USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:17

Ben weer terug van NY.
Was goed heet. Pfoe.
Maar wel weer heerlijk geslenterd.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:42

Pff wij hebben ineens even stress. Ga met mijn vader en bedacht me ineens dat hij alleen een prepaid cc heeft..... Paniek in de tent dus. We gaan nu eerst proberen of hij nog een cc kan aanvragen die op tijd binnen is, en anders vraag ik een studentencc aan via mijn betaalrekening die met 6 dagen binnen is, nemen we extra driver en underage pakket en word ik de hoofdbestuurder zodat ik de borg kan betalen. Jammer dat het dan gelijk 5x duurder is en we de auto die we hadden uitgekozen (een cabrio :+ ) dan sowieso niet meer kunnen nemen. Meh.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:45

Ik boek altijd via Alamo. Online inchecken, skip the counter en hup bij aankomst naar de garage. Auto uitzoeken in je categorie en wegrijden naar de booth. Een kind kan de was doen en nergens vragen of iemand die je onnodige verzekeringen probeert aan te smeren.
Voordeel van Alamo/National vind ik dat je zelf je auto kunt kiezen en er niets toegewezen wordt.
Rondje eromheen is niet nodig, je bent nl all risk verzekerd.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 14-06-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:46

Emma, als het jou lukt binnen 6 dagen dan je vader toch ook ? Ik zie het verschil niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:48

Fitzroy schreef:
[naam], als het jou lukt binnen 6 dagen dan je vader toch ook ? Ik zie het verschil niet zo.

Zit wat gedoe achter, is een rede dat hij op dit moment alleen een prepaid cc heeft.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:49

O, dat is balen. Hopelijk lukt het hem want dat scheelt jullie een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:52

Fitzroy schreef:
O, dat is balen. Hopelijk lukt het hem want dat scheelt jullie een hoop geld.

Ja, zou wel een heel stuk schelen. Niet dat ik het persoonlijk zo vervelend zou vinden om ook te mogen autorijden, maar ik heb mijn rijbewijs pas een paar maanden en ga toch geen lange stukken achter het stuur zitten, dus het zou eigenlijk een onnodig dure omweg zijn.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:51

Wij hebben ervaring met Alamo, Dollar en Sixt en nog nooit extra toeslagen gehad. Het was juist altijd erg goedkoop en bij Sixt kregen we een gratis upgrade naar een Mercedes-Benz SLK, ook leuk. Hebben ook eens via Turo gehuurd bij particulieren en ook dat is zonder problemen en extra kosten verlopen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:39

Emmaa_ schreef:
Fitzroy schreef:
O, dat is balen. Hopelijk lukt het hem want dat scheelt jullie een hoop geld.

Ja, zou wel een heel stuk schelen. Niet dat ik het persoonlijk zo vervelend zou vinden om ook te mogen autorijden, maar ik heb mijn rijbewijs pas een paar maanden en ga toch geen lange stukken achter het stuur zitten, dus het zou eigenlijk een onnodig dure omweg zijn.


Kun je geen extra card aanvragen op je eigen account op naam van je vader?

Zo heb ik ook eens iemand uit de problemen geholpen. Extra card is bij sommige maatschappijen heel snel aan te vragen. Gewoon op de eigen naam.

Ben je wel 21+? Anders kunnen ze daar ook nog weer extra geld voor vragen.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:23

Ik ben 21 ja, dus met een under age pakket ben ik er. Een extra cc kan op mijn naam sowieso niet want ik kan alleen een studenten cc aanvragen jammer genoeg.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:59

Emma, drive-usa heeft heel voordelige Underage pakketten van Alamo: https://www.drive-usa.de/rental-cars/al ... ation.html
Super betrouwbaar, ik heb 5 jaar geleden ook bij hen geboekt toen ik nog maar 22 was en wij hebben toen een minivan meegekregen aan vrijwel dezelfde prijs als niet-underage en hoefden niet veel extra te betalen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:43

Iemand ervaring met internationale simkaarten?

https://www.usasim.net/product/usa-sim/

Deze klinkt namelijk te mooi om waar te zijn, maar ik kan niet even langs een telefoon zaak gaan en ik geloof dat San fransisco AirPort ook geen winkel heeft. Eventueel kan ik wel een sim kaart laten bezorgen, maar dat zou echt de laatste optie zijn.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:48

Wat wil je ermee doen? Internetten? In dat geval is €65 gigantisch duur. Kan je beter even langs een T-Mobile shop lopen, daar heb je een simkaart en mobiel internet voor pakweg $20 voor een maand.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:50

Probleem is dus dat ik niet bij een t mobile shop in de buurt kom... Is om contact op te nemen met mensen als het nodig is. Dus in noodgevallen, maar ook als ik eens de weg kwijt ben oid.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:53

Dan zou ik gewoon naar een andere provider zoeken, bv. At&t. In de gemiddelde supermarkt vind je ook altijd wel simkaarten.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:56

De kans dat ik bij een fatsoenlijke supermarkt kom is ook gewoon nihil, ik probeer te regelen dat een vriendin er eentje koopt voor mij en meeneemt naar mijn Airbnb, maar hier in Nederland een al kunnen kopen is natuurlijk het fijnste.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:19

Hoezo kom je niet voorbij een supermarkt? Je vindt simkaarten vrijwel overal. 7/11, krantenwinkels, tankstations. Je moet echt al heel erg je best doen om er geen te vinden. Het is gewoon zonde om €65 uit te geven aan iets wat je vrijwel overal in Amerika voor enkele tientjes kan vinden.

Je kan ook kijken naar LycaMobile, die verkopen internationale prepaid simkaarten en hun bel/sms/internettarieven zijn volgens mij wel ok. Zo'n simkaart kan je gewoon in BE of NL in de supermarkt vinden: http://www.lycamobile.be/nl/

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:46

Morgen!! *\o/*
We gaan om 14 uur de lucht in. Ben al weer stik zenuwachtig :') heb er wel ontzettend veel zin in. Gaat vast weer een geweldige reis worden!

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:51

Veel plezier Leo!

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:51

Leo schreef:
Morgen!! *\o/*
We gaan om 14 uur de lucht in. Ben al weer stik zenuwachtig :') heb er wel ontzettend veel zin in. Gaat vast weer een geweldige reis worden!


Heel veel plezier!!!
Wij ook nog minder dan twee weken *\o/*

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:18

Veel plezier!!!!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:20

Leo schreef:
Morgen!! *\o/*
We gaan om 14 uur de lucht in. Ben al weer stik zenuwachtig :') heb er wel ontzettend veel zin in. Gaat vast weer een geweldige reis worden!


Veel plezier! Ik ga ook morgenvroeg richting Amerika.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:06

Veel plezier !! Heerlijk !!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:54

Lekker!
Ik wil ook weer. haha

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:42

Nog 3 maanden wachten en dan ben ik er ook weer