Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 23:45

Ah okee dan moet ik even verder zoeken. Vanaf München gaat met beide niet.

Moet zeggen dat ik nu met de huidige onrust die hoek ook wel een beetje spannend vind.

Earth

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 23:49

Vanaf waar wil je vliegen?
Ik heb dit even snel opgezocht met skyscanner en booking :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 07:14

Ik stuur je even pb anders gaan we zo offtopic in jullie mooie Griekenland topic

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:26

Ik denk dat juist nu in deze onzekeren tijden je beter een pakketreis kan doen. En niet alles los boeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:21

baudyh schreef:
Ik denk dat juist nu in deze onzekeren tijden je beter een pakketreis kan doen. En niet alles los boeken.

Ik ook en ik zou nu niet een verre vakantie boeken voor op korte termijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 11:41

Even weer mee lezen/kletsen hier.
Ik ga in juni (alleen, werken bij een schildpadden project) 2 weken naar Kefalonia (Lixouri) en in September 1 week (vakantie samen met mijn man) ook kefalonia in de buurt van Mavrata
*\o/*

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 11:48

Heerlijk, Kefalonia is leuk.

Ik zit te gluren naar september, maar wat weinig keus en duur!

Wij gaan dit jaar nog naar Stoupa, maar wil graag in september nog een keer.
Ben net terug uit Malta, dat was weer erg fijn voor de longen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 12:00

LadyMadonna schreef:
Ik ga in juni (alleen, werken bij een schildpadden project) 2 weken naar Kefalonia (Lixouri) en in September 1 week (vakantie samen met mijn man) ook kefalonia in de buurt van Mavrata
*\o/*

Dat klinkt goed !

Ik weet dat je op Zakynthos ook zo'n project (schildpadden) hebt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 12:01

raket schreef:
Heerlijk, Kefalonia is leuk.

Ik zit te gluren naar september, maar wat weinig keus en duur!

Wij gaan dit jaar nog naar Stoupa, maar wil graag in september nog een keer.
Ben net terug uit Malta, dat was weer erg fijn voor de longen.

En als je losse tickets boekt en dan via Booking.com een leuke accommodatie zoekt?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 12:05

Dat doe ik liever niet vanwege alle onrust in de wereld en mijn haperende gezondheid.
We zagen een optie in Rhodos, die was 1 dag later al 400E duurder..

Dus misschien toch inderdaad maar kijken of los boeken beter is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 12:54

Electra63 schreef:
LadyMadonna schreef:
*\o/*

Dat klinkt goed !

Ik weet dat je op Zakynthos ook zo'n project (schildpadden) hebt.

Klopt, dat is Archelon. Zakynthos heeft deze winter ontzettend te lijden gehad onder de stormen. De standen van laganas bay zijn op dit moment tja... weg... belangrijkste nest stranden van Zakynthos.
De brug naar Cameo Island is ook verwoest.
Veel hersteld zich wel redelijk, of gedeeltelijk, maar wel confronterend voor ons als "schildpad mensen " zeg maar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 13:00

raket schreef:
Dat doe ik liever niet vanwege alle onrust in de wereld en mijn haperende gezondheid.
We zagen een optie in Rhodos, die was 1 dag later al 400E duurder..

Dus misschien toch inderdaad maar kijken of los boeken beter is.

Als je een reis verzekering hebt en je boekt je vlucht los bij transavia ofzo en je verblijf bijvoorbeeld via airbnb (accomodatie zoeken die je tot 24 uur vtv mag annuleren) is er toch geen enkel probleem?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:03

LadyMadonna schreef:
Klopt, dat is Archelon. Zakynthos heeft deze winter ontzettend te lijden gehad onder de stormen. De standen van laganas bay zijn op dit moment tja... weg... belangrijkste nest stranden van Zakynthos.
De brug naar Cameo Island is ook verwoest.
Veel hersteld zich wel redelijk, of gedeeltelijk, maar wel confronterend voor ons als "schildpad mensen " zeg maar

Wat super leuk dat je naar Kefalonia gaat! Hier doet Archelon idd ook super goed werk. Toen ik nog in het hotel werkte had ik eens een Nederlandse jongen die op vakantie was met zijn ouders en daarna zelf bleef om de hele zomer voor Archelon vrijwilliger te zijn!

Het stuk strand bij Laganas wat nu 'verwoest' is door de storm is het stuk bij de restaurants, daar zitten niet veel nesten in de zomer. Het stuk bij Kalamaki wat een van de belangrijkste stranden is voor de nesten, is gelukkig weer mooi breed geworden.

Afbeelding
Dit was vorige week bij Kalamaki.

De brug bij Cameo eiland wordt elk jaar afgebroken en in het voorjaar weer opgebouwd, geen zorgen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:29

Ok, mijn bericht was gebaseerd op tiktoks van archelon die vest verontrustend waren, maar is dus normaal :+

Xi beach was ook "weg"

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 22:34

Net m'n vliegtickets geboekt, nog paar maanden wachten en ik mag weer naar Kreta *\o/*. Voelt altijd een beetje of ik weer naar m'n tweede thuis ga.

De laatste paar keer dacht ik er al aan om daar te gaan fietsen. Nu ook maar gelijk de verhuurder van gravelbikes en (e-)mountenbikes een berichtje gestuurd. Lijkt mij leuk om dagtochtjes te gaan maken :D.
Nu al gestart met conditie opbouwen, zodat ik op vakantie ook grotere rondjes kan doen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 22:54

Super leuk! Waar zit je?

