Eindelijk lijkt alles samen te komen; ik ga in Frankrijk wonen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gyselle

Re: Eindelijk lijkt alles samen te komen; ik ga in Frankrijk wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 20:55

Wat fijn dat alles nu steeds meer vorm begint te krijgen en al zo dichtbij komt. Mooie oplossing met het 'doorgeven' van je huisje! En wat fijn dat je de rit heen ook niet alleen hoeft te maken, dat zal toch een emotioneel moment zijn en dan is gezelligheid en steun fijn!

Logisch dat er zware momenten tussen zitten, toch ook wel bitterzoet. Gelukkig kun je je dierbaren relatief 'makkelijk' opzoeken met de auto! (En misschien nog met de trein, vlakbij zat altijd een groot treinstation waarmee je met 1x overstappen op Parijs bent)

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-26 21:05

Gyselle schreef:
Wat fijn dat alles nu steeds meer vorm begint te krijgen en al zo dichtbij komt. Mooie oplossing met het 'doorgeven' van je huisje! En wat fijn dat je de rit heen ook niet alleen hoeft te maken, dat zal toch een emotioneel moment zijn en dan is gezelligheid en steun fijn!

Logisch dat er zware momenten tussen zitten, toch ook wel bitterzoet. Gelukkig kun je je dierbaren relatief 'makkelijk' opzoeken met de auto! (En misschien nog met de trein, vlakbij zat altijd een groot treinstation waarmee je met 1x overstappen op Parijs bent)

Bitterzoet is het goede woord inderdaad!

En ja, trein, vliegtuig zijn snelle opties! Ik zie op Facebook ook al regelmatig oproepjes voorbij komen van mensen die iemand zoeken om hun auto reis naar Nederland mee te delen.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 21:46

Even weer een update vanuit het -nu nog- Nederland. Nog 10 nachtjes slapen en dan begint mijn 'nieuwe leven'. Nu het écht dichterbij komt word de spanning voelbaarder.

Ik heb normaal gesproken een kak hekel aan afscheid nemen, maar eigenlijk gaat me dat nu best prima af. Ik heb goede vrienden nog gezien of ga ik nog zien, en heb vanochtend officieel afscheid genomen van mijn werk. Ik heb het hier 2 jaar lang erg naar mijn zin gehad, ik paste er goed tussen en heb mijn coaching/begeleidings skills tot een hoger niveau gehesen en zo ontzettend veel van de mensen geleerd (GGZ problematiek). Deze plek kwam op het juiste moment in mijn leven.
Ergens was het vandaag wel een tikje ongemakkelijk ofzo. Ook omdat dit de laatste weken nog even een beladen wending kreeg. Mijn werkgever gaf in een dronken bui tijdens een personeelsborrel toe dat hij gevoelens voor mij had/heeft. Deze heb ik uiteraard wel gevoeld maar vakkundig genegeerd, want professioneel.) Ik kan deze gevoelens niet beantwoorden dus werd het ineens persoonlijk, en werd deze opgevatte afwijzing op mij geprojecteerd wat voor aparte situaties zorgden tijdens de werkdag.
Ik moet er eigenlijk wel om lachen dat ik onderdeel werd van een soap serie waar ik zelf niet in speelde. :) Goddank heb ik ergens de power vandaan gehaald om tijdens deze situaties de grenzen te bewaken en dat zorgde er voor dat de laatste dagen toch een goede sfeer had waardoor ik met een krachtig gevoel daar weg reed vanmorgen.

De laatste dagen, ook door het wegvallen van het ritme, voelt het alsof ik tussen 2 werelden in leef. Een soort roes. Uiteraard word mijn emotie balans meter flink op de proef gesteld de afgelopen dagen. (Een vader waar waarschijnlijk een tumor gevonden is, en moet nog met ex in conclaaf over een mysterieuze fikse factuur van de hypotheker van 2 jaar oud ..?) Door dit soort gedoe gaat mijn 'zorgen-maak orgaan' flink produceren waardoor ik me wankel voel. Ik verlies dan het overzicht en spartel dan maar wat. Zoiets als het coördineren van het transport van mijn paard is dan ineens heel ingewikkeld terwijl dat het niet persé is. Dan wil ik weer bewijzen dat ik zo zelfstandig ben ofzo en wil ik het zelf doen. Daardoor maak ik het onnodig moeilijk. Gelukkig word er vanuit Frankrijk ontzettend fijn meegedacht, en dan worden er zaken uit mijn handjes genomen. Hierdoor komt er meer flow waardoor mijn zorgen-maak orgaan wat meer rust krijgt.

Ondanks alles zie ik het als 1 grote les. Ik merk ook dat ik steeds een beetje meer emotionele weerstand krijg.
Ik heb ook écht zin om te vertrekken. Ik heb écht zin in alle uitdagingen die er op mijn pad gaan komen. Ik heb er zin in om al het nieuws te ontdekken. Om een wezelijk onderdeel te zijn van wat ik daar al heb. Kom maar op! On y va! <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:58

Nou, in ieder geval niet saai. Inderdaad een soap met je werkgever... Wel apart zeg, maar je beschrijft het smakelijk :+ .
Hopelijk straks allerlei mooie avonturen. En natuurlijk veel sterkte met je vader... en andere uitdagingen.

