Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:15

:j

Alleen niet tijdens schoolvakanties en feestdagen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:16

Ah zou dat voor alle banen gelden? Ik passeer namelijk onderweg naar frankrijk zowel snowworld landgraaf maar ook een enorme baan in Amneville

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:17

Die in Amneville niet, Landgraaf wel! Alleen de club waar ik bij train (en dochter) moet je wel aangedragen worden door een leraar.

Privelessen en groepslessen zijn er verder ook jaarrond! En in juni, juli en augustus ook een stuk voordeliger!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:18

Ik zou niet zozeer een club zoeken maar lessen af en toe kan geen kwaad als het zo uitkomt. En gezien mijn lijf is priveles dan verstandiger vermoed ik. Voordeel van landgraaf stoeltjeslift :D
Amneville ken je? Een enorm gevaarte redelijk naast de camperplek

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:26

Ja Amneville is een mooie lange baan! Nog niet op gestaan want de jaarkaart geldt daar (nog) niet. Wordt veel gebruikt door skiteams :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:29

Dan klinkt die zeker wel als een optie om eens te gaan skieen. Eerst andere skies. Ook dat ging mis door mankementen en omstandigheden. Die ik nu heb zijn gewoon niet fijn. Ik hoop dat over een paar weken de skies in Winterberg toch gekocht kunnen worden nu een paar spoorloos is verdwenen. Die skieen fijn in ieder geval,

Een andere die ik ook redelijk passeer is er een in Duitsland in de buurt van Aken, ben even de plaatsnaam kwijt. Die staat ook massaal in het landschap te zien vanaf de snelweg. Voordeel van Amneville is dat die tegen een heuvel is opgebouwd. Met de camper nogal een uitdaging met regenachtig weer :') ik zat verkeerd en reed tever door. :+

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:34

Dat is die in Neuss denk ik! Die heeft ook een stoeltjeslift :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:12

Ja dat was het Neuss

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:46

Hoi iedereen, mag ik mijn materiaalvraag hier even in de groep gooien?
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm en heb een Oakley liggen om te passen. Maar ik merk dat de bovenkant van mijn hoofd de helm raakt, de helm rust er op, ik voel er een soort drukpunt? Ik had de indruk dat dat met mijn andere helm niet zo is. Maar is het nu juist wel of niet de bedoeling dat je helm op de bovenkant van je hoofd rust?
Aan de zijkanten zit die wel gewoon goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:01

Een drukpunt is nooit goed, zou er een kiezen die lekker zit.

Brengt mij weer in herinnering dat ik ook een nieuwe helm moet. Wil er een met een vizier ivm mijn bril.
Ik vergeet elk jaar een nieuwe helm te kopen en ski inmiddels al een aantal jaar met slecht zicht omdat mn goggles beslaat met een bril eronder.

Maar ligt er nu nog wintersportspul in de winkels?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:35

Klinkt niet als de juiste pasvorm voor je helaas.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 00:26

Okay, ik vreesde het al… Bummer! Bedankt voor jullie reacties.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:40

Ha mede wintersporters!
De Mijn zomervakantie is voorbij, dus ik krijg weer sneeuwkriebels en wil de wintersport gaan boeken :)

Op dit moment valt het me echter smerig tegen wat er beschikbaar is en wat het kost... Ik hoop dat er in september nog meer bij komt.

Hebben jullie misschien tips voor websites om huisjes te zoeken? Ik kijk meestal op sunweb (https://www.sunweb.nl/wintersport/) of chalet.nl (https://www.chalet.nl/), maar andere ideeen zijn dus erg welkom.

We zoeken een onderkomen voor 6 volwassenen en 6 kinderen, in de voorjaarsvakantie (21-28 februari).
Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 12-08-25 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:48

Nope de zomervakantie moet nog beginnen :+

En zoals elk jaar geen idee daar waar sneeuw is en bereidbaar is kwa afstand. Misschien rond oud en nieuw? Poging vogezen, winterberg misschien noord alpen. Dat weet ik dan wel

Je zou summittravel kunnen proberen. Die heeft nog al eens verrassende dingen. Anders Tui?
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-08-25 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:49

Via de lokale VVV als je al weet waar je heen wil! Waar zou je heen willen?
Je kan snowtrex nog proberen, daar hebben wij goede ervaringen ook mee. Maar wij boeken tegenwoordig altijd via de lokale VVVs.

Maar het is echt heel lastig volgend jaar, wij hebben alles al afgelopen winter geboekt :o en ik hoor nu echt van heel veel mensen dat alles al vol zit. Gaan met nieuwjaar naar Chatel en met voorjaar naar de Maurienne vallei.

