[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 12:24

Mooi om te zien hoe ze elkaar respecteren en wat een rust is er al.
Jullie wonen prachtig maar wat is het nat heb je niet meer pijn nu met dat gesjouw door de bagger.

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 13:04

Hi Lukka, ja dank je! Ik ben ook blij met zoals het nu gaat.

Ik heb door de blub wel een liesspier verrekt, erg onhandig want ik sta nu ook dagelijks op laddertjes in de logeerkamer en dat is eigenlijk een soort step-oefening, en ja dat voel ik wel. Maar ik moet zeggen, afkloppen, dat de rest van mijn lijf, zelfs nu met het natte winterweer, het enorm goed doet. Nek, rug en linkerheup zijn altijd issues en ik ben supertevreden zoals het nu gaat.

Ik moet wel zeggen dat ik ruim een jaar geleden mijn eetpatroon en levensstijl heb omgegooid en ik geloof echt dat dat me erg helpt. Ik wilde graag wat kilo's kwijt en ik ben er nu 7,5 kwijt. Meer hoeft niet eraf en ik doe erg mijn best niet weer aan te komen, wat nu al een maand of 3, na het afvallen, goed lukt. Ik beweeg meer, ik wandel een uur iedere ochtend met Zozo en nu met Diego ook veel meer natuurlijk en ik eet sinds ruim een jaar praktisch geen suiker meer en ik vermijd brood- en aardappelzetmeel. Dat deed kennelijk allemaal minder goede dingen met mijn lijf en nu is het goed zo.

Ik heb daarstraks weer een 1,5 uur met ze doorgebracht in de stallen. Poetsen wat mogelijk is, ondanks dat ik ze nu onder dekens heb staan, is alles wat uitsteekt vreselijk vies. Ik ben al een week iedere dag een uur Callas' manen aan het ontklitten met spul en uitvlozen en dan invlechten. Het is nog nooit zo erg geweest.

En weer even met Diego bezig geweest, gekrauweld, gefrunnikt, bit weer ingedaan, minuut of 10 buiten de kudde geweest uit het zicht laten grazen als beloning, wel op mijn teken uiteraard. Ook wat laten bewegen voor het stikje en ook daarmee gedesensibiliseerd. Vond het weer erg goed gaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 18:12

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 18:13

Dit weekend geen filmpje, we zijn op weg naar NL. We zouden het in 2 dagen reizen, maar we zijn vandaag al vertrokken en reizen het dus in 3 dagen. We zitten nu in een hotel in Orcival.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:25

Veel plezier gewenst, ook al is het voor jou iets anders dan echt vakantie.
Goede reis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 19:06

Dank je, nou, nu met een extra hotelletje erbij, en uit eten zo meteen, en minder veel kms reizen op de reisdagen, is het wel uit te houden tot zover ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:34

Zo is het toch een beetje vakantie.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 22:15

Mooi zo. Van de nood etc. ;) wordt nog best gezellig straks.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 22:31

Ik heb Orcival even opgezocht op google en dat ziet er als een mooi dorp/mooie stad/gemeente uit! Genoeg te zien, al zullen jullie daar nu jammer genoeg niet heel veel tijd voor hebben. Op naar Nederland, in het zuiden is het redelijk weer met voor de tijd van het jaar aardige temperaturen. Hier in het noordwesten is het vies, miezerig, rond het vriespunt, koude wind, hier wordt het tijd voor voorjaar...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 06:58

Hele goede reis!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-26 08:16

Tinka schreef:
Zo is het toch een beetje vakantie.

Ja idd, veel leuker zo dan stressrijden naar NL in 1 dag. Gaan jullie nog wel eens terug naar NL, Odette?

balance schreef:
Mooi zo. Van de nood etc. ;) wordt nog best gezellig straks.

Het is sowieso gezellig met ons hondje Zozo mee. Maar hij is nog nooit in hotels of restaurants geweest en ik ben dan bang dat hij zijn poot optilt, dat had hij een keer bij visite thuis gedaan, maar hij is superlief! En gisteren in het resto was nog een hondje en hij piepte wel dat hij graag erheen wilde, maar verder zo braaf!

Jet schreef:
Ik heb Orcival even opgezocht op google en dat ziet er als een mooi dorp/mooie stad/gemeente uit! Genoeg te zien, al zullen jullie daar nu jammer genoeg niet heel veel tijd voor hebben. Op naar Nederland, in het zuiden is het redelijk weer met voor de tijd van het jaar aardige temperaturen. Hier in het noordwesten is het vies, miezerig, rond het vriespunt, koude wind, hier wordt het tijd voor voorjaar...

Het is idd een erg mooi dorpje, ik heb er een Oostenrijks gevoel een beetje bij. En helemaal nu het sneeuwt!!! Ik zag net ook soort Duitse bolletjes liggen ipv croissants, dus ik heb helemaal niet het gevoel in Frankrijk te zitten. Jammer dat het bij jou nog geen lente is. Ik had naar de verwachtingen gekeken en bij het midden van NL zie ik deze week geen zon verschijnen. Helaas.

Muga schreef:
Hele goede reis!

Dank je, we hebben net gedoucht altijd bijzonder hoteldouches en nu gaan we op weg naar het ontbijt en dan de sneeuw in, richting Nancy voor de tweede overnachting. De sneeuw blijft ook nog eens liggen, dus dat wordt voorzichtig rijden op deze kleine binnenwegen, maar we gaan terug naar de autoroute dus die zal gestrooid zijn. Hier wordt niet geschoven zo te zien!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:31

Goeie reis nog verder!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 22:28

TinkerTreas schreef:
Goeie reis nog verder!

Dank. De helft zit er ongeveer weer op, 6 visites gehad.

De oppas stuurde deze foto naar me daarstraks toen ze op weg was naar mij, alles staat blank naar het dorp toe:

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:58

Jeetje, dus bij jullie thuis ook noodweer. In Spanje, Portugal en Marokko is het verschrikkelijk, ik hoop dat dat bij jou thuis je bespaard blijft! In Nederland klagen we ook ( in de noordelijke helft in elk geval), maar dat is niet te vergelijken met wat ik daar ( en nu bij jou thuis) zie...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 23:42

We zitten nu in het midden van NL en bijna geen regen.

De paarden hadden de hooiklok op vrijdag op een hoger gelegen deel gekregen, met de matten eromheen, het is alweer compleet omgeploegd en ze staan alweer in de blubber. Het is bizar zo nat als het is. De bordjes met route barrée, dus de weg is afgesloten, zijn op in de omgeving. Ze zetten nu gewoon hekken neer met verboden in te rijden. Wanneer het water terugtrekt weten ze nog niet en er komt ook nog een storm aan met windstoten tot aan 110km p/u. En de regen blijft.

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 06:18

Oeii, ben je nu niet ongerust zover van huis.
Hopelijk valt het mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 09:07

Ja ik ben wel ongerust, maar op de caméra's (we hebben er 12 nu op de paarden staan) zie ik nu nog dat het goed gaat. De oppas gaat straks en vanavond dus even kijken wat zij te melden heeft. We zaten wel te twijfelen of we naar huis zouden gaan, maar vaak valt het mee en dan breek je je vakantie voor niets af.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:53

Waar ben je precies bang voor, of wat zou je thuis doen als je daar was? (Oprechte vraag trouwens, niet scherp bedoeld)

Misschien zou je oppas dat kunnen doen wat je anders zelf zou willen doen?

In principe regenen je paarden nat en kunnen wat weke hoeven krijgen, maar daar hoef je niet voor thuis te zijn... Als je bang bent voor overstromingen is het wat anders natuurlijk. Maar dan kan je oppas misschien een ander weiland openzetten ofzoiets?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 11:07

Sintara schreef:
Waar ben je precies bang voor, of wat zou je thuis doen als je daar was? (Oprechte vraag trouwens, niet scherp bedoeld)

Misschien zou je oppas dat kunnen doen wat je anders zelf zou willen doen?

