Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 09:59

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 18:40

Ik heb nu voor september weer el gouna ttc Rihanna geboekt.

Eerst over 5 weken maar eens zien hoe Gambia bevalt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:42

Leuk weer Mando!

Wijngaannin de meivakantie Italië, dan in november naar Disneyland Parijs en ik ben nu het eea aan het uitzoeken om in de zomervakantie van 2027 naar de Noordkaap te gaan, heen via Finland, terug via de Noorse Fjorden l.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:13

Gisteren Dubai geboekt voor 27 oktober.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 04:05

purny schreef:

Oh leuk heb je al plannen? Ga je auto huren of met het ov?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:49

Wij gaan voor maart ook omboeken. De reis naar Aruba wordt ook Dubai. Net wat korter vliegen en meer luxe met ons baby’tje. We boeken wel een hotel op het palmeiland, dus alsnog wel gedeeltelijk een strandvakantie.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:31

Mooi hoor Dubai!

Wij hebben alles nu geregeld voor Italië in de meivakantie. In November hopen we nog een paar dagen naar Disneyland Parijs te gaan en ik ben nu alles aan het uitzoeken en plannen om in de zomervakantie van 2027 via Finland naar de Noordkaap te rijden en dan via de Noorse Fjorden terug.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:23

Dorine92 schreef:
purny schreef:

Oh leuk heb je al plannen? Ga je auto huren of met het ov?

Sowieso Burj Khalifa weer en the palm. En de dierentuin en een dagje naar Abu Dhabi.

Ik ben 2 jaar geleden ook geweest maar toen was ik nog dik. Ik wil daarom zoveel mogelijk de dingen weer doen die ik toen heb gedaan om verschil te zien.

En natuurlijk een beetje shoppen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:09

Dat klinkt leuk. Global Village is ook leuk maar weet niet of er ov rijdt mocht je geen auto huren

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 10:14

Nessie schreef:
Wij gaan voor maart ook omboeken. De reis naar Aruba wordt ook Dubai. Net wat korter vliegen en meer luxe met ons baby’tje. We boeken wel een hotel op het palmeiland, dus alsnog wel gedeeltelijk een strandvakantie.

We wachten nu nog even met omboeken.. Wat een gedoe allemaal op de wereld. We willen toch pas in maart ergens heen gaan, dus boeken korter van te voren wat om.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:54

Mocht iemand nog last minute tips hebben voor Marrakech, laat het vooral weten :) Ik ga dit weekend heen en heb nog weinig voorbereid haha. Heb 3 dagen dus ik twijfel of ik gewoon 3 dagen in de stad blijf of ook een dagtour nog ga doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:03

Wij hebben Portugal inmiddels geboekt maar ik zit een beetje met een uitdaging qua locatie. Ik heb toch wat wensen merk ik. Is er iemand die tips heeft toevallig?

Ik zoek iets wat:

- gezellig en knus is
- liefst uitzicht op zee en zwembad erbij
- goed bereikbaar vanuit Lissabon en of Porto voor 1 dag met het ov
- leuk dorpje/genoeg etensgelegenheden

We vliegen vanaf Lissabon, gaan sowieso 2 dagen van de reis naar Porto en ik zoek dus een fijne uitvalsbasis om tot rust te komen. Ik ben niet zo een stadsmens en laad wel erg op van natuur, strand, zwembad, bos. Dus in het bos met strand op loopafstand, zwembad erbij vind ik ook prima. Geen Benidormstrand om het maar even denigrerend te zeggen. Vriend is een bezig bijtje dus die wil ik als ie geen rust heeft gewoon op pad kunnen sturen. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:13

Travel_me schreef:
Mocht iemand nog last minute tips hebben voor Marrakech, laat het vooral weten :) Ik ga dit weekend heen en heb nog weinig voorbereid haha. Heb 3 dagen dus ik twijfel of ik gewoon 3 dagen in de stad blijf of ook een dagtour nog ga doen.

Een kookworkshop, waarbij je eerst ook samen de producten op de markt gaat halen vond ik erg leuk!

Natuurlijk een hamam behandeling, zo een apparte ervaring maar zo veel gelachen.

