Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 23:19

Geen idee. Wij hebben meegenomen in ieder geval

Maar we zijn bijna bij Metz -O- en onderweg naar nl onverwacht helaas. Alweer een nachtelijke rit ;( al lijkt het voor nu "loos alarm" als in wat er was is weer weg. En is mijn papa onderweg naar huis weer. Maar |( dit is uitermate sjit. En wat een prutgevoel van paniek

wortel115
Blogger

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 01:12

O het zit je echt niet mee op het moment

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 09:37

We zijn beiden nu ook lamgeslagen vlak. Teveel gewoon. Lijkt loos alarm en mijn papa is ook naar huis gestuurd. We zijn na 250 km gaan slapen. Vandaag de rest rijden. Ik weet ooit komt dat moment ook als je bijna 92 bent zeker. . En al een beste tijd zijn dit nachtmerries dat ze beiden kort na elkaar komen te overlijden.

Meer dan naar nl kunnen we niet doen. 2 dagen eerder dan gepland. Geen buurhond uitlaten vandaag. De buurman sliep al. Dus hij weet van niks. Maar dit gaat voor

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:06

Och wat een ellende weer, maar fijn dat je loos alarm is voor je papa en hij weer thuis is. Dikke knuffel.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:30

Oh nee, nog meer stress en drukte voor jullie.
Gelukkig mocht je pa weer naar huis.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 17:15

Wij staan al 2 uur muurvast in een file ivm werkzaamheden. Nog 2 uur tot mijn papa als we zouden kunnen rijden.

Het was niet echt loos alarm maar weer weggetrokken eenmaal bij het ziekenhuis.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 21:14

Ah balen... toch nog ineens een vervroegde terugweg |(

Ik zit en ce moment te genieten van een roggesneetje met heerlijke oude kaas :9

:wave: groetjes aan gv

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 00:19

Eet smakelijk

We hebben vandaag denk ik een record verbroken ruim 10 uur over 350 km . -O- We kwamen uitgeput tegen 20 uur aan bij mijn papa die idd weer de oude is. Ik ben meteen op de bank in slaap gevallen zo moe. Hopelijk was dit een eenmalig iets. Maandag wordt nog eens nagevraagd of dit een dialyse bijwerking kan zijn. Dan is dat iets nieuws bah. Gv en mijn papa hebben tv gekeken geloof ik. Bbc nl

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 08:52

Weinig spannend nieuws hier. In nl (deels ivm hoge brandstofprijzen waardoor een een keer heen en weer is weggevallen -O- ) gv in de kreukels die zorg nodig heeft, een huis deels leeg te halen ivm asbestverwijdering voor we verder kunnen , zelf eea aan jaarlijkse afspraken medisch die al gepland stonden (daardoor wat gedoe door instanstanties die die verzekeringskaart niet snappen of niet accepteren wat wel zou moeten |o ) en de verjaardag van mijn papa hopelijk zondag.

Kortom ik ben fysiek nogal stuk en kan er niks aan doen en ga zowat kapot van de hooikoorts (veel berken in de omgeving in nl, 0 in frankrijk) sta stijf van de prednison daardoor. Het enige dat ik kan doen is doorgaan met ademhalen.

En oh ja wachten op de deuren _-:( ik zal zo blij zijn als dat klaar is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:12

Kun je niet onderweg goedkoper tanken? (Ik weet niet hoeveel km het voor jullie is).
Maar wij tanken altijd in België bij een onbemande pomp in een dorpje. Dat scheelt echt aanzienlijk.
Al zitten die inmiddels op de Nederlandse prijzen van voor die enorme stijging.
Wij hoeven dan nooit in Nederland of in Frankrijk te tanken.
Jij rijdt altijd door Luxemburg toch?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 11:42

Luxemburg en Frankrijk schelen niet heel erg veel meer met België. Natuurlijk op zich genoeg maar ook daar zijn de prijzen flink gestegen. Wij hebben voor 1,73 getankt in Luxemburg afgelopen dinsdag :=

Balen dat je daardoor minder vaak heen en weer kunt en dat er van alles in de kreukels ligt :(

Alvast gefeliciteerd met je papa, ik hoop echt op nog een mooie tijd voor jullie samen.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-26 12:40

Ik rijd door luxemburg en tank daar ook altijd. Maar de komende keren is met de camper en die hadden we redelijk leeg weggezet. 60 liter diesel waar ik dan de laatste pomp in luxemburg red. Helaas rijdt hij 1:9 tot 1:10. Als we het kalm aan doen. Diesel hier nu 2.35 per liter %)

