Help, zelf regelen of georganiseerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1407
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 21:36

Hee allemaal,

Mijn vriend en ik zitten nogal in dubio en we hopen dat jullie ons hierin kunnen helpen. Vanwege priveomstandigheden hebben we nog geen vakantie durven boeken (mijn schoonbroertje is terminaal ziek en afgelopen vrijdag was de uitslag van de drie maanden scan, deze was goed genoeg waardoor we nu durven boeken voor de zomer.

Nu dus het dilemma, we willen graag een verre reis maken, omdat het mijn laatste vakantie is voor de start van mijn coschappen. Wij zijn nog studenten dus ons budget is 2000 per persoon, voor alles, dus eten, hotel/hostel, vluchten en uitstapjes.

Nu zitten we dus in dubio, willen we alles zelf gaan regelen of willen we een kant en klare reis boeken. Het valt op dat de kant en klare reis vaak goedkoper is dan dat de gewone reis zou zijn. Maar dit is waarschijnlijk schijn. Mijn vraag aan jullie is dus, wat raden jullie ons aan? Hoeveel gedoe en geregel is het zelf regelen?

Even alles op een rijtje:
- Budget 2000
- Koppel (24 en 26)
- Veel landen lijken ons interessant, Afrika liever niet, Bangkok in Thailand zijn we recent geweest
- Geen ervaring met Backpacken

Alvast heel erg veel bedankt voor jullie tips en aanraden!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:13

Hoe lang willen jullie weg?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:17

Ik ga je geen tips geven waar heen te gaan, maar wel de tip: sluit een goede annuleringsverzekering af, beknibbel daar niet op en controleer vooraf of die ook uitkeert áls je terug zou moeten keren vanwege je schoonbroer. Mogelijk dat een verzekering wél uitkeert voor je vriend, omdat het zijn broer is, maar dat jij je vakantie uit mag zitten als er iets mis is. Voor jou is het geen familie tenslotte! En voor een 'spoedticket' teug betaal je de hoofdprijs.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:21

Ik zou eerst eens bedenken waar je heen wil en dan bedenken of je daar zef wil reizen of dat je liever georganiseerd gaat. Het hangt nogal af van je bestemming.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:00

zou je wel zo ver weg gaan, deze foto's zijn een moment opname.Het kan onverwachts heel vlug gaan heb ik zelf ervaren.neem binnen Europa met eigen vervoer dan kun je zelf terug als het nodig is 24 u per dag zonder afhankelijk te zijn!

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:28

Georganiseerd is duur. Als je met een campingvlucht naar bijvoorbeeld Bali gaat dan kun je daar, voor n appel en ei logeren in de mooiste hotels voor ongeveer 6,- per nacht. Terwijl als je die reis zou boeken in Nederland ben je per nacht zo 80,- of meer kwijt. Ook kun je gaan liften ipv betalen voor de georganiseerde bus tour. Wat zelfs nog goedkoper en avontuurlijker is, dan kun je bij Schiphol vragen of er op de eerste vlucht nog plek is. Zo zit je voor een habbekrats in China of zo. Veel plezier alvast!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:50

Ik zou met een terminaal (schoon) broertjes persoonlijk nooit een verre reis maken. Zou er dan voor kiezen om in Europa wat met de auto te doen zodat je altijd terug kan mocht het mis gaan.
Hoe lang wil je weg en wat is de levensverwachting van het broertje van je vriend? Want ik begrijp dat het voor Jullie ook zwaar zal zijn en dat een beetje ontspanning zeker welkom zal zijn. Maar tegelijkertijd moet je wel een lange reis willen maken als je nu nog korte kostbare tijd hebt die je met iemand door kan brengen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:05

Ik denk dat ik in jou geval ook wat dichterbij huis zou blijven. Al ben ik zelf ook van de verre reizen :P
Maar hier zijn de omstandigheden ook niet om een verre reis te maken en ben ik vorig jaar naar Griekenland geweest. En dat is super goed bevallen. Weliswaar zat ik op 1 eiland maar de verbindingen zijn daar zo goed dat je er prima kunt eiland hoppen.
Mooie stranden (zo'n beetje de mooiste van europa las ik van de week), cultuur en vooral heel lekker eten in een gastvrij land. Daarnaast vind ik Griekenland goed betaalbaar , je kan voor 10 a 15 euro heel lekker eten sávonds. Kamers bv via Airbnb.

