Solo vakantie tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Solo vakantie tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 19:58

Hoi allemaal!

Ik ben sinds kort weer single en woon binnekort ook weer bij mijn vader in.
Allemaal niet zo fantastisch maargoed dat komt wel weer goed :o

Nu wil ik na al die jaren eindelijk echt tijd aan mezelf gaan besteden en heb ik mijn zinnen gezet op heerlijke solo vakanties. Echter heb ik geen flauw idee waar te beginnen..

Budget maak ik me niet zo druk om, maar moet natuurlijk niet de pan uit gaan rijzen. Ik heb niet heel veel "ervaring" met vakanties en vreemde landen haha.

Qua bestemmingen heb ik ook geen flauw idee. Ik ben 10 jaar geleden in mijn eentje naar Canada geweest voor 3 maanden maar dat was meer working holiday. Dit keer zou ik gewoon echt vakanties willen doen van een weekje ofzo.

Ik ben geen grote stapper of strand hanger, wil juist vooral heerlijke natuur zien. Lekker wandelen/hiken tot max 25km per dag (afhankelijk van het terrein).

Wie heeft er tips voor een 30 jarige vrouw die solo wil reizen?
Auto kan wel, maar wil niet meer dan 6u rijden, anders liever bus/trein/vliegtuig etc.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 22:04

Wil je solo of evt in een groep? Qua groepsreizen vind ik beyond borders erg leuk.

Leuke solo trips die ik zelf gemaakt heb:
Stuk van de Meraner hohenweg gewandeld.
Fly & drive naar Toscane
Luxe hotel bovenop een berg in het zwarte Woud
Kamperen in mijn eentje vind ik ook heerlijk.
Stedentrips voor een dag of 2, in een hostel heb je sneller aansluiting met anderen.

verootjoo

Re: Solo vakantie tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 22:10

Naar Zwitserland treinen is heel goed te doen en daar lekker wandelen.
Als je niet veel reiservaring hebt is dat prima om mee te beginnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 22:17

Vlieg naar Cyprus en huur een auto. Prachtig land en veilig. Andere optie is vlieg naar Malta en doe daar alles met de bus. Ook veilig en prima alleen te doen.
Ik ben 2 keer alleen in Malta geweest.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:57

Begin met een weekje, even ervaren hoe je het vind en wat je wel en niet aanspreekt. Dat kan dichterbij (Ardennen in België) naar wat verder (Albanië is steeds populairder, ook als wandelbestemming).

Ik heb zelf de o.a. volgende solo's gedaan:
van Portugal naar Griekenland gereisd per trein
Noord-Italie
Balkan
New York
Mexico
Sri Lanka

En eigenlijk is overal de vuistregel: begeef je niet in de avonduren alleen ergens. Dus ga bijvoorbeeld niet alleen naar het strand in de nacht.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:26

Ik vind paardrijvakanties heerlijk om te doen, weet niet of dit iets voor jou is?
Ben in de Sahara Marokko geweest, langs de nijl in Oeganda, of safari in Zuid-Afrika en ga nog naar Colombia.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:49

Mijn eerste keer solo was backpacken in srilanka. Geweldige ervaring! Natuur enorm divers en de gemiddelde backpacker die ik tegen kwam was ook rond de 30 :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 19:34

De hele wereld ligt voor je open (oké nu even niet). :) Welke periode wil je weg?, dan kan ik wat gerichter tips geven. Ik heb zelf nu iets van 50+ landen solo gezien dus genoeg mooie plekken om aan te raden

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 19:37

Ik ga in december in m'n eentje naar Tanzania, voor het eerst zo ver en heb ook nooit alleen gereisd dus vind het best spannend ookal duurt het nog heel lang.
Ga wel met een groepje, lijkt me fijn om die ervaringen daar wel te kunnen delen. :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 19:44

Wat dichterbij huis; Madeira!

Daar ben ik solo naar toe geweest èn wat een prachtige eiland is dat! Een huurauto via Centauro en ik kreeg hele waardevolle tips van de locals mee. Ik hoop volgend jaar weer terug te gaan. <3

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 20:24

Ik zet een stipje :j
Hier sinds enkele weken ook single na aantal jaar samenwonen.
"vroeger" ging ik wel vaker alleen op vakantie, backpacken in Thailand, Indonesië, wintersport en surf tripjes, maar na zo lang samen geweest te zijn, en inmiddels ben ik ook wat ouder (bijna 30) voel ik voor dat volledige solo reizen en vaak slapen in hostels niet zo veel meer, mijn laatste ervaring was ik toch wel een van de oudste en vond ik aansluiting vinden moeilijk. Ook had ik behoefte aan iets meer luxe, als in, een normaal bed, toilet, warme douche en beetje privacy :D
Genoot vooral van rustige natuur vakanties met mijn partner, lekker wandelen, mooie plekken bezoeken.
Nu dus ook zoekende naar wat te doen met de vakantie in mn eentje, wie weet kom ik hier nog wat leuke tips tegen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 20:41

Niet alleen geweest wel veel mensen gezien die alleen waren, maar Finland (zeker Fins-lapland) vond ik erg leuk in september. Mooie natuur, accomodaties zijn betaalbaar en dus ook prima alleen te doen.

Ik ben twee keer met Nosun op vakantie geweest. Groepsreis (voor alleenstaande) in kleine groepjes, dus geen grote bus ofzo. Door het kleinere groepje altijd wel aansluiting en geen groepjesvormin.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 22:05

Hier een 40 jarige vrouw die alleen op reis gaat. Vandaag geboekt en ik vertrek aanstaande dinsdag.

6 dagen naar Egypte. In mn eentje.
Nog nooit gedaan. Ik heb vaak geniet alleen gevlogen, maar toen was ik wel tussen de 16 en 11 jaar jonger dan ik nu ben. En toen trefde ik mijn reisgenoten op de plek van bestemming.

Nu ga ik voor het eerst echt alleen op vakantie.
Geen single /solo reis, maar "gewoon" een kleine week naar een all-in report. Ik vind het best een stap. En tegelijk ben ik heel benieuwd hoe het mij bevalt.
Ik denk vooral dat ik onze dochters heel erg zal missen.

Iemand nog tips? Wat is nou echt een "must have" om mee te nemen, niet te vergeten?
Ik vlieg vanaf dusseldorf.