Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:19

Beginnen met afruimen als er nog iemand zit te eten of als je je laatste hap nog aan het weg kauwen bent. Dit gebeurt de laatste tijd steeds vaker.

Pas zelfs een keer dat ze mn bord wouden weg pakken terwijl ik nog niet was uit gegeten. Ik eet nou eenmaal niet zo snel en moet soms even pauze nemen tussen de happen door. Maar mijn bord was zeker nog niet leeg.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:27

Foaly schreef:
Oh nu je shared dining noemt heb ik nog wel een ergernis: 'Bent u bekend met ons concept?'

Ja, jullie maken mijn eten en doen de afwas en ik betaal, veel moeilijker hoeft het niet te worden toch? :+

_O- Haha, nooit zo bij stil gestaan. Maar inderdaad.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:29

Waar ik me ook aan erger is als ze zeggen een panini.
Maar ik snap ook dat niet iedereen Italiaans kan. Maar zo'n zaak die het zelf op de kaart zegt zou het toch wel even na moeten kijken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 11:56

Kom letterlijk net uit een restaurant, binnen no time vragen wat wij willen drinken, ja koffie en cola. Super snel gekregen en daarna geen personeel meer te bekennen, geen menukaart op tafel, geen vragen ofzo. Dus na half uur maar op gestaan, afgerekend en gegaan.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 12:54

Mijn grootste en vooral ook goorste horeca ergernis.. Daar kon alleen het personeel niks aan doen.

Zaten in een restaurant, zo'n chinese all you can eat. Mijn moeder en ik komen terug bij de tafel. Staat een jongetje van een tafel naast ons, bij mijn moeder in het glas te kijken en er vervolgens in te spugen. Dus mijn moeder zegt: Waarom sta jij in mijn drinken te spugen? Die ouders waren drukker met hun telefoon. Vervolgens roept die moeder: Dat doet hij niet! Mijn moeder: Jawel hoor! Ik zie hem hier gewoon in mijn drinken spugen! En dat is niet waar! Wordt er vanut die moeder gezegd. Ik zeg ook: Ik zie hem ook in het drinken van mijn moeder spugen. Hou je kind aan tafel!

Vervolgens tegen de bediening gezegd dat ze het glas met drinken mee mochten nemen, want er heeft een kind in zitten spugen. Maarja, Nederlands in daar niet altijd sterk.. en die wilde eigenlijk het glas niet meenemen, want het was niet leeg. Nee, er is in gespuugd...

Ohja, die kinderen konden dus ook echt niet luisteren en de ouders waren steeds te druk met hun telefoon...

Liebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:32

Lau07 schreef:
Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant. :')

Hoe kan een plank wiebelig zijn?

Ik ben een groot voorstander van dingen die je moet snijden op hout serveren. Anders moet ik bijna gegarandeerd gekras en gepiep aanhoren. Zo vreselijk.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:47

45 minuten doen over drinken uitserveren, maar vervolgens ook nog niet eens de hele groep compleet hebben := en dat een deel van de groep toen nog langer moest wachten…

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:50

Mijn prijzige prosecco in een dik zwaar waterglas serveren omdat de glazen op waren.

Ehhh afwassen misschien

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:20

Momo94 schreef:
Mijn grootste en vooral ook goorste horeca ergernis.. Daar kon alleen het personeel niks aan doen.

Zaten in een restaurant, zo'n chinese all you can eat. Mijn moeder en ik komen terug bij de tafel. Staat een jongetje van een tafel naast ons, bij mijn moeder in het glas te kijken en er vervolgens in te spugen. Dus mijn moeder zegt: Waarom sta jij in mijn drinken te spugen? Die ouders waren drukker met hun telefoon. Vervolgens roept die moeder: Dat doet hij niet! Mijn moeder: Jawel hoor! Ik zie hem hier gewoon in mijn drinken spugen! En dat is niet waar! Wordt er vanut die moeder gezegd. Ik zeg ook: Ik zie hem ook in het drinken van mijn moeder spugen. Hou je kind aan tafel!

Vervolgens tegen de bediening gezegd dat ze het glas met drinken mee mochten nemen, want er heeft een kind in zitten spugen. Maarja, Nederlands in daar niet altijd sterk.. en die wilde eigenlijk het glas niet meenemen, want het was niet leeg. Nee, er is in gespuugd...

Ohja, die kinderen konden dus ook echt niet luisteren en de ouders waren steeds te druk met hun telefoon...

:r :wow:

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:40

Liebe schreef:
Lau07 schreef:
Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant. :')

Hoe kan een plank wiebelig zijn?

Ik ben een groot voorstander van dingen die je moet snijden op hout serveren. Anders moet ik bijna gegarandeerd gekras en gepiep aanhoren. Zo vreselijk.

Zo'n plank kan inderdaad wiebelig zijn, krom getrokken in de vaatwasser, is me thuis ook overkomen.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:10

Foaly schreef:
Het (gebrek aan) vegetarisch aanbod. Pasta met roomsaus of risotto kan ik thuis ook maken :+

Maar echt :+ En voor de lunch is het brie, hummus of een droge vegaburger. Echt leuk.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:16

xSannee schreef:
Momo94 schreef:

:r :wow:

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.

Wij waren ook echt flabberguested.. En dan vooral nog de moeder roept dat doet hij niet.. hij staat met de rug naar jullie toe, dus je ziet ook niks.. Ik was in staat om stampij te maken, maar mijn moeder vond dat geen goed idee. :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:40

Minste wat je als ouder dan kan doen ik toch je excuses bizar vaak aanbieden, je kind bij je roepen en tegen de ober zeggen dat er een nieuw drankje op tafel moet komen op hun rekening?

Maar zo denk ik dan hè. :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 22:02

Ohhh ik heb er nog eentje. Althans het is eigenlijk geen ergernis maar een wtf moment. We bestelde nog een toetje. Na het uitserveren kwam na een tijdje de bediening terug met ‘dit toetje is niet van jullie’ pakte het toetje doodleuk op om het vervolgens op een tafel achter ons neer te zetten. We hebben echt zo verbaasd gekeken met zijn allen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 23:22

lucifertje schreef:
Ohhh ik heb er nog eentje. Althans het is eigenlijk geen ergernis maar een wtf moment. We bestelde nog een toetje. Na het uitserveren kwam na een tijdje de bediening terug met ‘dit toetje is niet van jullie’ pakte het toetje doodleuk op om het vervolgens op een tafel achter ons neer te zetten. We hebben echt zo verbaasd gekeken met zijn allen.

Oh zo heb ik ook eentje. Ik was jarig en mijn vrienden hadden iets geregeld voor het dessert.
Dus muziek gaat af en ze komen aan en zetten het bij een andere tafel.
Waarbij die dames achteraf zeggen ja eigenlijk is er bij ons niemand jarig.
Dus zij gaan melden van hé jullie hebben dat verkeerd gebracht.
Komen ze nog een keer, weer naar een andere tafel.
Ze hebben uiteindelijk echt moeten zeggen jongens het is voor hier :(