Efteling liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 06:39

Ik weet niet of mijn verwachtingen te hoog waren of dat ik vooral iets anders had verwacht, iets spannends en engs. Het was zeker een hele mooie attractie maar ik had meer spook en griezel verwacht denk ik.

noviceh

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 07:58

Spook en griezel is het echt niet nee. Dat was het oude spookhuis ook niet en daar is de Danse Macabre wel op gebaseerd. Mooi is hij inderdaad zeker!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 08:11

Voor mij ook echt mijn nieuwe favoriete attractie, ik ben er weg van. <3 Ik had geen enkele verwachtingen want snapte totaal niet wat voor iets het zou zijn nav mijn googlen. _O- Maar inderdaad de hele wachtrij er naartoe, dat verdelen binnen vind ik ook nice gedaan en dan die muziek en gewoon uberhaupt nog nooit in zo'n soort attractie geweest, ja, helemaal mijn favoriet hoor. <3

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:39

MizzMontana schreef:
Ik weet niet of mijn verwachtingen te hoog waren of dat ik vooral iets anders had verwacht, iets spannends en engs. Het was zeker een hele mooie attractie maar ik had meer spook en griezel verwacht denk ik.

Als je meer griezel had verwacht, dan kan ik me voorstellen dat DM een tegenvaller was, want dat is het idd niet. Wel spannend, maar geen griezel en jumpscares

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:15

Mijn weekendplannen gaan niet door en ik zit te kijken om zaterdag spontaan een dagje Efteling te doen. Er staat in de kalender 'druk', maar hoe druk is druk in een weekend in januari? Is dat 25 minuten voor de Droomvlucht of 125?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:59

Zou eerder uit gaan van rond een half uur inderdaad. Achtbanen max. drie kwartier.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:02

Nou is Droomvlucht wel een van de drukste kindvriendelijke attracties, die kan in een druk weekend echt wel naar 40 en uitschieters naar 50 gaan.

Het viel mij 2 jaar geleden vies tegen. Is ook het laatste weekend winter Efteling.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:32

Twee dagen Efteling inclusief hotel overnachting doet toch iets met je. Ik heb nu nog steeds de wachtrij tunes in mijn hoofd zitten :')

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 21:22

:D Dat had ik ook vaak als we daar weer een paar dagen geweest waren :P

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:42

Laatste weekend winter Efteling en alle abonnementen geldig. Dus kunnen er wachttijden gerust tussen de 30-50 minuten zitten.
Park is nu 3 kwartier open en Droomvlucht zit op 30. Dat blijft daar wel vaak zo.

Ik ben gisteren nog even met mijn jongste geweest. Was wel weer even leuk.
Vroeg ze in de auto "mama weet jij de weg wel".
Ze is nog niet op een leeftijd dat ze snapt dat ik er al 3/4x per week heen rij :D :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:02

Zijn er toevallig Efteling liefhebbers die me meer kunnen vertellen over de drukte in de carnavalsvakantie?

Ik heb al enige tijd een abonnement maar ben in die vakantie nog nooit geweest toevallig. Overweeg het voor dit jaar maar alleen als het te doen is. Hoeft niet rustig maar de echt drukke dagen krijg ik jeuk van.

Ze voorspellen namelijk "normaal" maar dat is precies degene die ik wat moeilijk inschatten vindt.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:18

Ik denk dat daar lastig een touw aan vast te knopen is. Maar ik denk dat bijv de zondag door de vele plaatselijke optochten in veel Brabantse dorpen het mee gaat vallen, omdat mensen dan liever daar voor kiezen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 10:08

Normaal is ook lastig in te schatten maar meestal is de grootste drukte tussen 12 en 15. Hoewel het in de carnavalsvakantie eigenlijk altijd erg meevalt vind ik.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:58

Wij kunnen nog tot 15 februari, daarna stopt ons abonnement.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:44

Ik zou misschien 14 of 15 februari willen gaan, met de kaartjes van de Kruidvat actie.
Zouden jullie iets aanraden, misschien Brabanders die weten hoe het zit met carnaval en daardoor rustiger in de Efteling?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:53

Ik zou zeggen lees 2 berichtjes terug :')

Besefte me ook dat je via queue times terug kunt kijken hoe druk het vorig jaar was:

https://queue-times.com/parks/160/calendar/2025/03

Zaterdag en zondag waren toen significant rustiger. Moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat voor weer het toen was.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:21

Douce schreef:

Besefte me ook dat je via queue times terug kunt kijken hoe druk het vorig jaar was:

Zaterdag en zondag waren toen significant rustiger. Moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat voor weer het toen was.

Had ik gezien maar dat ging om de vakantie in het algemeen en tussen 12 en 15 leken mij tijden te zijn en geen data. Maar thanks!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:30

"carnavalsvakantie" is inderdaad geen datum maar de data die jij noemt zijn in de carnavalsvakantie. :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:35

Ik ga morgen *\o/*

Iemand die nog een goed restaurant weet? De Proeftuyn is gesloten.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 08:19

Je kan vanaf vandaag weer zegels sparen bij de AH voor korting op de Efteling!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:10

Douce schreef:

Ik besef me ineens wel dat vorig jaar midden niet tegelijkertijd met vakantie had met Zuid en dat is dit jaar wel.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:49

noviceh schreef:
Ik ga morgen *\o/*

Iemand die nog een goed restaurant weet? De Proeftuyn is gesloten.

Wil je á la carte of iets anders?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 22:24

Inmiddels uiteindelijk bij restaurant Saga gegeten. Ontzettend vriendelijk personeel, helaas viel het eten mij tegen. Maar dat kan ook komen omdat ik misselijk werd zodra we gingen eten…

Verder optimaal genoten en overal zo kunnen doorlopen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:13

Douce schreef:
Zijn er toevallig Efteling liefhebbers die me meer kunnen vertellen over de drukte in de carnavalsvakantie?

Ik heb al enige tijd een abonnement maar ben in die vakantie nog nooit geweest toevallig. Overweeg het voor dit jaar maar alleen als het te doen is. Hoeft niet rustig maar de echt drukke dagen krijg ik jeuk van.

Ze voorspellen namelijk "normaal" maar dat is precies degene die ik wat moeilijk inschatten vindt.

Is dit jaar vrij lastig te zeggen. Meestal valt de carnavalsvakantie anders dan de voorjaarsvakantie in de rest van het land, nu heeft regio midden ook al vrij. Tevens heeft Belgie ook al krokusvakantie.
Ik vermoed dat het wel wat drukker zal zijn dan de afgelopen jaren, maar ook geen koppen lopen. Op de een of andere manier heb ik altijd het idee dat er nog steeds veel mensen denken dat de Efteling dicht is in de winter. Doordeweeks is het nu ook erg rustig.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 11:17

Ik twijfel dus al een tijdje over een abbo, eigenlijk wilde ik het weer doen, tot het bericht over het parkeren naar buiten kwam.
Dat je geen parkeer abbo meer af kunt nemen.

Nu heb ik op de website gekeken, en je kunt nog een jaar abbo voor het parkeren kopen voor €55.
Aleen vraag ik me af, als je hem eenmaal gekocht hebt, of ze dit dan terug zouden kunnen draaien?

Iemand van de abbo houders hier al iets over gehoord?

Want als je iedere keer los moet gaan betalen voor het parkeren is het niet leuk meer ...