Metro Parijs, welke tickets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

Metro Parijs, welke tickets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:52

Hoihoi,

Voor mijn verjaardag een stedenstrip naar keuze gekregen.
De keus is gevallen op Parijs en deze ga ik helemaal naar wens invullen.
De heentickets zijn al geboekt, nu is de vraag, gaan we 3 of 4 dagen. Qua hotel maakt het niet uit (3=2 nachten aanbieding), dus even kijken voor de aanbiedingen van thalys.

Nu zit ik wel de stoeien met metro. Ons hotel ligt bij stations Brochant en La Fourche.

Nu vraag ik mij af wat handig is voor de metro. De trip zal vooral bestaan uit bezienswaardigheden (geen musea), slenteren en shoppe.

We gaan met z'n 4 en waarvan 2 onder de 25 jaar.
Voor 3 dagen leek bij het volgende handig:

1x 10 ritten voor de vrijdag (we willen dan slenteren rondom sacre seour en savonds naar de Eiffeltoren etc)
4x Ticket Jeunes Weekend (zaterdag en zondag)

Voor mijn ouders dan allebei een 3daagse paris visite.

Voor de 4 daagse vind ik het nog lastiger, ik dacht dan aan het bovenstaande alleen dan 1 of 2 tienrittenkaart meer?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, wil morgen of maandag de terugticket boeken (ivm aanbieding)

Overige tips mogen ook, desnoods per PB.

Fijne jaarwisseling :)

purny

Re: Metro Parijs, welke tickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:56

Er is een dagkaart die onbeperkt geldig is, maakt niet uit hoeveel keren je met de metro reist.

Mobilis
De Mobilis-pas is handig als je denkt meer dan 4-5 ritten te maken. Hij is geldig op één dag tussen 5.30 uur 's morgens en circa 01.00 uur 's nachts. De kaart kost voor 1-2 zones 6,60 en voor 1-3 zones 8,80 euro. Er is geen Mobilis-pas voor kinderen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:06

Maar deze moet je dan wel pp aanschaffen, met de 10ritten kan je met meerdere personen op 1kaart toch?

Wat is het verschil tussen de mobilis pas en een 1-daagse paris visite?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:59

We gaan uiteindelijk 4 dagen. Op de eerste dag komen we om half 12 aan, op de laatste dag vertrekken we om 3 uur.

Tips voor de beste metro opties zijn nog steeds welkom.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:04

Ik heb des tijds met mijn moeder gewoon een 10 rittenkaart gekocht. Wat het kostte weet ik zo niet meer maar dan krijg je gewoon 10 retourtjes (10 kaartjes die je 2x kan gebruiken). Maar wij gingen rond de middag de stad in en kwamen tegen de avond weer terug en tussendoor gewoon lopen.
Als je de hele dag heen en weer gaat tussen hotspots zou ik zo'n mobilis dagkaart kopen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:09

Gewoon een carnet (een pakketje met 10 losse kaartjes kopen), heb je voldoende aan, heb je tekort koop je er nog een carnet bij. Ik kom een paar x per jaar in Parijs en vind dit veruit het makkelijkste. Je kunt ze op elk metrostation kopen, er staan gewoon automaten die je ook op Engels in kunt stellen als je Frans lastig vindt.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 15:13

Gezien we 4 dagen hebben willen we toch telkens een gebied pakken waar alles dicht bij elkaar ligt. hooguit in het weekend wat meer op en neer reizen, ben nu druk bezig om een planning te maken :)

@Molfre, ik dacht dat het 10 enkeltjes waren, als je uit de metro weer omhoog gaat is hij toch niet meer geldig?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:58

Oh dat zou kunnen het is alweer 5 maanden geleden :o