In principe regenen je paarden nat en kunnen wat weke hoeven krijgen, maar daar hoef je niet voor thuis te zijn... Als je bang bent voor overstromingen is het wat anders natuurlijk. Maar dan kan je oppas misschien een ander weiland openzetten ofzoiets?

Terechte en leuke vraag eigenlijk. Ik zou ze nu opgehokt hebben of in ieder geval rond de boerderij gehouden hebben bij de inloop. Zo lang achter elkaar regen is voor die kleine oudjes niet goed. Hoeven is puinhoop, maar meer denk ik aan snotoogjes en snotneusjes, omdat ik zelf supplementen geef, maar ik dacht ach voor een week laat maar even die supplementen. Ze staan wel allemaal onder regendekens.

Maar dat vind ik allemaal niet het probleem, het probleem is meer die storm die op komst is. De surveillance die ik nu niet kan doen, het aan een ander over laten. Dat vind ik spannend. Er kunnen duizend dingen gebeuren die onvoorzien zijn. Bomen of takken om op het draad, dakplaten die weg kunnen waaien op de stallen, grote lekkages bij de stallen of zelfs bij het huis. Ik kan nog meer scenario's bedenken waarom we liever thuis zouden zijn. Waarom ik liever nooit van huis ga, maar ja, dan wordt het leven wel beperkt. Ik ben sowieso een huismus. Of een huisMo dan ;-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:09

Misschien zou je oppas ze dan voor de storm kunnen ophokken.

Maar ik herken je gevoel, ik maak me ook altijd zorgen om mijn dieren zolang ik niet thuis ben. En als ik terug kom van vakantie ga ik er eerst langs, ongeacht hoe laat het is of hoe moe ik ben haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 11:16

Sintara schreef:
Misschien zou je oppas ze dan voor de storm kunnen ophokken.

Maar ik herken je gevoel, ik maak me ook altijd zorgen om mijn dieren zolang ik niet thuis ben. En als ik terug kom van vakantie ga ik er eerst langs, ongeacht hoe laat het is of hoe moe ik ben haha

Ja, dat! En mijn katten zoeken.

Ja, ik kan vragen op de oppas ze wegzet, maar ik zou zelf dan vanuit het raam de hele tijd gekeken hebben hoe ze het doen of er bij zijn als de storm losbreekt. Dat gaat mijn oppas niet doen, die moet bij haar eigen paarden zijn en mogelijk ook bij de manege waar ze werkt. Dus is er geen controle wat er kan gebeuren als ze in paniek raken door de wind. Dan kan ik ze beter in het veld laten en ze zelf laten kiezen of ze de inloop in willen en ook weer uitkunnen bij paniek. Erg lastig. Het nadeel van dieren bij huis hebben ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 21:42

De buurman belde vanmiddag, een van de elektriciteitspalen aan onze weg is om gegaan in de storm thuis, hij kon er met zijn auto niet meer door. Hij heeft nu zijn auto bij ons geparkeerd en is verder naar zijn huis gelopen, hij is oud, dus bijna 600m is voor hem veel. Ik heb niet begrepen of hij nog elektriciteit heeft. Ik had de oppas gewaarschuwd en zij zei dat wij nog wel stroom hadden. Vannacht het heftigste deel van de storm.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 21:45

Sterkte allemaal. Hopelijk valt het allemaal mee. Toi toi.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 22:01

Heftig Mo! Zo'n storm heb je denk ik lang niet gehad daar, zo niet nog helemaal niet. En dan net als je weg bent. Hopelijk lukt het iemand om de weg voor de buurman vrij te krijgen en ngo beter: dat hij ook nog stroom heeft! En ik duim voor niet nog meer toestanden voor vannacht!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 22:29

Hopelijk blijft bij jullie de stroom het wel doen. Kan je dat niet aan de camera's zien? Die zullen dan wel uitgaan toch. Morgen midden op de dag is de storm het ergste. Wij hadden net al onweer en hele harde regen. De lichten knipperden ook even en het gaat vreselijk tekeer met de wind.