Ik ga op reis en ik neem mee...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:25

Ibuprofen, pleisters, naaisetje, vijltje, een paar wasknijpers, klamboe/muggenspray, klein lampje op batterijen, boterhamzakjes, paar grote pedaalemmerzakken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:35

Maar het belangrijkste is toch wel dat de auto groot genoeg is voor alle onderdelen en etenwaren die mee TERUG naar NL gaan..... }:) }:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 23:53

verootjoo schreef:
germie schreef:
Vooral contant geld. Ik was de afgelopen week in Duitsland en Oostenrijk. Op heel veel plaatsen kun je niet met de kaart betalen. Nu had ik wel geld bij me, maar vriendlief niet.

Serieus?
Ik pin echt overal in Duitsland en Oostenrijk, zowel boven op de bergen als in de dalen.

Persoonlijk ben ik al blij als ik beide kids en m’n man meeneem.
Onze ID bewijzen en voldoende eten voor de eerste week.
Heb een grafhekel aan boodschappen doen in een supermarkt.

Alles wat we vergeten (best wel wat, maar het gaat steeds beter :')) is altijd wel ergens te koop, zolang je niet naar een derde wereldland gaat of diep de jungle in.

Zelfs in Düsseldorf en Keulen kun je niet overal pinnen. Ik kon pas bij de ruitersport onder de €17 niet pinnen :')
Onlangs in een parkeergarage konden we enkel contant betalen, meerdere restaurants, kappers etc kun je ook alleen maar contant betalen. Dus pinnen is zo standaard niet hier.

verootjoo

Re: Ik ga op reis en ik neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:29

Oh wat erg. Gelukkig nog nooit meegemaakt, heb ook nooit contant geld bij :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:51

Wij hebben ook altijd cash mee in Dld en Oostenrijk. Dit jaar weinig nood aan gehad, konden behalve bij de laatste camping (bij een boer op het erf) overal met pin afrekenen.

Ik neem eigenlijk standaard teveel mee. Maar ben liever goed voorbereid. Gelukkig hebben wij een hele grote caravan en heeft hij een verzwaarde as waardoor er ook veel in mee kan. Vooral de ehbo en medicijnkast is goed gevuld, na een ongelukje op de rodelbaan van dochter 3 jaar terug ben ik liever goed voorbereid. Ik ben er toen wel achter gekomen dat maandverband ook prima dienst kan doen bij wond verpleging. Goed absorberend en het allerbeste, het plakt niet aan de wond.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:16

Ik neem ook standaard altijd mijn reserve sleutel van mijn auto mee.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:24

ikke schreef:
Maar het belangrijkste is toch wel dat de auto groot genoeg is voor alle onderdelen en etenwaren die mee TERUG naar NL gaan..... }:) }:)

dat zeker :-) en mooie wijnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:28

Wij nemen mezzomix mee :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:34

Waterdoekjes, ideaal :D
Verder inderdaad een regenjas, die idealiter gewoon niet nodig is, maar altijd mee.
Packing cubes vind ik geniaal ook met kamperen, scheelt een hoop gezoek.
Booties voor de hond, al een paar keer veel profijt van gehad. Van een smerig hondendek op de boot naar UK (booties om en voor de hut weer uit, booties even afspoelen onder de kraan. Wel de waterafstotende booties dus), tot een zoolwondje in de Dolomieten om te voorkomen dat er vuil en scherp stof in kwam. Als ze niet nodig zijn blijven ze lekker in de tas en nemen ze ook amper ruimte in.

Overbodige dingen kom ik zo niet op. We zijn erg goed geworden in efficiënt inpakken en kamperen dus alles wat overbodig is wordt al vlot geëlimineerd :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:46

De Senseo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:09

Ik neem alleen kleren, toiletartikelen, slippers en mn paspoort mee. Een petje en zonnebril als die er nog een beetje ok uitzien. Ik neem echt geen handdoeken of andere reserve schoenen mee.
En mijn vriend doet hetzelfde, de spullen gaan samen in een tas in de handbagage mee en thats all.

