[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 00:02

Ik gun mezelf gewoon de tijd niet meer voor bewust moeilijk doen, daarvoor zijn we gewoon met teveel dingen bezig. Soms zou ik het wel fijn vinden om te doen maar de to do lijst krijgt dan vaak toch prioriteit.

Al moet ik zeggen dat ik dit jaar eindelijk het gevoel heb in ieder geval redelijk op schema te liggen, enten is klaar, ik heb voor gezaaid en ook al wat onkruid getrokken, gestekt.

En vandaag was een zijdehoentje broeds :P Dus die heeft eieren gekregen :))

Neem je je kippen en fruitbomen mee naar Zweden? Of gaan jullie daar helemaal opnieuw beginnen, als je überhaupt al iets kunt kweken, natuurlijk afhankelijk van waar je terecht gaat komen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 11:00

Eens hoor, homesteaden is niet hetzelfde als volledig terug naar de 2e eeuw natuurlijk. Ik heb ook gewoon een dikke spiraalkneder staan hoor :D
Maar verder vind ik het vooral heerlijk om het proces zelf te doen.

Je loopt beter op schema dan ik! :')
Ik heb echt nog helemaal niks voorgezaaid of in de grond gestopt. Ja een paar bloembollen maar that's it. Ik ben wel druk om de bedden weer onkruidvrij te maken, maar dat gaat niet heel snel. Het is ook weer gaan regenen dus dan ga je ook niet voor de lol buiten in de grond zitten wroeten...

Leuk dat je zijdehoentje nu al broeds is! Wat voor eieren zijn eronder gegaan?

De kippen en fruitbomen gaan niet mee naar Zweden, nee. Ik heb hier sowieso nog maar 1 hen zitten die in het type valt wat ik wil hebben. En ik wil het ze niet aandoen om zo'n lange reis te maken, dat vind ik voor kippen echt niet ok. Dan beter een keer broedeieren ophalen. Maar goed daarvoor moet je dan ook eerst weer een plek hebben in Zweden waar je alles kunt doen en dat is nu nog niet het geval.

Ik heb wel wat rode en zwarte bessen gestekt en ik wil nog wat aardbeienstekken meenemen en nog wat ander fruitspul en wellicht nog hazelaars. Die zijn allemaal maar klein dus die prop je sneller nog even ergens tussen. Ik wil ook proberen om nog een stek van een Reine de Claude uit te steken, die zaait ook als een malle.
Iets kunnen kweken is een vereiste, dat gaat sowieso gebeuren. Ook in lapland kun je prima kweken, het seizoen is alleen heel anders :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:26

Een passive solar greenhouse misschien? :P

Ik heb er 5 zijdehoentjes en 4 (kruising) Brahma onder gedaan, gewoon onze eigen eieren. Lukt het, top, zo niet, jammer dan.

Het is hier eigenlijk nu al weer te droog buiten := Ik voel me af en toe net echt een boer :))

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 12:28

Passive solar greenhouse is zeker interessant. Ik heb voor Zweden ideeën zat, er gaat in elk geval 1 kas komen, in wat voor vorm dan ook.

Altijd leuk met broedeieren, ik ben enorm fan van kuikens haha.

Te droog ja? Ik stuur wel wat door hoor! Het is hier niet nat meer gelukkig, maar ik deel graag ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 11:36

Gisteren heb ik ons huis ook maar op Green Acres te koop gezet.
En dat gaat een heel stuk beter! Er zijn er nu al 2 die waarschijnlijk volgend weekend willen komen voor een bezichtiging.
Hierbij de link voor de nieuwsgierigen onder ons:
https://www.green-acres.fr/nl/propertie ... nckbqc.htm

Straks maar even naar de buurman lopen om het grote (voor hem slechte) nieuws te brengen, voor hij het via via van een ander hoort.

Vannacht was er een klein laagje sneeuw gevallen, dat zal eind vandaag wel weer allemaal gesmolten zijn. Maar dit soort uitzichten gaan we wel missen hoor!
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 13:52

Ja de buurman op tijd informeren is wel zo fijn.

Goede fotos en tekst :)

Waar heb je de advertentie allemaal staan?

Ik keek veel op ParuVendu en Leboncoin. Fijn dat je reacties krijgt op Green acres! Ik vond die meestal te duur qua huizen voor wat wij zochten.

Er zijn ook veel Facebook sites waar je zou kunnen posten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 14:41

Ik heb hem nu op marktplaats staan (1 reactie, geen aanrader dus), op 4 facebookgroepen (alleen maar dromers/onrealistische mensen) en dus op greenacres. Leboncoin wordt inderdaad ook veel gebruikt, maar zoals het nu lijkt gaat het met Greenacres wel de goede kant op! Ik heb een aantal die echt super enthousiast zijn en een is echt bijna hysterisch haha. Die bel ik vanmiddag om een bezichtiging in te plannen.

Ik zag wel dat Greenacres enorm gegroeid is ten opzichte van 4 jaar geleden toen wij iets zochten, toen stonden er eigenlijk alleen hele dure percelen op en echt maar heel weinig. Dat is inmiddels wel echt anders.

