USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:01

Ik kom even het topic binnen wandelen. Wij willen (mijn vriend, ik en nog een vriend) in oktober naar New York en dit combineren met Washington CD, ongeveer een week tot 9 dagen. Hoe valt dit te combineren en zijn er hotels / appartementen / etc die jullie me kunnen aanraden? Mag ook via PB. Bedankt alvast!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:02

Washington DC bedoel je?
Dat is prima te combineren. Lekker met de Amtrak gaan dan hoef je geen auto te huren.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:21

Ja Washington DC inderdaad. Oke, bedankt voor de tip!

En is een week tot 9 dagen voldoende voor deze twee steden? Ik hoef ze beiden niet volledig binnenstebuiten te keren zeg maar, maar wel dat we rustig aan kunnen doen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:27

Prima te doen in die tijd :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:47

Amtrak is echt een aanrader voor NYC - DC! Duurt amper 3u. Je neemt de trein vanuit het station in centraal NYC en even later sta je in centrum DC. Geen gedoe met taxi's, bagage of inchecken. Je gaat van centraal naar centraal.

En de Amtrak is heerlijk, met heel ruime plaatsen, wifi, een bar. Kan het alleen maar aanbevelen :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:51

Daarom :) voor beide steden heb je ook geen auto nodig.
Je zou ook van Dulles terug kunnen vliegen, hoef je niet terug naar NYC.

Zou in Washington een hotel vlak bij the Mall nemen, dan zit je gelijk goed.
NYC ergens in Manhattan is prima :) alles is op loopafstand en anders is de metro vlakbij.

Rechtsonder het topic zit een zoekfunctie voor in het topic. Zou daar eens op beide steden zoeken voor eerder gegeven tips :)

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:15

Super, dank jullie wel. Als we het gaan doen hebben we al besloten om inderdaad de Amtrak te nemen.
Een keer op een andere manier Amerika ontdekken voor ons.
We hebben 3 jaar ongeveer hetzelfde rondje al gehad (westkust) steeds met andere mensen, dus dit wordt dan een nieuwe beleving :)

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:25

Leo schreef:
Birgit__ schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik had gezocht, maar zal nog eens goed zoeken voor meer info. Op een ander forum had ik iemand gezien die een soort gelijke route had gedaan in drie weken, dus vandaar dat ik het ook aan het overwegen ben.

Als we puur voor Amerika gaan hadden we de route als volgt in gedachten: Denver richting Billings -> Cody -> Yellowstone -> Jackson -> Salt Lake City -> Moab en dan terug richting Denver. Op deze route twijfelen we heel erg tussen twee of drie weken. Zijn jullie het eens met liever drie weken en rustiger/minder KM per dag dan gehaast (wordt het gehaast dan?) alles in twee weken? :)


Dat is exact de route die wij nu aan het doen zijn, in drie weken tijd. :) we zitten nu op dag 10 en zijn aangekomen in SLC.
Ik zou zeker 3 weken adviseren, zeker als je zo graag naar Yellowstone wilt. Daar zou ik sowieso 3 volle dagen (minimaal 4 nachten) voor uittrekken om echt te kunnen genieten van alles wat het park biedt. Eigenlijk vond ik dat zelfs nog te kort haha (als wildlife liefhebber had je me er zo nog een week kunnen neerzetten :+: )


OH super gaaf! Dan denk ik zo dat je nu aan het einde van je reis toe bent gekomen? Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar verhalen en foto's :D Ben je met een huurauto gegaan of per camper? Dat blijft een discussie punt bij ons namelijk en ben erg benieuw naar ervaringen!

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 01:13

Huurauto :D met een tent en we hebben ook een paar hotels genomen onderweg.
Klopt, we vliegen morgen terug. Zal thuis een verslagje maken. Het was een onwijs toffe reis, meer dan genoten! Voor vragen/tips mag je altijd pb sturen hoor :j

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:50

Hoe veel borg hebben jullie betaald voor je huurauto bij Alamo? Ik ben ondertussen de hoofdbestuurder omdat mijn pa geen cc heeft en ik wel, maar die van mij heeft een limiet van 1000 en ik moet hem ter plekke ook gewoon gebruiken natuurlijk. Ik verwacht niet dat de borg 900 euro is maar misschien heeft een van jullie er wat meer inzicht in. We huren hem 2 weken!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:08

Hmm, borg kan wel zoveel zijn. Vaak is het toch een relatief hoog bedrag waar ze dan gebruik van kunnen maken als er wat misgaat. Kan je niet even bellen met Alamo?

Ik weet trouwens niet of je een prepaid cc hebt? Daar moet je ook goed mee opletten, want ik heb ooit een huurauto niet mee gekregen omdat we alleen prepaid cc's hadden en dat voor hen geen garantie kon zijn.

Je hebt trouwens wel soms de optie om de borg cash te betalen (maar dan gaat het ook wel om een flink bedrag):

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... tions.html
Citaat:
Cash: Not all locations accept cash. Cash rentals may be accommodated for economy through full-size vehicles.

Please review the following key points regarding cash rentals:

Renter must meet locations rental requirements including but not limited to:
Verifiable proof of employment
Verifiable home/cell phone and/or utilities in renter's name
Verifiable return transportation
Deposit in the amount of the calculated rental charges plus an additional amount (up to $500) may be required.
Renters may use cash as form of final payment upon return of the vehicle.
For rentals in Canada, only customers on a pre-paid tour or renting on corporate accounts that have negotiated the option to use cash are allowed to use cash to qualify for a rental.
The following may be required:

Verifiable proof of employment
Verifiable home/cell phone and/or utilities in renter's name
Verifiable return transportation ticket
A deposit of $50 per rental day may apply

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:34

Nee ik heb gewoon een normale cc, speciaal aangevraagd omdat we anders idd de deposit niet konden betalen. Bij alamo bieden ze wel aan dat je met prepaid cc of cash borg mag geven als je je retourticket kan laten zien, dus uiteindelijk komen we er vast wel uit :))

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:45

Bij ons viel de borg altijd mee (nooit meer dan paarhonderd euro meestal minder), zelfs voor 1,5 week de SLK was het toen onder de 200 euro bij Sixt.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:58

Weet iemand of het eind oktober / begin november goed te doen is qua temperatuur in New York en in Florida?
Ik wil eigenlijk begin oktober gaan, maar mijn vriends werk gooit waarschijnlijk roet in het eten, dus moeten we later gaan. Ik wil graag de herfstvakantie mijden ivm mijn werk :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:35

Denk dat dat prima te doen is hoor :D lekker warm :D
Wel orkaan seizoen in Florida, maar over het algemeen merk je dat alleen aan een hoosbui rond half 6/6 uur in de avond van ongeveer 30 min. Maar ja, over het algemeen he ;)

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:08

Je betaalt helemaal geen borg als je een prepaid boeking hebt.
Dus ik zou alvast de autohuur maar betalen, dat scheelt weer. En als je postpaid doet, dan houden ze een bedrag in ter grootte van je autohuur.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:23

Fitzroy schreef:
Je betaalt helemaal geen borg als je een prepaid boeking hebt.
Dus ik zou alvast de autohuur maar betalen, dat scheelt weer. En als je postpaid doet, dan houden ze een bedrag in ter grootte van je autohuur.

Dit :j ik had bij Alamo prepaid gedaan, en er is nooit een borg gereserveerd op mijn credit card :)

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:37

We hebben de huurauto al betaald maar moeten toch echt bij het ophalen een geldige cc (niet prepaid) laten zien waar ze een bepaald bedrag op reserveren.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:39

Hmm, wij hebben altijd prepaid en er wordt toch altijd een cc gevraagd ter borg. Wordt ook een bedrag op gereserveerd op je kaart, dat zie ik dan ook terug in mijn statement.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:50

Volgens mij wordt er bij ons bij Hertz ook altijd een bedrag gereserveerd. Gebeurt op mijn man zijn CC zou het vanavond eens vragen :)
Wij hebben beide gelukkig een vrij ruim bestedingsbedrag dus hebben er nooit last van dat het gereserveerd staat

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:12

Ja bij ons is het uberhaupt een beetje een dingetje geweest. Mijn vader heeft geen cc en kon er ook geen aanvragen. Ik heb er eentje bij mijn studentenrekening maar daarbij is de bestedingslimiet dus maar 1000 euro en voor een andere kom ik niet in aanmerking. We hebben de huurauto al om moeten boeken (mij als hoofdbestuurder dus extra driver pakket + een underage pakket) en nu bedenk ik me dus ineens dat het best eens een probleempje zou kunnen worden als de borg erg hoog is :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:24

Kan je geld op je CC storten zodat je limiet ruimer wordt? Bij mijne kan dat bijvoorbeeld wel :)
Wellicht voel je je dan wat fijner :)

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:31

Wij huren al jaren bij Alamo, nog nooit een bedrag vastgezet. 0,01 ter verifiëring van je CC, dat is alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:56

Keet schreef:
Kan je geld op je CC storten zodat je limiet ruimer wordt? Bij mijne kan dat bijvoorbeeld wel :)
Wellicht voel je je dan wat fijner :)

Nope, helaas. Het is echt een vaste limiet van 1000. Maar goed, zo te horen komt het allemaal wel goed :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:19

Emma, kan je niet een extra prepaid credit card krijgen voor de andere kosten dan de auto? Dat je daar dan gewoon geld op zet. Toen ik student was, kon ik ook alleen maar zo'n prepaid card krijgen.