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:44

Wat komt het al dichtbij! Oef, die werksituatie klinkt inderdaad apart. Fijn dat je er met een goed gevoel weg hebt kunnen rijden.

Nogmaals sterkte met je vader, alle succes met het afronden van lopende en veel plezier met aftellen... En dan kan de reis beginnen!

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 21:26

Pffff... wat een dagen. Vanmiddag een vriend uit Frankrijk opgehaald van het vliegveld die speciaal voor mij maar NL is gekomen om samen te rijden naar Frankrijk zodat ik niet alleen hoef. Om 14u vertrokken en nu net (21u) thuis. File, drukte etc. Ik zit nu nog even in een half leeg huis wat tv te kijken. Factuur voor transport is vanmiddag voldaan en mijn paard word dit weekend ergens opgehaald en word maandag/dinsdag in Frankrijk afgeleverd.

Ik sta echt helemaal op z'n kop nu. Ik heb een hekel aan afscheid. Morgen de laatste dingen inpakken, en ik slaap bij mn ouders om dan zondag ochtend vroeg te vertrekken. Ik ben blij als ik in de auto zit naar Frankrijk. Dan is dat afscheid moment maar geweest.

Mensen die dit half gebakken gevoelloze toch emotionele stuk vlak voor vertrek herkennen?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 21:39

Spannend hoor.

Dat gevoel herken ik wel. Het voelde ergens ook dubbel om afscheid te nemen.
Ik kon eigenlijk niet wachten om te gaan. Maar ik merkte ook dat onze ouders het er (logisch) moeilijk mee hadden.
En ik had stress over het vervoer van de paarden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 07:46

Ja hoor, dat gevoel had ik ook in de laatste week. Komt ook heel veel tegelijkertijd op je af.
Rijd voorzichtig morgen en probeer tegelijkertijd ook van de reis te genieten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 08:02

Herkenbaar. De laatste spullen uit mijn huis waren raar. De deur dichttrekken ook. En na de overdracht kon ik niet meer terug omdat ik toen geen woning had meer in nl.

Veel plezier zondag en geniet vandaag nog van de relatieve rust

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 08:48

Wat goed dat je je hart volgt. Heel veel plezier en een goede reis. Fijn dat er iemand met je meereist en je paard ook snel komt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 10:28

Je hebt gelijk dat je dit avontuur aangaat nu je nog jong bent. Ik had ook vaak in een ander land willen gaan wonen (geen Frankrijk, daar heb ik weinig mee) maar deed het nooit omdat mijn paarden op zo'n goede pensionstalling stonden in Nederland .Nu is de pensionstalling erg veranderd en mijn laatste paard overleden . Maar nu ben ik zelf te oud en te veel medische problemen waardoor het geen haalbare optie meer is. Dus, je droom volgen wanneer de kans zich voordoet is heel verstandig.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:31

Heel veel succes (en plezier) vanaf morgen.
Goed en stoer dat je je hart volgt.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 20:54

Fijn te lezen dat jullie het herkennen. Inmiddels alles ingepakt. Toen ik vanmiddag nog even voor mijn fijne huisje stond werd het wel even moeilijk. Maar nu compleet afgedraaid op de bank bij pa en ma. Die hebben vanavond zo hun best gedaan om er wat moois van te maken voor me. Maar oh wat ben ik blij als ik morgen eenmaal in de auto zit. Ik ben er nu echt wel goed klaar mee. Ik verlang nu echt naar rust. Ik ben echt wel op nu.

Ik houdt jullie op de hoogte van de voortgang de komende dagen! Dat van je af schrijven werkt wel lekker.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:38

Goede reis gewenst morgen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:02

Geniet er nog even van met je ouders samen en laat daarna alles
van je afglijden richting je nieuwe thuis….
Hele goede reis gewenst morgen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:09

Goede reis morgen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 00:04

Goeie reis, naar Frankrijk en naar je nieuwe leven !

Dais_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 01:15

Hele goede reis!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 03:16

Een goede reis en een fantastische start op je nieuwe thuisplek gewenst. Je gaat een mooi avontuur tegemoet.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:47

Goede reis!!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:12

veilige reis TS
probeer er ook van te genieten, het is tenslotte de echte start (naar mijn mening) van je nieuwe leven.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 10:08

Goede reis en geniet er van

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 16:00

Welkom thuis, alvast :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 19:03

Hoe is de reis gegaan? Lekker op je stekje aangekomen en nu rust?!

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 18:12

Ah wat lief allemaal! Ik ben gister avond aangekomen. Ik was zo vreselijk moe. Kwam jankend binnen in mn nieuwe huis haha. Gelukkig warm ontvangen. Ik heb een soort koortsachtig geslapen maar wel voldoende om ziel en lichaam weer samen te brengen haha.

Vandaag was het een soort zombie dag. Een beetje hier gestaan, een beetje daar gelopen. Verder ging alles langs me heen. Als ik er aan denk dat ik straks er op uit 'moet' enzo, solliciteren enzo, word ik nog wat benauwd maar ik mag echt mijzelf de tijd geven om te landen.

Ik hou jullie op de hoogte de komende dagen!