Paragliden Luxemburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 16:29

Hoi! :wave:

Wij gaan over een paar weekjes op vakantie naar Luxemburg en verblijven dan in de plaats Hosingen.
Nu is het zo dat mijn broer en ik super graag eens willen paragliden, natuurlijk wel duo of tandem aan een ervaren iemand vast. ;)
Omdat wij de omgeving van Luxemburg zo mooi vinden willen wij dat heel graag tijdens onze vakantie doen.
Ik heb al wat zitten googelen maar ik word er nog niet echt wijzer uit.
Daarom hier mijn vraag of er misschien iemand is die een leuk adres weet waar ze bij voorkeur nederlands spreken of anders de engelse taal goed onder de knie hebben.

Ik hoop op reacties! :wave:

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:16

Niemand ? :)
Ik denk dat ik het dan gewoon op de camping zelf vraag, dan zien we ter plaatse wel.
Of dan toch een keer in Nederland, maar dan is de omgeving wat minder spectaculair natuurlijk :Y)

myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:18

Hey MonteKarlo,

Ik was naar iets soortgelijks opzoek. Is het nog gelukt in Luxemburg om te paragliden? En zo ja, hoe was het? Lang in de lucht gebleven? En was je via een lier of berg?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 13:24

myrt3 schreef:
Hey MonteKarlo,

Ik was naar iets soortgelijks opzoek. Is het nog gelukt in Luxemburg om te paragliden? En zo ja, hoe was het? Lang in de lucht gebleven? En was je via een lier of berg?


Hi!
Nee het is helaas niet meer gelukt, we hadden via de receptie van de camping gevraagd en ze zijn gaan bellen voor ons.
Het enige dat ze gevonden hadden waren van die verengingen zeg maar waar je heen kan als je zelf in het bezit bent van spullen en zelf kan paragliden.
Dus helaas..
Ik ga het nu in Nederland doen, maar ik denk dat ik dat pas van het voorjaar doe, ik heb het al koud aan de grond, laat staan in de lucht :')

myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:04

Ah Oke. Jammer zeg. Hopelijk lukt het je in nl iig!

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:26

Als je het in Nederland gaat doen is paragliding Holland een aanrader, die gaan ook naar het buitenland maar ook in Nederland, nu met het winterseizoen alleen bij Moergestel, maar van het voorjaar ook in houten.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:46

Tinkertje89 schreef:
Als je het in Nederland gaat doen is paragliding Holland een aanrader, die gaan ook naar het buitenland maar ook in Nederland, nu met het winterseizoen alleen bij Moergestel, maar van het voorjaar ook in houten.


Oh kijk aan!
Jij bent wel eens de lucht in geweest als ik dit zo lees?
Bedankt voor de aanrader :j

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:10

Ik ben begin oktober daar begonnen, nog maar 1x solo geweest hoor:p morgen weer paar vluchten doen:)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 21:31

Tinkertje89 schreef:
Ik ben begin oktober daar begonnen, nog maar 1x solo geweest hoor:p morgen weer paar vluchten doen:)


Echt onwijs gaaf!
Huur je de spullen of heb je zelf het een en ander liggen ?

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:38

Dat hebben ze daar, zit bij de prijs in:) al wil ik in de toekomst uiteraard m'n eigen spullen:)

Je kunt er trouwens ook tandem sprong doen hoor, je hoeft niet meteen voor je brevetten te gaan;)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 21:45

Tinkertje89 schreef:
Dat hebben ze daar, zit bij de prijs in:) al wil ik in de toekomst uiteraard m'n eigen spullen:)

Je kunt er trouwens ook tandem sprong doen hoor, je hoeft niet meteen voor je brevetten te gaan;)


Het idee is om eerst een tandem sprong te maken en als dat bevalt eventueel in het voorjaar een cursus te volgen.

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Paragliden Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:51

Leuk! :)