Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:58

Jaja, we gaan weer op zoek naar een nieuwe vakantiebestemming voor 2017.
We wilden eigenlijk naar ons favoriete plek terug gaan op Korfu, maar ik wil toch verder kijken, want er is nog zoveel mooist te zien in de wereld. Dus vraag ik jullie weer om hulp :D

Eisen locatie:
- niet te grootschalig en geen kinderhotels
- hoeft niet te luxe, als het maar niet gehorig is, schoon en fatsoenlijk ontbijt.
- mooie stranden of meer (ze moeten kunnen wedijveren tegen de stranden van Korfu en Mallorca :D )
- op loopafstand van het water
- lekker eten en leuke terrasjes in de buurt
- niet te toeristisch, al gaan wij net voor de zomervakantie
- GEEN all-inclusive, enkel incl ontbijt

Overige eisen:
- plek in juni
- budget incl vliegen €600.-
- Temperatuur rond de 25/30 graden rond juni

En verder weet ik het even niet :P

Dus brand los :D

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:00

Calpe?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:02

Kefalonia?
Voldoet aan je eisen. Wij gaan dit jaar weer. We noemen het onze europese malediven. We hebben een aantal verborgen strandjes ontdekt afgelopen zomer waar je je echt in de malediven waant zonder massa toerisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:05

Lienek schreef:
Kefalonia?
Voldoet aan je eisen. Wij gaan dit jaar weer. We noemen het onze europese malediven. We hebben een aantal verborgen strandjes ontdekt afgelopen zomer waar je je echt in de malediven waant zonder massa toerisme.


Nog een keer Griekenland zou ik niet zo erg vinden :D Ik ga eens kijken.

En dayaneara, Calpe? Waar ligt dat?

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:08

Naxos!

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:10

Albir! Of Sardinië. :)

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:16

Calpe ligt in Spanje vlakbij Benidorm :j

Lukasje
Berichten: 11298
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:17

Portugal? Het gebied boven de Algarve, onder Lissabon?
Of het noorden van Mallorca, Alcudia bv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:21

Lukasje schreef:
Portugal? Het gebied boven de Algarve, onder Lissabon?
Of het noorden van Mallorca, Alcudia bv?


Mallorca zijn we al geweest, net onder Alcudia, Can picafort. Schitterend daar, zoiets willen we nu dus ook.
Portugal wil ik graag nog eens heen, maar het verbaast me hoe duur dat nog is.

Ik ben even aan het kijken op Kefalonia. Spanje zou mijn voorkeur niet direct heen gaan, weet niet waarom, maar ik ga t evengoed even bekijken :P Sardinie ga ik ook nog eens naar kijken, alsmede de andere genoemde plekken.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:28

Het is al genoemd, maar inderdaad Kefalonia! :) Wij zaten in Lixouri in de appartementen van Apolafsi. Zeer goed! Kleinschalig, heerlijk eten en prachtig uitzicht. De appartementen liggen tegenover een strandje.
Met de auto zijn we ook een paar keer naar Myrtos Beach geweest. Daar waan je je echt op de Malediven :D

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:32

waarom kom je niet gewoon op ons mooie Vlieland.....Prachtige stranden....top terrasjes....schitterende flora en fauna, gezellige terrasjes..gelegen in het grootste natuurgebied van europa....gemiddelde temperatuur wat lager, en de prijs voor twee weken iets hoger, maar zeker het overwegen waard,,,
en niet te vergeten....zo dra je op de boot zit is je vakantie begonnen....onderweg zeehondjes kijken lekker in het zonnetje aan dek zitten noem maar op.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:41

Ingrid_92 schreef:
Het is al genoemd, maar inderdaad Kefalonia! :) Wij zaten in Lixouri in de appartementen van Apolafsi. Zeer goed! Kleinschalig, heerlijk eten en prachtig uitzicht. De appartementen liggen tegenover een strandje.
Met de auto zijn we ook een paar keer naar Myrtos Beach geweest. Daar waan je je echt op de Malediven :D


