Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LadyMadonna schreef:Even weer mee lezen/kletsen hier.
Ik ga in juni (alleen, werken bij een schildpadden project) 2 weken naar Kefalonia (Lixouri) en in September 1 week (vakantie samen met mijn man) ook kefalonia in de buurt van Mavrata
raket schreef:Heerlijk, Kefalonia is leuk.
Ik zit te gluren naar september, maar wat weinig keus en duur!
Wij gaan dit jaar nog naar Stoupa, maar wil graag in september nog een keer.
Ben net terug uit Malta, dat was weer erg fijn voor de longen.
Electra63 schreef:LadyMadonna schreef:Even weer mee lezen/kletsen hier.
Ik ga in juni (alleen, werken bij een schildpadden project) 2 weken naar Kefalonia (Lixouri) en in September 1 week (vakantie samen met mijn man) ook kefalonia in de buurt van Mavrata
Dat klinkt goed !
Ik weet dat je op Zakynthos ook zo'n project (schildpadden) hebt.
raket schreef:Dat doe ik liever niet vanwege alle onrust in de wereld en mijn haperende gezondheid.
We zagen een optie in Rhodos, die was 1 dag later al 400E duurder..
Dus misschien toch inderdaad maar kijken of los boeken beter is.
LadyMadonna schreef:Klopt, dat is Archelon. Zakynthos heeft deze winter ontzettend te lijden gehad onder de stormen. De standen van laganas bay zijn op dit moment tja... weg... belangrijkste nest stranden van Zakynthos.
De brug naar Cameo Island is ook verwoest.
Veel hersteld zich wel redelijk, of gedeeltelijk, maar wel confronterend voor ons als "schildpad mensen " zeg maar

. Voelt altijd een beetje of ik weer naar m'n tweede thuis ga.
.
Katja schreef:Is er hier iemand die me kan vertellen hoe vlak/niet vlak de straten in Kos Stad zijn? Ik zit tot 7 mei in het gips en 16 mei vertrekken we naar Kos. Dus ik probeer een beetje in te schatten wat ik wel en niet kan doen terwijl we daar zijn. Ik zal niet super stabiel lopen en heb een beschadigde pees die nog verder moet herstellen (tenzij pezen bij mensen heel veel sneller herstellen dan bij paarden maar ik vrees van niet) dus moet voorkomen dat ik door mijn enkel zwik.
Katja schreef:Is er hier iemand die me kan vertellen hoe vlak/niet vlak de straten in Kos Stad zijn? Ik zit tot 7 mei in het gips en 16 mei vertrekken we naar Kos. Dus ik probeer een beetje in te schatten wat ik wel en niet kan doen terwijl we daar zijn. Ik zal niet super stabiel lopen en heb een beschadigde pees die nog verder moet herstellen (tenzij pezen bij mensen heel veel sneller herstellen dan bij paarden maar ik vrees van niet) dus moet voorkomen dat ik door mijn enkel zwik.
Bonnelover schreef:Loopgips gaat er een week voor de vakantie vanaf dat is wat het ook een beetje lastig maakt want ik vermoed dat mijn enkel daarna al helemaal instabiel is.Kos stad is erg vlak. En ik verwacht dat je daar je prima kunt verplaatsen met loopgips.
raket schreef:Strand mag ik in ieder geval niet op lopen dat weet ik nu al helaas. En Asklepion stond echt bovenaan mijn lijstje maar dat durf ik nu niet aan.Ik ga altijd naar Kos als ik lichamelijke problemen heb.
Kosstad is vrij vlak. Strand bij zowel lambi als psalidi zijn goed te doen om in zee te komen. Tigaki is wat zwaarder met een kapotte pees weet ik uit ervaring (ik heb een gescheurde plantaris).
Er wordt ook veel gefietst.
Thermen zou ik vermijden als je voet nog niet goed is.
Zia is vanaf parkeerplaats stukje bergop, maar wel te doen.
3 eilanden kun je ook doen. Pserimos is veel zand, maar dichtbij het water is het goed te lopen.
Asklepion heeft trappen en een vrij groot terrein.
Electra63 schreef:Ongelijk en gaten is wel echt een ding en ook iets waar ik een beetje bang voor ben.Ik ben 2 x naar Kos geweest, ik kan me herinneren dat het vrij vlak is met vooral goede fietspaden.
Maar over het algemeen heb je in Griekenland wel vaak ongelijke stoepen van kinderkopjes of marmer en gaten in de weg.
En moet je wel goed uitkijken waar je loopt.