Je hebt wel de makkelijkere voorjaarsvakantie week - wij hebben de week er voor en dan heeft praktisch heel europa vrij :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:53

Oei, zulke grote huizen boeken wij altijd een jaar van te voren. Die gaan hard.
Kleinere huizen zijn altijd wel te vinden.

Maar vorig jaar hadden wij zo’n huis in Ramsau in Zillertal. Ramsau 413 maar weet niet meer hoe het heet.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:04

Wil je in of exclusief skipas?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:05

Wij willen binnenkort ook gaan boeken, 4 volwassenen, van beginner tot gevorderde skiërs. Gebied moet voor iedereen leuk zijn en de ski dummy (me) wil graag nog wat lesjes boeken. (Blauw en donkerrood kom ik wel naar beneden, maar het kan nog een stuk vloeiender).

Liefst een hotel met wellness erbij, i.i.g. een zwembad, dat is ons vorig jaar erg goed bevallen. Suggesties? We denken aan ergens 2e helft januari en zijn niet gebonden aan schoolvakanties.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:27

Indy_Mouse_9 schreef:
Ha mede wintersporters!
De Mijn zomervakantie is voorbij, dus ik krijg weer sneeuwkriebels en wil de wintersport gaan boeken :)

Op dit moment valt het me echter smerig tegen wat er beschikbaar is en wat het kost... Ik hoop dat er in september nog meer bij komt.

Hebben jullie misschien tips voor websites om huisjes te zoeken? Ik kijk meestal op sunweb (https://www.sunweb.nl/wintersport/) of chalet.nl (https://www.chalet.nl/), maar andere ideeen zijn dus erg welkom.

We zoeken een onderkomen voor 6 volwassenen en 6 kinderen, in de voorjaarsvakantie (21-28 februari).

https://resa.agencemermontagne.com/ misschien zit hier wat tussen? Wij zaten toen hier:
https://maps.app.goo.gl/VLEAbsDKwqUwU2ij7

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:43

Dank voor de suggesties tot dus ver!

Unwritten, ik heb inderdaad ook vaker gezocht via de lokale VVV, dat beviel toen goed. Nu weten we nog niet zo goed waar we heen willen.
Incl. of excl. skipas maakt niet veel uit, de prijs moet er alleen naar zijn :) We hebben in het verleden (sunweb) reizen incl skipas gehad, skipas besteld bij de huisjestoko, en zelf gekocht bij de lift, dus we zijn van alle markten thuis.

Earth, dank je, ik ga even kijken.

Verootjoo, in Oostenrijk lijkt het inderdaad altijd hard te gaan, daar zit veel meer zo'n 'ben je er dit jaar, dan heb je voorrang op volgend jaar' cultuur. In Frankrijk is het in mijn ervaring meer 'we plaatsen beschikbaarheid online, wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.
De magische grens lijkt een beetje bij 10 personen te liggen. Nu we voor 12 zoeken gaat het toch net wat moeilijker ofzo?

En ik twijfel dus of er gewoon nog een deel van de accomodaties mist, dat die eerst het zomerseizoen afwachten en dan een keer gaan voorbereiden voor de komende winter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:00

Frankrijk ben ik idd niet bekend!

Oostenrijk wel, als we met de hele fam gaan boeken we daar altijd een jaar van tevoren.
Als we met een kleinere groep gaan uiterlijk in april.

Ik denk niet dat er een deel van de accomodaties mist, maar wij boeken altijd bij de huizen zelf. Meesten hebben wel een eigen website of telefoonnr.
Hoewel we Belvilla ook wel eens gebruikt hebben. Dat is wel een fijne site.
En als ik daar je datum intyp krijg je nog best veel accomodaties voor een normale prijs. (Rond de €5000, maar weet niet wat jullie budget is?)
https://www.belvilla.nl/search/?checkin ... ents=false

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:04

Wil je perse 1 groot huis of mogen meerdere huisjes naast elkaar?
Wij hebben vorig jaar oktober voor januari dit jaar voor 16 mensen nog 3 huisjes naast elkaar kunnen boeken bij AlpenParks Ferienresort Rehrenberg namelijk.
Zat ook een zwembad en sauna bij.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:07

Is Frankrijk ook goed? Dan kan ik je les granges D'Alice aanraden bij Les Arcs (iets eronder, gaat ern treintje naar arc 1600

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 22:11

Wat zijn je eisen aan een gebied Indymouse?

Oostenrijk zit heel veel al vol. Is echt lastig om iets te vinden in veel gezinsgebieden. Vrees dat je idd aan de late kant bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 23:40

Wij hebben vorige week voor december geboekt. Voorjaar boeken we pas later. Vond het makkelijk dit jaar, was stuk vroeger dan normaal en leek heel veel op te staan. via sunweb zoals altijd :D