Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Jordanië heeft een oranje reisadvies. Dat betekend dat je er dus gewoon niet heen kunt. Kan wel maar als je gerepatriëerd moet worden doen ze dat niet toch?
germie schreef:xxxmh schreef:
Luchtruim van Jordanië is toch ook gesloten?
En ja Jordanië is echt prachtig
Nee, het luchtruim van Jordanie is gewoon open. Daarom begrijp ik eigenlijk niet zo goed dat er een negatief reisadvies geldt naar dat land, maar bijvoorbeeld niet naar Egypte. Ligt daar allemaal in de buurt en Egypte grenst weer aan Israel.
Ik vind reisadviezen soms sowieso heel raar, al zul je het waarschijnlijk nooit goed doen als je ze op moet stellen. Tijdens corona was het ineens gevaarlijk om naar Duitsland of Belgie te gaan, nou, ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld in die periode hoor. Nu is bijvoorbeeld Yucatan in Mexico geel, maar Phuket in Thailand ook. Ik voel me echter in Thailand veiliger dan in Mexico. Socotra is geheel veilig, maar omdat het onder Yemen valt is het ineens 'rood'. Maar dat is weer niet het geval in bijvoorbeeld Egypte waar men bepaalde gebieden rood gemaakt heeft. Een paar maanden geleden waren er rellen in Nepal en kon je daar geen kant op. Er werd niet gevlogen, want luchthavens waren dicht. In Nederland hoorde je er niets van en het reisadvies werd niet aangepast. En nu dus voor Jordanie wel. Dat vind ik dan wel raar ja.
En ik volg de situatie in Jordanie omdat dat land gewoon vrij hoog op mijn wensenlijstje staat om nog eens te gaan kijken. Ik wil graag Petra zien en vanuit Jordanie in de Dode Zee zwemmen.
De 12e is nog ver weg, dus hopelijk gaat het gewoon door Travel_me. Waar ga je naartoe?

Blijf stiekem een watje 
Neonlight schreef:Pantanal is prachtig en is prima zelf te rijden.
Najaar is het betere seizoen denk ik, dat is het droge seizoen. Hoewel toen ik er was (september 2007 al weer) er veel branden waren, vooral het stuk waar we met de trein doorheen reden richting grens van Bolivia.
Neonlight schreef:Pantanal is prachtig en is prima zelf te rijden.
Najaar is het betere seizoen denk ik, dat is het droge seizoen. Hoewel toen ik er was (september 2007 al weer) er veel branden waren, vooral het stuk waar we met de trein doorheen reden richting grens van Bolivia.
xxxmh schreef:Hoi, wij, een vriendengroep van ongeveer 8 a 10 mensen gemiddeld 30 jaar, zoeken een vakantie in Italië. Redelijk dichtbij een vliegveld, hotel/huis met zwembad, eventueel strand in de buurt, wat bezienswaardigheden, hikes in de buurt. Iemand toevallig tips voor accommodaties en plaatsen wat voor ons leuk is. We willen begin juni weg en we denken voor 7 a 10 dagen. Alvast bedankt!
Travel_me schreef:Wat een leuke plannen allemaal en mooie reizen zijn er weer gemaakt
Ik ben net terug uit Kirgizië, bijzonder land alleen helaas flink ziek geweest de laatste dagen. Nu snel herstellen, want zondag vlieg ik naar Oeganda
Voor volgend jaar wil ik ook naar JapanDaarnaast staat alles nog open, maar een bestemming als Spitsbergen of Groenland lijkt mij erg gaaf. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik die graag haha
purny schreef:Neonlight schreef:Pantanal is prachtig en is prima zelf te rijden.
Waarom las ik eerst prenatal

purny schreef:Oeh ik vind minder dan 2 uur overstap tijd ook niet fijn...
Travel_me schreef:Zelf zou ik juist kijken of je niet een dag eerder heen kunt. Dan weet je zeker dat je het begin gaat halen. Weet niet welke bestemming je gaat, maar meestal kun je je prima een dag vermaken en begin je ook frisser.
Ik haat ook die korte overstappen haha, snap ook soms niet waarom ze het aanbieden
Mocht iemand overigens nog tips hebben voor Nicaragua, dan hou ik mij aanbevolen. In plaats van donderdag naar Sri Lanka vliegen (via Doha) vlieg ik nu vrijdag naar Nicaragua haha
Dorine92 schreef:Dus volgende keer wat ruimer plannen. Ik hoop wel dat je niet voor de terugweg ook alles krap gepland hebt. Beter 1 of 2 dagen voor de terugvlucht al in de buurt van de luchthaven zijn.
Als je een aantal uren te laat op je bestemming aankomt, krijg je trouwens ook een flinke compensatie in geld. 600 euro ofzo