Ik hoop dat dit topic hier goed staat (anders graag verplaatsen). Maar ik fotografeer graag op locatie en ik zou ook wel graag eens willen weten wat voor mooie locaties er allemaal zijn in Nederland om foto´s te maken van paarden. Maakt niet uit waar. Graag zou ik een korte uitleg hebben zodat je weet hoe je er komen moet en waar je eventueel op moet letten (alleen toegankelijk binnen bepaalde periode of alleen met ruiterbewijs etc) en wat voorbeeld foto's van het gebied (al dan niet met paard

Ik zal het spits afbijten en twee plekken noemen waar ik heb gefotografeerd (en waar ik het ook een beetje van kan uitleggen).
De eerste plek is in de Soesterduinen, daar fotografeer ik regelmatig. Waar je bij de Soesterduinen wel aan moet denken is dat je op de ruiterpaden moet blijven en het verplicht is om een plaatje en een ruiterbewijs te hebben (plaatje is te huur van 7,50 bij manege Nieuw Eldorado met een borg van 25 euro).

parkeren kan zowel bij de Kiosk de lange duinen http://www.kioskdelangeduinen.nl/ als langs de weg even verderop bij de kruising van de Dolderseweg met de Wieksloterweg Oostzijde. Op die plek kan je het spoor oversteken en een stukje door het bos richting de Soesterduinen. Eerst passeer je een ruiterpad naar rechts, daar ga je rechtdoor en later kom je naar links een pad met daarnaast paaltjes (waarmee een klein gebiedje zijn afgezet) tegen, daar kan je het zand op. Dat is de plek waar ik onder andere deze foto heb gemaakt:

De tweede plek is op de Veluwe. Daar kan je de Hierderweg volgen tot je tegen de parkeerplaats aanrijd (aan de rechterhand). Daar kan je een stukje door het bos (sorry, deze route kan ik iets minder duidelijk uitleggen, ik ben er één keer geweest) naar de zandvlakte rijden waarna je eerst een stukje heide tegen komt, daar kan je het pad volgen en kom je op de zandvlakte.

Op dat stukje van de Veluwe heb ik onder andere deze twee foto gemaakt op het zandstuk en het heide stuk: