Vakantie Toscane

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Vakantie Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 17:53

Hallo daar :D

We zijn nog geen twee maanden terug uit Rome maar nu kriebelt het alweer om opzoek te gaan naar de volgende bestemming. Nou ja bij mij, mijn vriend is er totaal nog niet mee bezig :')

Gisteren keek ik een programma en toen zag ik Toscane, ik dacht hee dat is leuk <3
Nu wil ik dus een beetje informatie in winnen over Toscane, wat moet je echt gezien hebben ? Wanneer kun je er het beste heen gaan.

Rome zijn we een midweek geweest in September, dit was goed te doen, al hadden we wel tijd te kort haha.

Hoor het graag van jullie :D

Groetjes Nienke

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:05

Wij zijn oa. naar Florence, Lucca, Pisa en Siena geweest.
Vind vooral Siena een aanrader, Florence natuurlijk ook vanwege de dom e.d. Pisa stelt niks voor op de scheve toren na (wel bekijken hoor, maar hoef je geen dag voor uit te trekken, wij hebben toen Pisa en Lucca gecombineerd en zijn maar twee uurtjes in Pisa geweest), en Lucca was ook nog wel erg leuk en mooi.
Maar Siena moet je iig niet overslaan :D
(Vond deze vakantie sowieso een stuk mooier dan die naar Rome)
Laatst bijgewerkt door Pacific op 08-11-16 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:05

Hoe lang wil je gaan? Ik ben een aantal jaar terug 2 keer in Toscane geweest (de eerste keer 1 week en de tweede keer 2 weken) en dat was heel leuk! We zaten in een Agriturismo in Lajatico en vanuit daar kun je eigenlijk overal wel heen. Pisa, Siëna, Lucca, Florence, San Gimignano en Volterra zijn allemaal heel mooie steden. Er waren er nog wel meer, 1 week was eigenlijk tekort..

Je kunt vast wel centraler zitten, Lajatico is vrij afgelegen maar het was wel een heel mooi dorpje. De Agriturismo waar we zijn was ook echt heel leuk, klein (stuk of 12 appartementen), met een zwembad.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:14

Wij zijn in september in Toscane geweest. Mijn broer verhuurde daar dit seizoen voor het eerst zijn mobile home in Viareggio en dat moesten we natuurlijk even bewonderen toen hij er zelf in zat. Wij zaten in een hotel in Lido di Camaiore, aan de kust. We zijn o.a. in Lucca geweest (via een prachte bergroute) en naar de Cinque Terre. Toscane heeft ook mijn hart veroverd.
Temperatuur was halverwege september echt nog super, behoorlijk heet zelfs zo nu en dan.

Leuke steden om te bezoeken zijn inderdaad Florence, Siena, Lucca, Pisa en Viareggio (eigenlijk dé badplaats van Toscane).

Het hangt er een beetje vanaf natuurlijk ook wat jullie graag willen zien en daar je uitstapjes op aanpassen. Toscane is zó mooi en heeft echt voor een ieder wat te bieden.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vakantie Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:25

Toscane <3 <3
Het is daar zo waanzinnig mooi, echt genieten.
Ik zou niet in de zomervakantie gaan, te druk, overal Nederlanders, file-lopen in de bekende steden.
Er zijn al wat mooie plaatsen genoemd. Ik vind Firenze echt fantastisch.
Siena en Lucca zijn zeker de moeite waard, evenals Arezzo.
Vergeet vooral ook de kleine eeuwenoude plaatsjes niet; Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra.
DE tip om Toscane te ontdekken is echt; ga touren met de auto, en neem vooral overal de kleinst mogelijke weggetjes. Dan kom je op waanzinnige plekken, miniscule dorpjes, verlaten gebouwen en boerderijen, ruïnes, wijnboerderijen/-proeverijen etc.
Ik heb trouwens een geweldige mooie rit op ijslanders gemaakt door de heuvels en wijnvelden in de omgeving van Sienna. Ook een aanrader!

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Re: Vakantie Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:33

Als je de toren van Pisa ook wil beklimmen, moet je wel kijken met drukte... wij waren er rond 11u en konden pas rond 16u in de toren (begin sept).
Goof geeft goede tips! De bekende plaatsen zijn super mooi. Maar ook de minder tot soms niet bekende plaatsen zijn net zo goed de moeite waard....

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:36

De beste steden zijn al genoemd :D Lucca en Florance vond ik geweldig!

Wij hebben het met de bus en trein gedaan, maar dan mis je een hoop mooie bergweggetjes en stops. Met een auto is een aanrader.

En ga wijn proeven bij een lokale wijnboer, heerlijke wijnen, mooi plaat met lunch erbij en prachtig uitzicht <3

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:37

Ohja, Goof noemt inderdaad een goed punt. Absoluut ook buiten de steden kijken, het Toscaanse landschap is misschien nog wel het mooist van al :D

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Re: Vakantie Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:17

Rondje Chianti. Da Vinci museum in Vinci.
Als het zuidelijk Toscane wordt: Umbrie is ook mooi! Haha.