Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Lau07 schreef:Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant.
Momo94 schreef:Mijn grootste en vooral ook goorste horeca ergernis.. Daar kon alleen het personeel niks aan doen.
Zaten in een restaurant, zo'n chinese all you can eat. Mijn moeder en ik komen terug bij de tafel. Staat een jongetje van een tafel naast ons, bij mijn moeder in het glas te kijken en er vervolgens in te spugen. Dus mijn moeder zegt: Waarom sta jij in mijn drinken te spugen? Die ouders waren drukker met hun telefoon. Vervolgens roept die moeder: Dat doet hij niet! Mijn moeder: Jawel hoor! Ik zie hem hier gewoon in mijn drinken spugen! En dat is niet waar! Wordt er vanut die moeder gezegd. Ik zeg ook: Ik zie hem ook in het drinken van mijn moeder spugen. Hou je kind aan tafel!
Vervolgens tegen de bediening gezegd dat ze het glas met drinken mee mochten nemen, want er heeft een kind in zitten spugen. Maarja, Nederlands in daar niet altijd sterk.. en die wilde eigenlijk het glas niet meenemen, want het was niet leeg. Nee, er is in gespuugd...
Ohja, die kinderen konden dus ook echt niet luisteren en de ouders waren steeds te druk met hun telefoon...
Liebe schreef:Lau07 schreef:Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant.
Hoe kan een plank wiebelig zijn?
Ik ben een groot voorstander van dingen die je moet snijden op hout serveren. Anders moet ik bijna gegarandeerd gekras en gepiep aanhoren. Zo vreselijk.
xSannee schreef:Momo94 schreef:Mijn grootste en vooral ook goorste horeca ergernis.. Daar kon alleen het personeel niks aan doen.
Zaten in een restaurant, zo'n chinese all you can eat. Mijn moeder en ik komen terug bij de tafel. Staat een jongetje van een tafel naast ons, bij mijn moeder in het glas te kijken en er vervolgens in te spugen. Dus mijn moeder zegt: Waarom sta jij in mijn drinken te spugen? Die ouders waren drukker met hun telefoon. Vervolgens roept die moeder: Dat doet hij niet! Mijn moeder: Jawel hoor! Ik zie hem hier gewoon in mijn drinken spugen! En dat is niet waar! Wordt er vanut die moeder gezegd. Ik zeg ook: Ik zie hem ook in het drinken van mijn moeder spugen. Hou je kind aan tafel!
Vervolgens tegen de bediening gezegd dat ze het glas met drinken mee mochten nemen, want er heeft een kind in zitten spugen. Maarja, Nederlands in daar niet altijd sterk.. en die wilde eigenlijk het glas niet meenemen, want het was niet leeg. Nee, er is in gespuugd...
Ohja, die kinderen konden dus ook echt niet luisteren en de ouders waren steeds te druk met hun telefoon...
![]()
![]()
Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
lucifertje schreef:Ohhh ik heb er nog eentje. Althans het is eigenlijk geen ergernis maar een wtf moment. We bestelde nog een toetje. Na het uitserveren kwam na een tijdje de bediening terug met ‘dit toetje is niet van jullie’ pakte het toetje doodleuk op om het vervolgens op een tafel achter ons neer te zetten. We hebben echt zo verbaasd gekeken met zijn allen.