Hoop dat ik het goed schrijf. De Majorelletuin vond ik erg mooi, zo lekker rustig in de chaotische stad.

3 dagen kan jejezelf makkelijk vermaken in Marrakesh

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:55

Dankjewel! Juist over de Majorelletuin twijfel ik haha. Ik vindt dat behoorlijk aan de prijs en lees dat het flink druk kan zijn en je niet zelf kan rondkijken. Dus ik twijfel nog of ik het toch doe of last minute een dagtrip boek

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:37

Nessie schreef:
Nessie schreef:

We wachten nu nog even met omboeken.. Wat een gedoe allemaal op de wereld. We willen toch pas in maart ergens heen gaan, dus boeken korter van te voren wat om.

Ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en dat we niet hebben omgeboekt naar Dubai. We wilden eerst deze week erheen gaan of begin maart. Maar op aandringen van mij hebben we het niet naar Dubai maar Curacao omgeboekt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:54

Heb een mooie reis gezien voor eind van het jaar, rondreis van 24dagen naar Mexico, Guatamala, Honduras en Belize, we gaan de maya route volgen. Nog even inlezen en ga dan denk boeken. Denk dat mijn moeder het wel spannend gaat vinden als ik die kant op ga haha maar het is georganiseerd dus moet vast goed komen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:59

xxxmh schreef:
Heb een mooie reis gezien voor eind van het jaar, rondreis van 24dagen naar Mexico, Guatamala, Honduras en Belize, we gaan de maya route volgen. Nog even inlezen en ga dan denk boeken. Denk dat mijn moeder het wel spannend gaat vinden als ik die kant op ga haha maar het is georganiseerd dus moet vast goed komen.

Leuke plannen! Honduras niet geweest, de rest is erg mooi :) Vooral Guatemala vond ik erboven uit springen.

@Nessie: Nou dat snap ik!

Zelf hoop ik dat ze snel normaal gaan doen, want over iets minder dan een 2 weken vlieg ik via Doha naar Sri Lanka...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:03

Travel_me schreef:
xxxmh schreef:

Leuke plannen! Honduras niet geweest, de rest is erg mooi :) Vooral Guatemala vond ik erboven uit springen.

@Nessie: Nou dat snap ik!

Zelf hoop ik dat ze snel normaal gaan doen, want over iets minder dan een 2 weken vlieg ik via Doha naar Sri Lanka...

Hoor hele goede verhalen over guatamala indd. Sri lanka ben ik in oktober geweest en vond het echt geweldig!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:19

Zei ook tegen mijn man, maar goed dat ik Gambia heb geboekt ipv dubai wat eigenijk de planning was.

Vrijdag vertrekken we. Zo'n zin in ben beetje op.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:08

Dubai klinkt nu idd niet als de beste bestemming...

Nestje Curaçao is ook leuk. Wij hebben indertijd via get your guide een hele toffe tour gedaan over het hele eiland. Oh en voor klein Curaçao vonden wij de Mermaid heel fijn.

Leuk Mando, Gambia, wij hebben in november echt genoten! Let wel op met eten, wij hoorden veeeeeel mensen die ziek waren en zelf hebben we ook wat vervelende dagen gehad.

Hier nog maar een paar weken tot Italië. Verder bezig met plannen voor een combi Disneyland en Pairy Daiza dit najaar en rondje Noordkaap volgend jaar zomer.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:37

Bedankt voor de tips! We huren een auto, dit is mijn 4e keer Curacao. Klein Curacao slaan we over, met een baby van dan 5 maanden op een boot lijkt me niet zo comfortabel :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:43

Je kunt nu met vertrek komende zaterdag en retour een week later voor 275 euro naar Jordanie vliegen. Dat is natuurlijk wegens het negatieve reisadvies. Maar dit zijn dan wel leuke prijzen. In Jordanie zelf is niets aan de hand op dit moment.
Weet niet of ik het zou doen, kan ook niet nu direct weg, maar het is wel een aantrekkelijke prijs voor als ik zo weg zou kunnen. Jordanie staat nog wel op mijn lijst om eens te bezoeken, lijkt me een mooi land.

