USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:30

Wij vonden het in een kortere periode prima te doen inclusief ook de Grand Canyon South Rim. Wel zijn we tussendoor nog naar Hawaï geweest (daarna terug op SF naar LA, daarvoor LA, Vegas, Canyon en San Diego).

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 06:25

Hoe lang heb je precies in dagen? Ik denk dat het zelfs zonder vlucht wel te doen is. Dan kun je nl. Death Valley en Yosemite ook nog bekijken onderweg van LV naar SF.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:12

Dat is prima te doen, wij hebben geloof ik in drie weken de volgende route gedaan: SD - Santa Barbara (LA geskipt, was ik eerder geweest en vond ik niet de moeite waard) - SF - LV - Zion - Bryce - GC - Joshua - SD.

Let ook even op de one way fee, soms is die duurder dan een ticket.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:04

Elke86 schreef:
Hallo iedereen,

Wij plannen in september 2.5 week uit te trekken voor een roadtrip Westcoast (San Francisco - Los Angeles - Las Vegas). Nog geen concrete plannen wat we allemaal willen zien, maar is dit volgens jullie doenbaar in 2.5 week? Enige tips of aanraders waar we zeker aan moeten denken?
We willen van Las Vegas een vlucht naar San Francisco terugnemen zodat we niet heel dat stuk terug hoeven te rijden met de wagen en we zo dus meer tijd hebben om van San Francisco naar Las Vegas te gaan.

Moet zeker te doen zijn :j afgelopen jaar zijn wij in 3 weken (excl vlucht, dus echt 3 volle weken) van hartje Kansas naar SF gereden, waarbij we ook meer dan eens 2 a 3 nachten of langer op een plek geweest zijn. We hadden dan ook niet het idee alleen maar aan het reizen te zijn. :) hierbij de route GC, Bryce, Zion, LV, DV, Yosemite en SF. Jouw route zou zeker en comfortabel haalbaar moeten zijn :j

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:12

Bedankt voor jullie antwoorden!
In totaal zouden we 15 dagen hebben zonder de vluchten meegerekend. We willen zeker geen overvolle agenda en vooral genieten, want er is zoveel leuks te zien onderweg!

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:24

Leuk!!
Wij vonden zelf Las Vegas niet zo heel leuk. Bijzonder om een keer doorheen te lopen maar niet direct ons ding. Vanuit LV wel de Hoover Dam bezocht en een leuke middag op get strand aan Lake Mead gezeten. Aanrader als je meerdere dagen in die omgeving bent!! :j
In SF vonden we het ontzettend leuk een fiets te huren om de stad te bekijken (en de GG bridge te fietsen).

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:07

Let inderdaad wel op met one way fee. Je auto afzetten in een andere staat of stad dan waar je hem oppikt, kan oplopen tot $500 of $750. Dan ben je veel duurder uit als je vliegt en kan je soms beter gewoon terug rijden.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:24

LV : you hate it or love it! Wij zijn van de laatste categorie, wat een heerlijke stad. Het is heel persoonlijk en je moet het ervaren imo.
15 dagen is wel krap voor het complete rondje. Hier de voorbeeldroute, misschien kun je daar nog wat dingen uithalen.
http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:20

Yasmine schreef:
Let inderdaad wel op met one way fee. Je auto afzetten in een andere staat of stad dan waar je hem oppikt, kan oplopen tot $500 of $750. Dan ben je veel duurder uit als je vliegt en kan je soms beter gewoon terug rijden.

Ja, daar kwamen wij ook achter :'). Wij betalen $300 one way fee. Anderzijds hadden we goedkope tickets voor de terugreis en ik weet niet in hoeverre het qua brandstofkosten uit zou maken dus misschien valt het onder de streep wel mee. Of niet. Maar we hebben er in ieder geval geen invloed meer op :)).

Wij hebben inmiddels alles geregeld! Hotels voor Boston, New York en Chicago zijn geboekt, huurauto, ESTA... Aftellen :):).

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:21

Wij huren nu een auto via rentalcars.
Een week 300 euro. We moesten wel een 7 persoonsauto hebben dat is ook duurder.

We hebben nu staan.

Woensdag 5 juli komen we aan bij mijn tante.
Vrijdag universal
Zondag Hollywood.
Maandag en dinsdag naar Las Vegas
Woensdag een blokhut tussen Zion en Bryce canyon in.
Vanaf daarna is het open.
Horseshoe bend en grand canyon staan ook op onze lijst.
Hooverdam pakken we als in LV zijn.
Zondag auto inleveren. En dan nog tot vrijdagavond bij mijn tante.
LA, San diego en een dag strand staan ook nog op onze lijst.
En vooral genieten van de Familie :P

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:23

Wij hebben 2 keer de waarschuwing voor die fee gwhad. Maar nooit op de rekening zien staan. Misschien mazzel gehad

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:45

300 voor een week vind ik erg meevallen zeg. Wij betalen 1200 voor 14 dagen :oo. Huren bij Alamo via TUI. Vond het toch wat veiliger voelen om het via een reisbureau te regelen..

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 18:57

Hoezo dan Plien? Ik vind dat wel heel veel geld...

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:09

Ik vind 1400 ook wel echt heel veel geld zeg. Wij hebben via Sunnycars geboekt en betalen voor 2 weken iets van 700 euro, en dat is ook alleen omdat we voor de vrij dure optie van een cabrio gegaan zijn. Voor een normale (ruimer dan een smart) auto was het iets van 400 euro.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:24

Intermediate model, additional driver, one way rental, GPS én hoogseizoen... Heb ook wel bij vergelijkbare maatschappijen gekeken (Sunny cars, rental cars etc) maar overal zijn de prijzen vrijwel gelijk. Ik denk dat wel of geen hoogseizoen enorm uitmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:29

Plien91 schreef:
Intermediate model, additional driver, one way rental, GPS én hoogseizoen... Heb ook wel bij vergelijkbare maatschappijen gekeken (Sunny cars, rental cars etc) maar overal zijn de prijzen vrijwel gelijk. Ik denk dat wel of geen hoogseizoen enorm uitmaakt.

Wow, dat vind ik dan wel heel gek. Wij gaan van half tot eind juli en zijn dus echt aanzienlijk minder kwijt. Nou hebben wij wel maar 1 driver (ik ben underage volgens VS wetten en als we mij als underage én additional driver erbij zouden zetten zouden we echt een klein fortuin kwijt zijn) maar wel een intermediate model.. GPS doen wij gewoon via onze telefoon.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:30

Gps huren wij nooit mee. Zonde van je geld. Wij gebruiken een gratis offline navigatie app, super handig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:35

Dan nog vind ik €1400 wel héél veel. Wij hadden in Florida een mega luxe Chevrolet Camaro Cabrio (sportwagen met open dak, vaak nog duurder dan intermediate) en voor 2 weken hebben we amper $400 betaald. Extra driver was gratis.

Heb je niet geboekt bij een reisbureau dat ziek veel commissie neemt? Als je gewoon via de grote huurmaatschappijen als Hertz, Alamo, National huurt, zit je ook heel veilig, hoor.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:43

Nee, ik heb op vrij veel sites (iig die jij noemt) gekeken en overal zijn de prijzen nagenoeg gelijk. Als ik rechtstreeks bij Alamo wil boeken is het ook net zo duur als via het reisbureau. Gingen jullie ook in het hoogseizoen, dus echt midden augustus?

Edit: locatie zal ook wel meespelen denk ik? Hier is het JFK >> ORD.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 12-06-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:43

Keet schreef:
Gps huren wij nooit mee. Zonde van je geld. Wij gebruiken een gratis offline navigatie app, super handig

Welke?

Wij hadden in Florida auto erbij van tui.
Betaalde voor tien dagen Orlando en miami incl auto en hotels 900 pp

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:20

Dacht osmand. Wij zetten thuis ook altijd alvast wat interessante dingen winkels supermarkten e.d erin :) en de hotels

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:40

Je hebt ook NavFree en Here als offline navigatie.

JFK is idd duur, dan de additional driver en de one way fee en hoogseizoen, ik denk dat het wel aardig klopt.
Wij huren altijd via Alamo.co.uk/brits, vaak is die wel het voordeligst.
Wij waren de laatste keer € 275,- kwijt voor 2 weken midsize SUV in Florida maar als ik nu kijk kom ik ook al op € 450,- voor dezelfde periode volgend jaar.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:55

Plien91 schreef:
Nee, ik heb op vrij veel sites (iig die jij noemt) gekeken en overal zijn de prijzen nagenoeg gelijk. Als ik rechtstreeks bij Alamo wil boeken is het ook net zo duur als via het reisbureau. Gingen jullie ook in het hoogseizoen, dus echt midden augustus?

Edit: locatie zal ook wel meespelen denk ik? Hier is het JFK >> ORD.

Ik heb eens gekeken, meer dan 100 euro verschil zit er inderdaad niet in. Hoogseizoen maakt minder uit dan de one way fee, vooral in een andere staat en er wordt ook rekening gehouden met de kans op dezelfde one way rit omgekeerd als ik het goed heb begrepen. Hij is al helemaal geboekt toch? Anders zou ik toch kijken of je nog ergens iets aan kunt passen als je dit teveel vind?

Voor navigatie, ik koop altijd een telefoonkaart op vakantie, dan kan ik zonder problemen bellen, smsen en gewoon op het internet en dus ook live navigatie gebruiken. 2 jaar geleden 50 euro voor 6GB 200min (internationaal) en 200sms in Amerika, doe ik van de winter ook weer

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:56

Thanks voor het meedenken :j. Op zich maakt het niet veel uit, als we bijv vanaf Washington gaan huren is het iets goedkoper maar dan zit je nog met treintickets voor NY-Washington. Plus dat we het stuk van 14-28aug zo open mogelijk willen laten om te gaan en staan waar we willen. Eerste 9 en laatste 2 nachten staan al vast. En goedkoop wordt de reis sowieso niet dus we waren er mentaal al op voorbereid :P. Desalniettemin zal ik nog eens een blik op de offerte werpen!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:07

Wij hadden een Dodge Charger voor twee weken, €550. Voor tanken hoef je het ook niet te laten, dat is in verhouding bij ons ook goedkoop.

Beetje zoeken bij huurautos kan best wat schelen (hotwire, drive usa). Of met cancelgqrantie en dag van te voren opnieuw boeken (scheelde ons 5 jr geleden €240).

Navigatie kan gratis via google maps, werkt zelfs in the middle of nowhere in Namibië :') Zonde geld om mee te huren.