Eindelijk lijkt alles samen te komen; ik ga in Frankrijk wonen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Eindelijk lijkt alles samen te komen; ik ga in Frankrijk wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:32

Welkom thuis!

Tijd nemen om te landen is nodig. Een verhuizing is 1 van de meest stressvolle dingen in een mensenleven.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:58

welkom thuis
en idd, geef jezelf tijd om te aarden/landen, dat zal wel tijd nodig hebben. het is tenslotte een erg grote en impactvolle stap die je hebt gezet.
Komt goed, voor je het weet heb je je draai gevonden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 20:03

Welkom thuis! Het is een groot life event, verstandig om daar even de tijd voor te nemen. Ga lekker een paar keer wandelen in je nieuwe buurt enzo, dat helpt met landen vind ik altijd :P

Is je paard nu ook al over?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:07

Welkom thuis!
Nu lekker bijkomen van de reis en al de nieuwe dingen
Waneer komt je paard aan?
Vermoed zomaar dat dat ook een hoop tust gaat geven

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 22:29

Vandaag voelde ik me al een stukkie beter. In een soort coma gelegen vannacht. Ik werd wakker en had echt zin in de dag. Het was heerlijk weer en heb de wei voor mijn paard klaar gemaakt. We hebben een leuk clubje paarden geselecteerd waar hij voorlopig bij komt te staan. Een mega weide met een grote schuilstal. En al even op pad geweest, boodschappen gedaan enzo. Al voelt dat niet raar ofzo want ik heb hier al 1039392 keer boodschappen gedaan in de buurt in al die 7 jaar dat ik hier kom. Ik heb ook al een hele knappe man achter de toonbank gezien bij de slager hahaha. De beste man was gewoon net zo groot als ik wat ik beschouw als een teken van boven dat lange mannen óók in Frankrijk bestaan :)

De kinderen hier in huis (die frans spreken) vinden het maar onzin dat ik deels nederlands met ze spreek haha, ondanks dat ik nu al probeer om zo veel mogelijk frans te spreken, hoe moe ik ook nog ben.

Ik ben nog steeds dus vrij wiebelig, en inderdaad, wat hier geschreven word, een verhuizing is een mega event in een mensen leven. Helemaal als je 'alleen' gaat.

Mijn paard word donderdag opgehaald, vrijdag gekeurd en gaat zaterdag rijden. Het is nog zo onwerkelijk dat hij hier straks staat!! Het word zo leerzaam vooral.

Op dit moment lig ik lekker op de bank te chillen met een kat op schoot. Wie had dat gedacht, ik als niet-kattenmens haha.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 22:39

Fijn dat je je iets beter voelde vandaag! Het is ook niet niks. Hopelijk wordt het vanaf nu alleen maar beter!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 22:47

Hej wat een leuk verhaal en stoer dat je dit doet! Ik hoop dat je snel went op je nieuwe stek. Ik heb een vraag, hoop dat dat oke is: Heb je al een plan voor toekomstige inkomsten en hoe regel je zoiets? :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:33

Ook ik volg graag mee, ook hier dezelfde plannen, al is het dan met het hele gezin.

Werk vinden komt wel goed, vooral nu, het mooi-weer seizoen staat voor de deur, en eens dat voorbij is, zie je ook wel weer.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 22:19

Vandaag een fijne dag gehad! Het was lekker weer, en samen met de dochter des huizes de schuilstal klaar gemaakt in de wei waar haar paard staat en mijn paard komt. Zijn komst is wel vertraagd. Ik kon er vanochtend wel om vloeken maar ik word nu al onderworpen aan geduld en vertrouwen hebben. Maar voor nu komt hij in de loop van aankomende week aan komt. Maar prima ik ben toch nog lekker bij huis.