In Dubai is momenteel niet zo veel aan de hand als ik het allemaal zo lees (van de mensen die er echt zitten of wonen, het leven gaat er gewoon door), maar ja, je wilt er nu ook liever niet zijn, want je kunt niet terug naar huis dan. Dubai staat nog wel op mijn lijstje om een keer te kijken, moet toch wel mooi zijn als ik collega's mag geloven.

Maar goed, Curacao is nu natuurlijk wel een betere optie. Dus ik denk dat je daar niet verkeerd aan doet. :D Ik vind Curacao mooi, ben er al geweest. Boven water is het mooier dan Bonaire, maar Bonaire is onder water weer mooier.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 17:28

germie schreef:
Je kunt nu met vertrek komende zaterdag en retour een week later voor 275 euro naar Jordanie vliegen. Dat is natuurlijk wegens het negatieve reisadvies. Maar dit zijn dan wel leuke prijzen. In Jordanie zelf is niets aan de hand op dit moment.
Weet niet of ik het zou doen, kan ook niet nu direct weg, maar het is wel een aantrekkelijke prijs voor als ik zo weg zou kunnen. Jordanie staat nog wel op mijn lijst om eens te bezoeken, lijkt me een mooi land.

In Dubai is momenteel niet zo veel aan de hand als ik het allemaal zo lees (van de mensen die er echt zitten of wonen, het leven gaat er gewoon door), maar ja, je wilt er nu ook liever niet zijn, want je kunt niet terug naar huis dan. Dubai staat nog wel op mijn lijstje om een keer te kijken, moet toch wel mooi zijn als ik collega's mag geloven.

Maar goed, Curacao is nu natuurlijk wel een betere optie. Dus ik denk dat je daar niet verkeerd aan doet. :D Ik vind Curacao mooi, ben er al geweest. Boven water is het mooier dan Bonaire, maar Bonaire is onder water weer mooier.

Luchtruim van Jordanië is toch ook gesloten?
En ja Jordanië is echt prachtig <3

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 18:28

Ik zou inderdaad niet snel nu naar Jordanië gaan, der vliegen overal raketten enzo. Misschien niet gericht op Jordanië, maar het vliegtuig moet wel ergens langs.

Ik wacht maar rustig af. De 12e vlieg ik, maar denk dat het hem niet gaat worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 18:54

xxxmh schreef:
germie schreef:

Luchtruim van Jordanië is toch ook gesloten?
En ja Jordanië is echt prachtig <3

Nee, het luchtruim van Jordanie is gewoon open. Daarom begrijp ik eigenlijk niet zo goed dat er een negatief reisadvies geldt naar dat land, maar bijvoorbeeld niet naar Egypte. Ligt daar allemaal in de buurt en Egypte grenst weer aan Israel.
Ik vind reisadviezen soms sowieso heel raar, al zul je het waarschijnlijk nooit goed doen als je ze op moet stellen. Tijdens corona was het ineens gevaarlijk om naar Duitsland of Belgie te gaan, nou, ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld in die periode hoor. Nu is bijvoorbeeld Yucatan in Mexico geel, maar Phuket in Thailand ook. Ik voel me echter in Thailand veiliger dan in Mexico. Socotra is geheel veilig, maar omdat het onder Yemen valt is het ineens 'rood'. Maar dat is weer niet het geval in bijvoorbeeld Egypte waar men bepaalde gebieden rood gemaakt heeft. Een paar maanden geleden waren er rellen in Nepal en kon je daar geen kant op. Er werd niet gevlogen, want luchthavens waren dicht. In Nederland hoorde je er niets van en het reisadvies werd niet aangepast. En nu dus voor Jordanie wel. Dat vind ik dan wel raar ja.

En ik volg de situatie in Jordanie omdat dat land gewoon vrij hoog op mijn wensenlijstje staat om nog eens te gaan kijken. Ik wil graag Petra zien en vanuit Jordanie in de Dode Zee zwemmen.

De 12e is nog ver weg, dus hopelijk gaat het gewoon door Travel_me. Waar ga je naartoe?