Je kunt eigenlijk altijd alles wel kopen of vervangen waar je heen gaat dus ik maak me niet druk

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:13

Lielle schreef:
ikke schreef:

dat zeker :-) en mooie wijnen

En uit Mexico 100mg diclofenac en voor anderen hooikoortsmiddelen (zijn daar veel goedkoper dan hier). En uit Egypte de Clarinase (ben nog maar 1 keer in Egypte geweest overigens, maar iedereen neemt dat altijd mee omdat het een wondermiddel is voor duikers).

Dit keer lag de kofferbak vol met een kg of 10 aan fossielen. :+ Zelf gevonden.
Uit frankrijk gaan vaak wijnen mee terug.

Maar als ik nu weer naar Belgie ga moet ik meerdere flessen Gronings Slokje afleveren. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:29

Ik heb opgegeven om slim te willen pakken en mee tenemen wat ik mee wil hebben… en eerlijk, wat heerlijk <3 avond optutten met mijn krultang, leuk meerdere paar schoenen en tassen om te matchen voor etentje. Geeft voor mij toch wat extra als ik op vakantie ben :o
Laatst bijgewerkt door Gianti op 12-08-25 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:30

Grappig, ik kom nooit met meer thuis dan waarmee ik vertrok _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:31

Ik was vorige week op roadtrip mijn Dexamethason vergeten. :+

Ik kan je vertellen dat het knap lastig is om die in Tsjechië aan te vragen. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:32

Goof schreef:

Ik laat meestal oud ondergoed achter en oude tshirts. 8)7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:36

germie schreef:
Goof schreef:

Oh, de keren dat ik 'vroegah' ben gaan backpacken in Australië deed ik dat ook ja. Lekker makkelijk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:40

germie schreef:

Dat doe ik ook vaak inderdaad!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:48

germie schreef:

Dit doe ik ook ja. Versleten ondergoed, mismatchte sokken, een handdoek met een winkelhaak erin... Door het jaar heen verzamel ik dat in een apart mandje en met vakantie pak ik die dingen het eerst in.

Ik ben het met Kaitlyn eens over diarreeremmer, niets kan een vakantie zo snel verpesten als diarree :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 11:50

Jullie zijn makkelijk met shoppen op vakantie! Ik voorkom dat het liefst. Wij plannen alles vol met activiteiten en bezienswaardigheden en het past niet in mijn schema om op jacht te moeten naar spullen. Echt jammer van de tijd die ik aan leukere dingen had kunnen besteden.

Diarreeremmers hebben wij ook altijd mee voor het geval dat en ik doe panisch met de anticonceptiepil. Die heb ik in overvloed mee en bij vliegreizen zowel in ruimbagage als handbagage. Gaat mij niet gebeuren dat ik een ongeplande stopweek heb... :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 11:54

ik vind het heerlijk om op vakantie door supermarkten te struinen en zo een beetje te proeven van het dagelijkse leven. Ik plan dan ook heel weinig, laat het allemaal gewoon gebeuren, en kom zo ook heel onverwachte dingen tegen. Vorig jaar bv op een zondagmiddag terecht gekomen bij een lokale kok boru wedstrijd in Kazakhstan, gewoon langs de kant van de weg. Geweldig om te zien hoe ze paarden bandageren (lap en duct tape), en met handen en voeten over paarden te praten. En zo haal ik dus ook op de markt een lokaal halster :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:21

Shoppen vind ik sowieso niet leuk, maar ik doe ook niet aan vakanties vol plannen en schema's.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:23

Ik shop ook liever niet op vakantie, vind dat sowieso zonde van mijn tijd, ook in Nederland.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:18

Een los deurslot/reisslot waarmee je een kamerdeur extra op slot kan zetten. Normaal gesproken heb je die niet zo snel nodig, maar als je alleen reist en niet zeker weet of je de omgeving volledig kan vertrouwen is het echt heel erg fijn.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:38

verootjoo schreef:
germie schreef:
Vooral contant geld. Ik was de afgelopen week in Duitsland en Oostenrijk. Op heel veel plaatsen kun je niet met de kaart betalen. Nu had ik wel geld bij me, maar vriendlief niet.

Serieus?
Ik pin echt overal in Duitsland en Oostenrijk, zowel boven op de bergen als in Dalen.

Nou dan heb je mazzel gehad want pinnen zoals in Nederland is zeker in Duitsland niet overal zo normaal.