Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:50

Daarom ga ik überhaupt al niet naar Winterberg :')

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:37

Doordeweeks is Winterberg prima. Maar in het weekend wil je er echt niet zijn! Wat een stelletje idioten bij elkaar is het dan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:48

Ongeluk zit in een klein hoekje, ook als je zelf geen snelheidsduivel bent. Maar ik heb hem nu vooral aangeschaft omdat ik bewuster ben geworden van wat andere mensen mij (en de rest van het gezin) kunnen aanrichten.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 10:29

Hmm, nu ben ik me dus aan het afvragen of ik ook zo'n ding nodig heb...

Mijn jas is gerepareerd en gewassen met Nikwax, en hangt te drogen. Hopelijk met het gewenste effect :)
Nog 16 dagen! En de sneeuw ziet er goed uit <3

Terzijde, zijn er mensen met jonge kinderen die nog wat thermokleding of skibroeken kunnen gebruiken? Ik heb wat spul liggen waar mijn kinderen uit zijn gegroeid, volgens mij 86/98/104/110. Ik probeer het te verkopen maar dat loopt nog geen storm. Het begint een beetje in de weg te liggen, en dan geef ik het liever weg aan mensen die er nog wat aan hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:55

Ik stuur je een bericht :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:57

Heerlijk vooruitzicht Indy!! Ik had een set van 6 pully's op vinted gezet maat 110/116, die was binnen 5 minuten verkocht. :')

Ik heb mijn kleding ingespoten met spul van de Kruidvat. Voor het eerst, dus ook benieuwd of het werkt.

Voor volgend jaar hebben we toevallig geboekt gisteren. Ik had van het weekend gezocht op appartementen, nou welkom algoritme... kreeg alleen nog maar advertenties van appartementen. Maar daar zat gisteren wel een leuke tussen, dus die hebben we gelijk gereserveerd. In het centrum van Maria Alm, 500m van de gondel en skilessen. Gebied zijn we 3 jaar terug ook geweest, was niks mis mee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:14

Het was nu wel te doen in Winterberg qua drukte maar er zijn idd wel een hoop idioten daar ja. De sneeuw condities waren perfect, hopelijk blijft dat dan nog even zo.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:10

Ik was dit weekend in winterberg, jeetje wat een beleving haha. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien vallen, gevaarlijk zien doen en nog nooit zoveel mensen met breuken ed gezien. Ook kinderen.

Of families met echt jonge kinderen, papa staat al beneden bij de zwarte piste en kinderen huilend bovenaan, om vervolgens als kanonskogels naar beneden te gaan, glijdend en keihard krijsend. Dan denk ik echt ben je nou dan trots of wat is dit voor gekkigheis

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:33

Bizar kan het daar zijn he!

Nog een weekje, dan zitten wij ook in de sneeuw :o
Er is de laatste twee weken zo veel bijgevallen, van de week zat het hoogste gedeelte van het gebied dicht ivm (het starten van) lawines. La Plagne heeft een hele dag dicht gezeten hoorde ik!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:37

Winterberg doe ik ook niet voor mijn lol :=
Als je dichtbij wilt skiën kan je beter naar Willingen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:19

Jaa frankrijk heeft echt giga veel sneeuw geloof ik!

Nee wij dachten gezellig weekendje met vrienden. Dat was het ook, maar pfoe heb wel me hart vast gehouden een aantal keer. Wat een stelletje dwazen. Ik scheuren liever door naar Oostenrijk hoor, je zit meer in de lift dan skieen op zulke lage hoogtes

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:28

Winterberg moet je idd wegblijven in de weekenden :=

Ik heb trouwens wel eens gehad in Snowplanet (toen nog) dat er al 2 mensen met een armbreuk in de kleedkamers zaten. En toen we de baan op gingen kwam daar een 3e bij := Allemaal snowboarders die verkeerd waren gevallen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:12

Ik ben ook al weken niet op mijn donderdagavond training geweest. Mij te gevaarlijk in Snowworld. Mn dochters team heeft de trainingen zelfs afgelast tot maart.

Ik ben nu in Frankrijk. Skieen ging niet zo lekker gisteren, gevolg dat ik viel, mn ski schoot niet los en nu heb ik een gescheurde kuitspier. Auw! Ritje banaan gehad, dat is echt niet fijn _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:28

Oh wat balen!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:29

Ah nee, jij ook al! Kun je nog iets of is het einde vakantie? Sterkte en ik wens je een voorspoedig herstel!

Ik heb de resultaten van de MRI, deze ga ik vanmiddag bespreken met de orthopeed. Ingescheurde kruisband en botkneuzing. Maar ook is er flinke slijtage achter m’n knieschijf gezien wat niet gelinkt is aan de val. Verbaast me niets, wist dat al wel aangezien het nogal kraakt en het soms ook best pijnlijk is als ik trap loop. Hoe en wat nu verder ga ik nog horen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:56

Jakkes. En jakkes

Wij wilden afgelopen vrijdag naar winterberg voor 1 dag maar omstandigheden houden ons in nl en op de plek. Als ik zo lees maar goed ook

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:59

Winterberg en Bottrop moet je vermijden in de vakanties en weekenden! Wat een ellende daar.
Wij zijn vorig jaar 1e paasdag naar winterberg geweest, waren 2 liften open en 4 pistes. Was geen kip en voor mijn meiden toen 4 en 6 was het prima om nog even te oefenen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 09:44

Ja de zwelling is gelukkig al minder en ik kan inmiddels ook weer redelijk lopen, heb wel een kruk er bij. We hebben 50 cm sneeuw gehad vannacht dus ik ga zo lekker even rondscharrelen, koffie drinken ergens. Ik vermaak me wel :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:20

Oh wat balen Unwritten, beterschap.

Mo dat klinkt niet al te best.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:40

Oef Unwritten wat balen. Wat is het verwacht herstel daarvan?

Mo -O- Hopelijk een gunstige bespreking vanmiddag

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:41

Hangt van de grootte van de scheur af, hij was gelukkig niet afgescheurd maar ingescheurd. Ze zeggen 2 tot 12 weken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:57

Dat is nogal een marge. Hoe gaat het nu kwa pijn?

Unwritten. 50 cm sneeuw en scharrelen met een kruk. Dapper

Meestal gaat Winterberg wel. Op de een of andere manier treffen we meestal geen enorme chaotische drukte. We hadden nu vrijdags willen gaan maar we kunnen niet weg hier nu. Dat gaat hoe dan ook voor. ;(

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:58

Pijn is een stuk minder al, moet alleen niet te lang stil zitten, dan verstijft alles en dan doet het wel goed pijn.

De paden zijn schoon, die worden goed bijgehouden dus ik ga zo lekker bij de franse Bakker koffie drinken :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:01

-O- jaloers. Eventueel met een extraatje erbij? Maar hoe kan je ski niet losgegaan zijn? Ik zie het vaker. Enorme schuivers en skis die in de sneeuw haken maar wel vast blijven zitten :x

Nu ligt er overal mooie sneeuw maar ja volgend jaar of verderop in het seizoen misschien ook nog. Misschien maar beter ook, met de kop er totaal niet bij en dan gaan skieeen is denk ik niet de meest verstandige keuze, :n

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:02

Waardeloos zeg -O-
...maar hoe is dat in een banaan? Het lijkt me best eng eigenlijk.

Weet iemand trouwens of ik ergens het olympisch snowboarden van gisteren kan terugkijken?