Vandaag heb ik direct maar mijn eerste Franse les gehad. Doorpakken die handel. Het was best leuk en werd direct al in de half gevorderde les gezet. Ik viel in les 7 van de 10, maar ik kwam verbazend goed mee. Ik voelde me dus niet de enige die nog flink aan het hakkelen was. Mijn lesgenoten wonen hier allemaal minimaal 1 jaar en sommige zelfs 2. Dus ik met mijn 5 dagen....! Trots!

En qua werk, binnenkort beginnen de voorbereidingen voor de huizen die in de zomer verhuurd gaan worden en wij zullen deze 'uitbaten'. Wij als in, die vriendin waar ik nu woon en ik. Dat word dus een samenwerking en uiteindelijk zal ik zelfstandig taken overnemen.

Daarnaast heb ik gesolliciteerd op een geiten boerderij maar nog geen reactie.

Eind mei begint het seizoen op de camping waar ik ga werken.

Dus qua werk komt het wel goed! Voor nu eerst de tijd nemen om te landen. Ik wil al weer te snel en te veel. Dus stap voor stap.

Daarnaast hebben we gunstig nieuws gekregen over mijn vader. Er zijn géén uitzaaiingen en de huidige onderhuidse melanoom is goed behandelbaar!

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 23:35

Wat een goed nieuws over je vader!
Snap dat het een fijne dag was zo. Ook heel erg knap van de Franse les! Is het besef er al dat je niet op vakantie bent maar dat dit je nieuwe leven is? Lijkt me heel bizar.
Veel succes met het vinden van werk! :)

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 22:49

Ja, het besef dat dit nu mijn nieuwe leven is begint in te zakken. Eigenlijk heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik hier op vakantie was, dus nu ook niet. Ik draai hier mee op de boerderij en zie heel veel projectjes liggen. Ik ben lekker de hele dag aan het rond klooien. Ik ga ook al af en toe alleen op stap, en dan rij ik door de omgeving hier en dan denk ik; dit is nu dus thuis. Ik vind het dus wel even lekker om nog niet te veel te hoeven. Gewoon binnen de grenzen van ons eigen erfje, ik fix het draad hier, vang een paard of hond daar, voer de paarden, etc. Ik zal in deze dagen de moestuin gaan starten. Het word aankomende week mooi weer dus ik zal buiten zijn. Tot de laatste minuut in Nederland kwam ik moeilijk de tijd door, maar nu vliegt de tijd. Ik ben zo ontzettend in mijn element in deze omgeving, tussen de beesten en tussen mensen met wie ik gewoon een gelijkwaardige verbinding heb. Dus voor nu verloopt alles goed.

Ik denk dat ik over 2 weken ofzo begin met het aanvragen van alle officiële zaken hier, dan is het pas echt allemaal officieel.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 11:40

Wat goed dat je zo op je plek zit, ik ben heel blij voor je! :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:43

Ik kruip even onder mijn meelees-steen vandaan.

Wat heerlijk om te lezen dat je een beetje geland bent TS!
Een heel nieuw leven in een voor jou zo vertrouwde regio, wauw.
Ik ken je niet maar ik ben wel heel trots op je! :*

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 21:17

Wat lief dat je benoemd dat je trots bent. Ik ben ook erg trots op mijzelf. Vandaag al even onderworpen aan een lesje integratie, ik ging naar de winkel met de 5 jarige -niet iets te sociale- dochter van mijn vriendin. Binnen 5 min stond ze een hondje te aaien van een oude mevrouw die hem op schoot had. Nou ik er heen, die mensen helemaal lief een praatje maken met mij, ik begreep best veel maar toen de vrouw wat aan mij vroeg, begreep ik het niet en vroeg aan het meisje van 5; wat zei hij? Dat ze vervolgens de vraag herhaalt in het frans hahaha. De kinderen spreken eigenlijk ook al gewoon frans tegen mij, ik kom een heel eind gelukkig maar begrijp ze nog lang niet altijd. Maar ik ben ze zo dankbaar want zij zijn mijn wandelende taal lesjes.

Verder lekker de hele dag alleen op het erf rond geklooid. De schuilstal schoongespoten van de wei waar Hugo komt. Hij word dan eindelijk morgen opgehaald en arriveert waarschijnlijk dinsdag. Zodra hij er is, word het echt....!