We hebben wel even tijd gestoken in de tekst en de foto's ja. De foto's hebben we vrijwel allemaal gemaakt met een goede spiegelreflex camera met een groothoeklens. Slechts enkele foto's van omgeving etc zijn met de mobiele telefoon gemaakt maar die komen dan ook uit het archief :) Zoals bijvoorbeeld die van Jolly, dat is op het pad hier direct achter ons huis naar boven.

Het is gruwelijk lekker weer, ik ga straks lekker met de pony's een rondje lopen. Dan kom ik de buurman vast wel tegen :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:32

Prachtige foto’s inderdaad, dat kan niet missen dat dat snel verkoopt. Grappig, onze slaapkamer heeft hetzelfde licht groen als jij op een van de foto’s hebt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 17:26

Thanks! Het is een mooie kleur groen vind ik :j

Vrijdag komt er iemand kijken, ik ben heeeeel benieuwd. Zij woont nu in de Alpen maar vindt het daar te druk.

Ik ben net ook bij de buurman langs geweest, met de pony's haha. Dat vinden ze altijd super leuk als ik de pony's meeneem. De buren vonden het natuurlijk erg jammer, maar ze begrijpen het wel. Ze steunen ons enorm en hopen dat wij het snel verkopen en in Zweden een fijne nieuwe plek kunnen vinden. Zo lief die mensen, jammer dat we ze niet mee kunnen nemen.

Daarna met de pony's dus nog een stukje gelopen, een wandelpad wat ik nog nooit eerder had getest haha. Deze loopt direct achter de buurman naar achteren toe, richting het eind van de vallei. Mooi stukje daar ook! De pony's waren echt enorm adhd, heerlijk. De klip aan Punettes halstertouw was nog afgebroken, daar moet ik binnenkort maar even een karabijnhaakje voor regelen. Voor nu had ik het touw maar direct aan haar halster geknoopt.
Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:15

Ik was je topic even kwijtgeraakt. Met wat je omschreef dacht ik al, Zweden! Leuk hoor! Zou ik ook kunnen wonen. Heel leuk als we je avonturen hier of op een andere plek verder kunnen volgen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 22:45

Mocht het niets worden, mss een immobureau onder de arm nemen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 00:21

Ja dat is plan B inderdaad.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 23:37

Waar willen jullie heen in Zweden een bokker haar huis staat te koop

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 23:54

Wij hebben een heel ruim zoekgebied, dus je mag het altijd doorsturen :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 14:35

Oi!
Gisteren is er iemand komen kijken. Ze was suuuuper enthousiast, dit is precies wat ze zoekt.
Ze zei gisteren al dat ze het hoogstwaarschijnlijk wel ging doen, maar ze zou er voor de zekerheid nog even een nachtje over slapen en ons dan vandaag berichten over haar beslissing.

En zojuist kregen we bericht dat ze het wil kopen!!!!!!!
Haaaaaalleluja, echt hoor, nooooit verwacht dat het zo snel zou gaan!
Ze heeft geen hypotheek nodig, dus dat is super gunstig. Nu is het een kwestie van de diagnostische keuringen aanvragen, notaris het voorlopige contract op te laten stellen en dan daarna een keer het definitieve contract.

Wat gaat het dan ineens snel! Als alles nu dan smooth verloopt, zitten we gewoon deze zomer al in Zweden :oo

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 14:51

Wow! Haha, dat kan zo te lezen heel snel gaan. Ik hoop het voor jullie!

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:08

*\o/*

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:24

Kijk, dat was dus de bedoeling ;). Mooi voor alle partijen en ik hoop dat je snel je nieuwe huis vindt in Zweden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:35

Dat is snel met goed nieuws :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 15:49

Jaaaa heel fijn nieuws in elk geval!

Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, haha. Ook niet dat we het zonder makelaar zouden verkopen overigens, dit was meer een probeersel. Onze verwachting was dat we eind maart de makelaar zouden bellen en dat die het dan allemaal zou regelen. Maar dat is dus helemaal niet nodig allemaal, hoe fijn!

Ik zal binnenkort ook maar het Zweden topic openen dan, dan hou ik daar de Zweden-vorderingen in bij. Want daar loopt ook wel eea maar ik wil dat niet allemaal hier plaatsen om het overzicht een beetje te bewaren, plus het verhaal in het Zweden-topic compleet te houden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 16:03

Zo leuk!!
Hebben jullie een tussenoplossing voorals je bv nog geen huis gevonden hebt of er nog niet in kan tegen dat je uit jullie huis in Frankrijk moeten?

En hoeveel tijd zit er bv in Zweden tussen compromis en kopen? Ligt dat wat gelijk?

Of willen jullie vanuit Zweden zoeken zonder er eerst al vast te wonen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 16:18

In Zweden gaat het mega snel, dus dat is erg fijn. Mega snel als in, het kan binnen een week rond zijn :D

Een tussenoplossing heb ik voor de pony's al gevonden, voor onszelf is het een stuk makkelijker dus dat zien we tegen die tijd wel. Het mooiste zou zijn als het op elkaar aansluit natuurlijk, maar dat zullen we even moeten aankijken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 17:17

Dat is zeker snel. Ik hoop dat jullie niet ook problemen met de SPANC krijgen zoals wij.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 19:11

Och de septic voldoet niet, dat weten wij en dat weet de koper ook. Geen probleem :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 19:49

Hij moet dus wel bekeken worden door de SPANC.