Je bent nog jong en na je co schappen kun je altijd nog ver...Australie ofzo :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:11

Ik heb altijd alles zelf geboekt. Ik vind het ook fijner om helemaal vrij te beslissen, bij reisorganisaties zit je toch vast aan hun aanbod. En als ik zie wat bijvoorbeeld een reis naar Bali kost, nou ... ik ben daar 4 keer geweest en dat heeft echt nooit zoveel geld gekost. Uitstapjes ter plaatse regelen is vaak ook veel goedkoper dan vanaf hier boeken.

Sannens
Berichten: 1407
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 12:45

Alvast bedankt voor de goede tips. Ik zal de situatie even wat toelichten. Mijn schoonbroertje heeft uitgezaaide sarcomen. Deze kwamen vanuit zijn knie en zitten nu in zijn longen. Afgelopen zomervakantie heeft hij daarvoor chemotherapie gehad, omdat op dat moment het heel snel ging en de levensverwachting tot kerst werd uitgesproken. Deze chemo is goed aangeslagen en momenteel heeft hij dus elke drie maandelijkse controle erg goed doorstaan. De afgelopen uitslag was vrijdag en hieruit kwam weer dat er minimale groei was. Hij hoeft dus geen nieuwe chemokuur en na de volgende scan (in augustus) zullen ze weer verder gaan kijken (tenzij er natuurlijk iets gebeurd).
Verder over de annuleringsverzekering: Die hebben we allebei, maar deze zal nooit uitkeren. Doordat hij terminaal ziek is, is het een 'verwacht' probleem. Hierdoor zou je dus nooit geld terugkrijgen, zelfs niet als hij al jaren terminaal is en er dus geen zicht op is hoe snel het zal gaan. De verzekeringswereld is hard helaas.

Het land dat ons erg trekt is Sri Lanka. Ik heb hierover ook wel dingen opgezocht, maar ik vind het vooral erg lastig om te zien hoe je het reizen binnen het land regelt. Maar ook andere landen, zoals Vietnam, interesseren mij en mijn vriend. :) We hebben een open blik en denken dat elk land wel zijn eigen charme heeft.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:52

Mocht het Sri Lanka worden ; ga zelf. Ik ben daar geweest en je kan daar prima zonder organisatie en op jezelf rondreizen. Maak gebruik van ov of taxi's (spotgoedkoop). Je kunt overal aankomen en een kamer boeken, je hoeft dat echt niet vooraf vast te leggen.

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:11

Zelfde geldt voor Vietnam en de landen in die streek, zijn heel goed zelf te bereizen en je krijgt een hele hoop meer vakantie voor je geld dan als je met een georganiseerde trip gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:14

En Japan is zo ook heel goed te doen. Enige wat je moet regelen is een pocket wifi (en eventueel een railpass als je langere stukken met de trein wil doen), en dan boek je gewoon bij aankomst in het land via je pocket wifi en booking.com of airbnb een hotel. Je moet geen hotel binnenwandelen en om een kamer vragen, daar houden ze niet zo van :P

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Help, zelf regelen of georganiseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:24

Mijn exvriend is naar Sri Lanka geweest dus beetje uit 2e hand. Maar vervoer is volgens mij vooral met tuk tuks of hoe je het ook schrijft en ga je verder weg dan kun je een taxi huren met chauffeur. Die weten dan ook de goede hotels te vinden en het is goed te betalen. Hij is daar gewoon iemand in het hotel tegen gekomen, dacht de eigenaar. En die heeft hm heel Sri Lanka doorgereisd. Je kunt dus heel prima met zn 2en op pad. Heb helaas nog maar weinig contact met hm dus verder kan ik je ook niet helpen. Was wel zn beste vakantie ooit zei hij altijd

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:05

Jans schreef:
En Japan is zo ook heel goed te doen. Enige wat je moet regelen is een pocket wifi (en eventueel een railpass als je langere stukken met de trein wil doen), en dan boek je gewoon bij aankomst in het land via je pocket wifi en booking.com of airbnb een hotel. Je moet geen hotel binnenwandelen en om een kamer vragen, daar houden ze niet zo van :P


Lastige is wel dat voor de zomer nu nog tickets boeken .. Dan betaal je wel echt de hoofdprijs helaas.