Oud en nieuw in Kirchberg Oostenrijk, wat te doen? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Oud en nieuw in Kirchberg Oostenrijk, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 10:54

Voor het eerst in mijn leven ben ik tijdens oud en nieuw op vakantie en dit keer op Ski vakantie in Oostenrijk *\o/*

Ik ben echter nog nooit buiten Nederland geweest met oud en nieuw en weet dus totaal niet wat ik moet verwachten.
Iemand ideeën? Hoe zit het daar met vuurwerk of doen ze daar niet aan? :') Waar moeten we echt absoluut heen ect. Help haha
Wij zitten in Kirchberg Oostenrijk :)

Ik heb al lopen zoeken op internet maar niks kunnen vinden.

Wat ik me ook afvraag ligt er in de periode van 27 december tot 4 januari wel sneeuw of is maar klein beetje? :P

Alvast bedankt!

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Oud en nieuw in Kirchberg Oostenrijk, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:57

Ik ben nog nooit in Kirchberg tijdens oud en nieuw geweest maar wel tijdens een andere vakantie om te skiën.
Mijn ervaring is dat ik dat het saaiste dorp vond waar ik ooit ben heengeweest om te skiën.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 11:00

FNews schreef:
Ik ben nog nooit in Kirchberg tijdens oud en nieuw geweest maar wel tijdens een andere vakantie om te skiën.
Mijn ervaring is dat ik dat het saaiste dorp vond waar ik ooit ben heengeweest om te skiën.


Haha oliebol :') dat geeft goed hoop :P

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:02


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Oud en nieuw in Kirchberg Oostenrijk, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:04

Daar ben ik van de zomer geweest! Supermooie omgeving, dus vooral wandelen, skieen etc :D wij zijn toen nog naar een waanzinnig mooie waterval geweest op een half uurtje rijden, en toen konden we nog in de natuur meertjes zwemmen. Dat laatste raad ik trouwens af in dit seizoen :+

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 11:08

Merel_Brit schreef:
http://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport/ ... irol/kitzbühel%20–%20kirchberg/kirchberg

Er ligt al aardig wat sneeuw, dus dat komt vast wel goed ;)

Oud en nieuw is over het algemeen wel rustiger dan hier in NL. Maar er zal lokaal wel een feestje zijn. Vaak staat dat gewoon in het dorp aangegeven. Al is Kirchberg niet zo`n partydorp.
http://www.wintersporters.nl/wiki/winte ... d-en-nieuw

Ik vind het rodelen altijd super leuk om te doen!


Wij vinden niet erg om ergens anders heen te moeten rijden maar dood saai oud en nieuw hebben we ook niet veel zin in _O-

Lowara schreef:
Daar ben ik van de zomer geweest! Supermooie omgeving, dus vooral wandelen, skieen etc :D wij zijn toen nog naar een waanzinnig mooie waterval geweest op een half uurtje rijden, en toen konden we nog in de natuur meertjes zwemmen. Dat laatste raad ik trouwens af in dit seizoen :+


Als nou heet bron water was :)) brr moet niet aandenken om nu te zwemen daar :brr: :')

Tessaaa

Berichten: 801
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Re: Oud en nieuw in Kirchberg Oostenrijk, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:03

Ik ben er relatief vaak al geweest, ook wel eens met oud en nieuw. Ze doen wel aan vuurwerk.
Qua feestjes, ja er is wel wat te beleven, maar geen grote speciale feesten zoals in NL is mijn ervaring.
Maar wees niet bang, je ligt echt niet om 10 over 12 in bed haha :D
Ik heb daar rond die periode altijd sneeuw gehad en kon gewoon skiën.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:18

Oud en nieuw in Kirchberg is gezellig! :j Niet echt grote feestjes oid, maar daarvoor kun je naar Kitzbuhel gaan, daar ben je zo en daar is altijd wel wat te beleven wat betreft evenementen.

In Kirchberg zelf is het vooral gezellig in alle kroegen, waar je ook met z'n allen kunt gaan aftellen en het nieuwe jaar inluiden. :)
Er zijn genoeg gezellige kroegen (bv. Dreieck-bar, Tiroler en Eisbar) welke altijd wel leuk zijn, of het nou o/n is of niet.. :D Ze zijn in Oostenrijk gewoon minder uitbundig dan hier.
Wij hebben ooit o/n op de berg gevierd bij het restaurant (Hahnenkammstübe) van vrienden, dat was een prachtige belevenis. Maar dat doen ze normaal gesproken niet. Je zou wel eens kunnen kijken of het toevallig wel mogelijk is.