Ik nog 62 dagen *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:47

Stukje buiten Rethimnon, m'n 6de keer daar. En 8ste keer Kreta :=

Jij ging naar Kefalonie toch? Daar wil ik ook nog een keertje heen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:51

Ik heb een paar jaar terug de Milli (?) kloof gelopen daar, echt schitterend!

Ja, ik ga dit jaar 2x naar Kefalonia <3

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:53

Is er hier iemand die me kan vertellen hoe vlak/niet vlak de straten in Kos Stad zijn? Ik zit tot 7 mei in het gips en 16 mei vertrekken we naar Kos. Dus ik probeer een beetje in te schatten wat ik wel en niet kan doen terwijl we daar zijn. Ik zal niet super stabiel lopen en heb een beschadigde pees die nog verder moet herstellen (tenzij pezen bij mensen heel veel sneller herstellen dan bij paarden maar ik vrees van niet) dus moet voorkomen dat ik door mijn enkel zwik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:54

oh wat lastig Katja!
Geen ervaring met Kos, sorry

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 10:02

Katja schreef:
Is er hier iemand die me kan vertellen hoe vlak/niet vlak de straten in Kos Stad zijn? Ik zit tot 7 mei in het gips en 16 mei vertrekken we naar Kos. Dus ik probeer een beetje in te schatten wat ik wel en niet kan doen terwijl we daar zijn. Ik zal niet super stabiel lopen en heb een beschadigde pees die nog verder moet herstellen (tenzij pezen bij mensen heel veel sneller herstellen dan bij paarden maar ik vrees van niet) dus moet voorkomen dat ik door mijn enkel zwik.

Kos stad is erg vlak. En ik verwacht dat je daar je prima kunt verplaatsen met loopgips.

Gisteravond weer terugkomen van een weekje Egypte. Was lekker, vooral de zon als is scheen. Maar blij dat we over 76 dagen weer naar Griekenland gaan. Gaan weer naar Kreta, voor 9e keer. En als ik goed heb geteld voor de 25e keer naar Griekenland. Dus een jubileum!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 14:04

Katja schreef:

Ik ga altijd naar Kos als ik lichamelijke problemen heb.
Kosstad is vrij vlak. Strand bij zowel lambi als psalidi zijn goed te doen om in zee te komen. Tigaki is wat zwaarder met een kapotte pees weet ik uit ervaring (ik heb een gescheurde plantaris).

Er wordt ook veel gefietst.
Thermen zou ik vermijden als je voet nog niet goed is.
Zia is vanaf parkeerplaats stukje bergop, maar wel te doen.
3 eilanden kun je ook doen. Pserimos is veel zand, maar dichtbij het water is het goed te lopen.
Asklepion heeft trappen en een vrij groot terrein.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 19:30

Lekker naar Rethymnon en Kefalonia !

Ik ben 2 x naar Kos geweest, ik kan me herinneren dat het vrij vlak is met vooral goede fietspaden.
Maar over het algemeen heb je in Griekenland wel vaak ongelijke stoepen van kinderkopjes of marmer en gaten in de weg.
En moet je wel goed uitkijken waar je loopt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 20:59

Bonnelover schreef:
Kos stad is erg vlak. En ik verwacht dat je daar je prima kunt verplaatsen met loopgips.
Loopgips gaat er een week voor de vakantie vanaf dat is wat het ook een beetje lastig maakt want ik vermoed dat mijn enkel daarna al helemaal instabiel is.

raket schreef:
Ik ga altijd naar Kos als ik lichamelijke problemen heb.
Kosstad is vrij vlak. Strand bij zowel lambi als psalidi zijn goed te doen om in zee te komen. Tigaki is wat zwaarder met een kapotte pees weet ik uit ervaring (ik heb een gescheurde plantaris).

Er wordt ook veel gefietst.
Thermen zou ik vermijden als je voet nog niet goed is.
Zia is vanaf parkeerplaats stukje bergop, maar wel te doen.
3 eilanden kun je ook doen. Pserimos is veel zand, maar dichtbij het water is het goed te lopen.
Asklepion heeft trappen en een vrij groot terrein.
Strand mag ik in ieder geval niet op lopen dat weet ik nu al helaas. En Asklepion stond echt bovenaan mijn lijstje maar dat durf ik nu niet aan.
Bergop lopen met krukken is echt heel zwaar en ik mag waarschijnlijk nog niet 100% belasten.

Fietsen is in ieder geval wel lekker om te doen dan kan ik mijn conditie ook weer een beetje opbouwen.

Electra63 schreef:
Ik ben 2 x naar Kos geweest, ik kan me herinneren dat het vrij vlak is met vooral goede fietspaden.
Maar over het algemeen heb je in Griekenland wel vaak ongelijke stoepen van kinderkopjes of marmer en gaten in de weg.
En moet je wel goed uitkijken waar je loopt.
Ongelijk en gaten is wel echt een ding en ook iets waar ik een beetje bang voor ben.

Nou ja we gaan het zien en anders moet ik maar veel op een bedje liggen en cocktails drinken. Het is super onhandig maar vakantie is daarin nog het minste probleem.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 21:18

Weet niet of het op Kos kan, maar op Kreta iedergeval wel gezien. Het huren van een scootmobiel? Zodat je toch makkelijk door het stadje en de omgeving kan gaan.