Maar er was nu ook ivm diesel (en de zorg die gv nodig heeft. Hij redt zich niet echt alleen nu met een kreukelvoet)gewoon even geen financiële ruimte om heen en weer afgelopen week. Hopelijk na 2 april de medische check. Of met camper en maar dan moet ik mee terug 2 weken later of twee voertuigen (volle bus en camper omdat de aanhangwagen in frankrijk is blijven staan in de haast om terug te komen) en kan ik blijven maar twijfel of de voet van gv dat al aankan. Een gewone schoen lukt nog niet zolang de boel open ligt :n

Mijn lijf en humeur zijn echt stuk nu. Nog een hoop extra sjit erbij door fouten van anderen die wij moeten oplossen weer jn afwikkeling van het overlijden. Van die extraatjes waar gewoon kwa belastbaarheid niet meer passen. Dus ik knakte)ontplofte vanmorgen om iets stompzinnigs. De enorme dosis prednison helpt daar niet bij :n
Longen zijn wel wat beter, gewrichten ook maar de rest is nogal stuk nu -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 12:50

Gewoon even een digitale knuffel :(:)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 14:15

Benzine hier is nu 1,99 dacht ik (bij de lokale pomp, is niet de goedkoopste). En mijn man heeft gisteren voor 1,81 in België getankt.
Geen idee wat de gewone benzine nu in Nederland kost. Maar het is inderdaad echt niet leuk meer met die prijzen.

Het zit jullie verder echt allemaal niet mee op het moment. Heel veel sterkte in ieder geval. Hopelijk komen jullie snel in wat rustiger vaarwater, zodat je ook wat kunt ontspannen en genieten.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-26 14:56

Diesel is overal fors duurder. Was in belgie al langer duurder dan benzine.

Vandaag tot nu toe vanmorgen bloedprikken, dan naar huis wond verzorging eten. Idee was de belastingaangifte van mijn vader doen. Maar dat werd meteen naar het huis van zijn vader waar wat opgehaald zou worden. Toen ik net weer terug wilde met de scootmobiel belde gv dat er nog iemand meteen aankwam. Dus weer naar binnen. Nu eten, dan moet ik voor de verjaardag van mijn papa nog wat doen en vanavond worden er nog twee dingen opgehaald. Dat kan gelukkig in een keer erheen. Maar -O- %)

Fijn dat er nu heel veel dingen een goede plek krijgen naar mensen die zelf niet veel geld hebben. Maar ik blijf heen en weer schieten met de scootmobiel afgelopen dagen ook. En mijn lijf vindt dat niet meer zo leuk. Scheelt vanaf dinsdag is het weer even pas op de plaats. Maar het lijkt erop dat de meeste spulletjes goed terecht gaan komen. *\o/* Ook wel emotioneel dat het zo leeg wordt. Maar ook fijn dat we zoveel mensen blij kunnen maken met de gratis spullen.

Ook een beetje een middelvinger naar de continue vragen als is het huis al leeg? Hebben jullie al een grote container laten komen om alle rotzooi in te gooien? Dat is echt het enige dat we horen. Vragen waar ik zo chagerijnig van word _-:( en waardoor ik vanmorgen ook ietwat ontplofte. rotzooi waarmee bedoeld wordt goede mooie meubels van mahoniehout, goed porcelein enz. Meteen weggooien en binnen een maand alles leeg. Zijn vader is net een maand overleden. Je kunt volgens ons geen leven van meer dan 51 jaar wegsmijten :n respectloos omgaan met de kostbaarheden van anderen. Misschien zijn we daar te afwijkend in maar voor beiden voelt dat gewoon niet ok.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 16:07

Fijn dat de spullen van je schoonvader een nieuwe bestemming krijgen.
Ik ben hetzelfde, natuurlijk zijn er zaken die richting kringloop of container gaan, maar veel dingen zijn nog van waarde en kunnen een tweede leven krijgen bij iemand anders.
Dat voelt beter en is ook nog beter voor het milieu.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 21:25

Oef nee dat is niet ok. Fijn dat voor de meeste spullen een goede plek wordt gevonden.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 22:22

Wat fijn dat de meubels in huis een goede tweede huis krijgen. Heel veel sterkte met de rest het zit je niet mee.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 12:54

Bijna alles heeft nu een plekje elders.
Vandaag loopt wel anders. We hadden nu bijna een afspraak maar we zitten nu in het andere hospice gesplitst over twee kamers |( afspraak wordt later op de dag dan maar) een persoon was al bekend maar nog soort van ok maar een tante van gv is er nu ook onverwacht en heel slecht. Deja vu |( wat ons betreft is het nu wel even klaar met mensen die overlijden of nare berichten krijgen. Het is echt lopende band werk met slecht nieuws bij familie of bekenden zowat %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 13:08

Heel veel sterkte.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:54

Sterkte Karuna en GV.
Hoop dat jullie ondanks dit wel een leuke dag hebben morgen

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 21:22

Afbeelding[/quote]