Vakantiestress!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Vakantiestress!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 16:24

Eigenlijk heb ik er al jaren last van, maar ik merk dat het nu wel extreem erg begint te worden: vakantiestress. Wat moeten we meenemen? Zullen we niks vergeten? Gaat alles wel in de auto passen? Zal er niks met het huis gebeuren wanneer we weg zijn?
Volgende week vertrekken we voor 2 weken kamperen en in plaats van dat ik naar de vakantie uitkijk (wat ik heus wel een beetje doe) schiet ik nu al volledig in de stress. Mijn vriend zegt dat ik hier geen enkele reden voor heb en als ik rationeel nadenk dan weet ik wel dat hij gelijk heeft, maar helaas is rationeel denken in dit soort situaties niet mijn sterkste kant.

Wie herkent dit nog meer en hoe gaan jullie met dit soort situaties om?
Ook mensen die hier absoluut geen last van hebben mogen uiteraard reageren want ik ben ook wel heel benieuwd hoe zij hiermee omgaan.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:38

De enige belangrijke dingen om mee te nemen zijn je paspoort,pinpas, medicatie en ticket als je vliegt, de rest is allemaal te vervangen.
Iets vergeten? Jammer, koop je het ter plekke.
Pas het niet in de auto? Opnieuw indelen of gewoon spullen thuislaten.
Zou er thuis niets gebeuren? Dat heb je toch niet in de hand, ook al ben je wel zelf thuis. So be it.

Druk maken is zonde van je energie, gewoon instappen en gaan. Lekker genieten volgende week!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:44

Ik heb echt het tegenovergestelde. Ik ga de avond van tevoren pas inpakken, en het enige wat ik écht absoluut mee moet hebben is mijn paspoort, pinpas en telefoon. Maak me totaal niet druk verder, als ik iets ben vergeten los ik het ter plekke wel op.

Nu heb ik wel al stressmomenten op vakanties gehad hoor, de eerste keer dat ik in m'n eentje ging vliegen (via New York naar Vancouver) was het gelijk bingo met dikke vertraging van de aansluitende vlucht, telefoons die niet werkten dus de familie die me opwachtte kon ik niet bereiken, en mijn bagage was spoorloos verdwenen. En ik ben met de trein dwars door Oekraïne gereisd, zonder enig idee vooraf hoe makkelijk het station te vinden was, of er iets in het Engels zou staan aangegeven/worden omgeroepen, en hoe groot het eindstation zou zijn. Ik weet dus inmiddels dat ik me wel red, ook als er problemen zijn of een taalbarrière.

En bedenk zelf maar eens: hoe erg zijn jouw doemscenario's werkelijk?

Je vergeet iets - de écht belangrijke zaken vergeet je niet want dat controleer je zes keer. Dat wéét je, dus die angst kan je loslaten. Minder belangrijke dingen zijn te koop.
Het past niet in de auto - dan duw je harder, organiseer je het anders, of je besluit iets minder mee te nemen.
Het risico op brand/inbraak is ontzettend klein, en als het onverhoopt toch gebeurt kan je er toch niks aan veranderen.

Wat ook kan helpen is nadenken over alle leuke dingen eenmaal daar. Lekker zwemmen, heerlijk uit eten, leuke dagtochten ondernemen, stadjes verkennen..focus daarop.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Vakantiestress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:05

Medicijnen paspoort geld en belangrijke papieren zijn belangrijkst...rest kan je daar kopen :D past het niet.. dan heb je teveel :P

Ken het heel goed die stress... pas als ik opweg ben kam ik genieten maar realistisch is het niet

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:14

Lijstje maken op Samoon. Dat scheelt echt! En wacht niet tot de laatste dag te pakken, zodat je zeker weet dat je alles in huis hebt en het in de auto past.

Daarna kan je gewoon lekker genieten! Fijne vakantie 8-)

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: Vakantiestress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:18

Ik ken het gevoel hoor, maar doe er niet meer aan mee!
Vergeet altijd wel iets, maar heb altijd een te gekke vakantie.
Dus gewoon de hoofdzaken op een briefje en daarna, god zege de greep :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vakantiestress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:24

Wat zonde, zoveel stress voor je vakantie.... Probeer het een beetje los te laten. Hoe erg is het nu helemaal als je iets vergeet? Ze hebben daar toch ook winkels waar je dingen kunt kopen :)