of achter me te hebben als buffer haha.
Met Metallica een paar jaar geleden stonden 5 vrienden als buffer om me heen, dat vond ik op een gegeven moment doodeng :x

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:41

enamorada schreef:
Ligt er helemaal welk concert het is hoor bij mij. Afgelopen maand ben ik wel naar London gevlogen voor een concert, daar hebben we maar iets van 13 uur in de rij gestaan en waren we nummers 288 en 289. Niet slecht dus voor zo’n korte tijd wachten.
Ook afgelopen maand 32 uur in de rij gelegen. We hebben overnacht onder het Amsterdam Bijlmer station en waren nummers 81-85. Was echt súper gezellig en heel goed te doen met de kou met thermokleding en slaapzakken :j De rij was ook echt super geregeld tussen ons fans en de beveiliging van AFAS. Dat was wel leuk, want de rij zou rond een uur of 10 open gaan, dus iedereen stond netjes op nummer in een rij met koffers en tenten en al. Toen kwam de beveiliging aan om ons te vertellen dat we naar de rij konden komen. Er stonden al mensen met telefoons klaar om te filmen hoe we allemaal krijsend, huilend en struikelend naar de barriers zouden sprinten, maar we liepen lekker twee aan twee in groepen van 10 er naartoe. Niks hystrerische pubers :') En ik stond best wel vooraan gelukkig!
In april en maart heb ik weer concerten op de agenda staan. Voor die in april weet ik nog niet zeker of ik ga campen, maar voor die in maart ga ik de hele rij organiseren en dus ook campen.
Ik weet precies welk concert je bedoelt. :') Tot in maart denk ik dan? :))

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 10:43

Ik ben wel benieuwd over wie het ging in Engeland

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:43

Haha gezellig! Ga je ook vroeg in de rij staan/campen?

Moonsparkle ik weet niet of je reageert op mijn post? Maar dat was Harry Styles met als voorprogramma Muna :j

Jullie zullen vast denken: wat de fiets doe je dan zo lang in een rij? Het is echt super gezellig altijd! Ik maak altijd wel nieuwe vrienden, we spelen kaartspelletjes als weerwolven en vaak nemen mensen hun nintendo’s mee, je zit uuuuuuren te praten met iedereen, je doet interviews (en al die journalisten hebben allemaal dezelfde vragen :') ) . Kortom leuker dan je zou verwachten.
Laatst bijgewerkt door enamorada op 02-12-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:44

Vooraan staan, mij niet gezien. Ik heb graag de mogelijkheid om we te komen , dat gaat een stuk lastiger is het vooraanstaande gedrang. Ook ben ik klein van stuk en mensen houden daar totaal geen rekening mee (en met rekening houden bedoel ik niet dat ze mij voor moeten laten, maar dat ze niet aan alle kanten stijf tegen me aan gaan staan, zodat niet alleen mn zicht wordt ontnomen, maar ook mijn lucht om fatsoenlijk te ademen. :D :') )

Ver van te voren aanwexig zijn doe ik dus ook niet.

Laatste concert van U2 in de Arena hadden we en mooi plekje aan de “zijkant/vooraan” alle ruimte en goed zicht!

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:46

enamorada schreef:
Haha gezellig! Ga je ook vroeg in de rij staan/campen?
wel vroeg in de rij staan,campen doe ik niet ivm lichamelijke problemen.Leer mijn grenzen steeds beter kennen maar campen de kou in maart gaat me net te ver. (nog) :o In April heb ook nog een concert maar dan heb ik vip, dus dan kan ik het rustiger aan doen. :))

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:48

Rinkex schreef:
enamorada schreef:
Haha gezellig! Ga je ook vroeg in de rij staan/campen?
wel vroeg in de rij staan,campen doe ik niet ivm lichamelijke problemen.Leer mijn grenzen steeds beter kennen maar campen de kou in maart gaat me net te ver. (nog) :o In April heb ook nog een concert maar dan heb ik vip, dus dan kan ik het rustiger aan doen. :))

Welk concert is dat in april?
Dat is vervelend inderdaad als je het niet trekt om te campen. Goed dat je je eigen grenzen kent en het niet toch maar doet. Beter dan dat je tijdens het concert flauwvalt of de hele dag over staat te geven, daar wordt niemand blij van :n

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:50

enamorada schreef:
Welk concert is dat in april?
Dat is vervelend inderdaad als je het niet trekt om te campen. Goed dat je je eigen grenzen kent en het niet toch maar doet. Beter dan dat je tijdens het concert flauwvalt of de hele dag over staat te geven, daar wordt niemand blij van :n
exactly! en die van April is Niall, dus denk aan je eerste post te zien, dat jij daar ook bent haha :P