Inmiddels ook reactie gehad van de geitenboerderij, daar mag ik een keer langs komen om te praten over werk voor het naseizoen. Dat zou betekenen dat ik dit jaar voldoende werk heb om rond te komen.

YEEY

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-26 22:40

Afbeelding

Il est arrivé!

Het duurde allemaal even, maar hij is er.

Hij doet het goed. Hij stond het eerste half uur helemaal te shaken toen hij op stal stond, maar uiteindelijk in de middag de ruimte gegeven en bij een jonge ruin in gezet. Inmiddels zakt hij wat in en eet en drinkt gelukkig goed.

Ik ben inmiddels gaar van alle indrukken. Daarnaast ook niet fit dus nu slapen!

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:46

Wat fijn dat hij is aangekomen! <3
Doe rustig aan, het is niet gek dat alle indrukken nu wel erg veel worden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 07:40

Stille meelezer…

Waar zit je ergens in Frankrijk? Of heb ik daar overheen gelezen?

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-26 17:17

Ik zit in De Lot. Vlak onder de dordoge.

Gisteren hebben we Hugo en de andere ruin in de grote wei gezet met andere paarden die - of niet gedekt mogen worden - of ruin zijn en dus niet in een groep met een hengst kunnen.

Hugo en zn bonte ruinen vriend hebben de eerste helft van de dag samen opgetrokken en halverwege de dag zag ik de oude Hugo al weer terug komen. Dapper, kalm, duidelijk toch subtiel. Dat resulteerde in dat hij vandaag dus al aan de ruif staat te eten met de rest. Ik kan hem gewoon de he le dag zien. Hij slaapt veel en lijkt zich oké te voelen.

Afbeelding

Ik zelf kom ook weer een beetje bij. De verkoudheid en druk op mn voorhoofd word minder en ik slaap weer beter. Nu langzaam komt de rust er in.

En nog steeds ben ik tot nu toe blij dat ik niet naar Nederland terug hoef.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 10:17

Mooi plaatje.
Fijn dat nu de rust komt. Logisch ook, je maakt je toch druk om de reis van je paard. Nu hij er veilig is en het goed doet, kun je echt gaan genieten

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:22

Fijn dat het steeds beter gaat met jou en Hugo en jullie tot rust komen. :)

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 18:15

Nou, ik zit hier nu bijna een maand en alles begint langzaam al een beetje meer vorm te krijgen. Ik slaap beter, de sfeer is goed en elke dag is fijn. Er is genoeg te doen om het huis en ik voel me steeds meer in mijn element zakken. Ik ben die grote onrust die ik in Nederland had, al deels kwijt.

Vandaag mn eerste ritje onder het zadel gereden met Hugo. Hij voelt weer zoals vanouds. Wat doet hij het goed.

Afbeelding

Afbeelding

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:04

Wat heerlijk. Hoe voelde het, door de Franse heuvels op zijn rug? Mijne heeft er tot haar overlijden vorige maand 8 jaar met pensioen gestaan (net in Dordogne, op de grens met De Lot, ik denk dichtbij jou) en vond het zo bijzonder mijn eigen paard daar te rijden.
Fijn dat alles voorzichtig begint te landen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:34

En dan meteen rijden door die prachtige omgeving!

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 21:39

Ja dit voelde toch wel heel magisch. En vooral omdat hij al zo braaf was. Alles is toch nieuw. Er springt soms een wild beest weg, alles ruikt anders. Dus je zult denken dat hij veel meer spanning zou ervaren. Maar hij voelde zo chill. Nu was ik wel met 2 anderen, als ik alleen zou gaan word het een heel ander verhaal. Maar dat bouwen we rustig op.

Verder begint het nieuwe leven al redelijk normaal te voelen. Ik verveel me geen moment!

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 14:16

Hier ook een stille volger, lieverd je doet het ZO goed..