Wij zaten bij mega lakos! Als je dan vanaf lixouri een boot recht schuin naar de over kant neemt kom je op een verlaten strandje uit (bij de kliffen) dat was echt genieten.
Myrtos beach is dan nog eigenlijk te toeristisch.
Vooral met locals werken en niet via sunweb gaan regelen! Wij hadden een cruise geboekt waarbij ze zeiden dat er ruimte zat was en je overal lekker kon zitten of zonnen... zaten als sardientjes op het bovendek en voordek zat helemaal vol en was ondanks elk half uur smeren echt compleet verbrand. Nee echt dat was de grootste afknapper die we daar hadden. Vandaar dat we dit jaar weer willen gaan we weten nu de plekjes en de grieken zelf zijn echt super aardig en geven zoveel vriendelijkheid!
Weet ook nog wel een leuk plekje voor je, wij gingen hier eten en de eigenaresse was vakantie huisjes aan het bouwen. Zo'n lieve vrouw en heeft ons helemaal rondgeleid en verteld over het eiland. Echt fantastisch. Zit vlakbij lixouri en aan het begin van de baai dus je kijkt uit over de baai zelf!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:30

Noord-Sardinie of Noord-Cyprus?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:42

Kefalonia kwam ook in mij op!
Qua locatie kan ik je echt deze heel erg aanraden:
http://www.elizawashere.nl/griekenland/ ... ansport=vl
Maar 6 hotelkamers (dus rustig!) prachtige locatie, mooie stranden en hele fijne eettentje in de buurt. Ontbijt is heerlijk en de eigenaar is heel erg aardig.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:41

Kefalonia is ook wel één van mijn favorieten. Ik zou alleen zelf meer in de omgeving van Argostoli gaan zitten, dan zit je veel centraler dan in Lixouri.

Skopelos is ook een pareltje. Heeft mijns inziens veel meer sfeer dan Kefalonia en Corfu. Is ook goed te combineren met Skiathos.

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:45

Lesbos!
Vriendelijke bevolking, weinig toerisme, lekker eten.
Wij hebben in Alma beach gezeten, daar hebben ze het beste ontbijt die wij tot nu toe meegemaakt hebben.

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:06

Thanks, dan ga ik denk toch maar eens verder zoeken op Kefalonia.
Wij houden dus echt van rustige, maar mooie plekken. Maar waar wel nog wat leven is, dus niet helemaal verlaten :P Liefst ook ligbedjes die we kunnen huren bijv.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:10

Joolien schreef:
Thanks, dan ga ik denk toch maar eens verder zoeken op Kefalonia.
Wij houden dus echt van rustige, maar mooie plekken. Maar waar wel nog wat leven is, dus niet helemaal verlaten :P Liefst ook ligbedjes die we kunnen huren bijv.


Wij vonden lixouri juist fijn omdat het echt lekker rustig was. Gingen 1 dag naar argostoli om schildpadden te kijken en daar werden we gek van alle toeristen.

Wij hadden bij mega lakos voor 5 euro 2 strandbedden en heerlijke parasol voor de gehele dag!
En eten bij dit strandtentje was super goedkoop en lekker en personeel was echt heel vriendelijk! Wij gingen er elke dag heen omdat het echt lekker lui relaxen was!

Wij zaten overigens in hotel nautilus was ook kleinschalig en hadden midden juli elke keer zwembad voor ons alleen!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:16

Cabarete in de Dominicaanse Republiek. Dat is dus NIET in Punta Cana waar het massatoerisme is. Was heel relax, eten bij de goede strandtenten en alleen ontbijt in het hotel. Daar kan je ook nog gewoon veilig over straat (uiteraard wel je verstand gebruiken maar dat moet overal)

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:30


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:30

Een echte aanrader is La Gomera....niet groot,maar vreselijk mooi...het enigste stukje tropisch regenwoud van Europa..prima eten, en een hippie sfeer..

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:34

Wauw la gomera kende ik niet dus ff Googlen. Wat ziet dat er prachtig uit zeg!

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:44


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:49

Salsa schreef:
Wauw la gomera kende ik niet dus ff Googlen. Wat ziet dat er prachtig uit zeg!

Moet je niet heen gaan als je discotheken zoekt, maar is wat mij betreft een paradijs op aarde....

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:54

Ik kan je dan aanraden te kijken bij Eliza was here. Heel mooie en bijzondere locaties, nét even wat anders en meestal met huurauto erbij. Wij hadden op Zakynthos een fantastisch uitzicht op de Peloponesos in een geweldig appartement. Eten deden we bij voorkeur bij kleine familietentjes, echt grieks (smullen) en uitstapjes kun je genoeg maken daar. Maar Eliza heeft zoveel geweldige locaties.