Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:04

Electra63 schreef:
manzano schreef:
Ik kom na 100 jaar ook weer eens in dit topic gluren :')
Ik wil in september nog een weekje weg richting de zon. Ik hoopte op Skiathos, maar daar vliegt niks rechtstreeks op en gezien de zeer korte tijd die we hebben is dat toch wel een pre.
Nu lijkt Karpathos me ook wel wat maar ik las dus iets over harde wind. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wind. Wat is jullie ervaring daarmee op Karpathos?

Ik ben vorig jaar in mei 2 weken geweest. Wij hebben heerlijk weer gehad. 1 dag bewolking en af en toe wel harde wind, maar was niet vervelend. 1 x zijn wij bij het zwembad gebleven ivm de wind.
Wij zaten aan de rand van Pigadia.

Dat was wel in mei, maar ook toen werd voor de harde wind gewaarschuwd.

Dank je! Volgens mij is hoogtepunt in juli/augustus, dus misschien valt het medio september ook wel mee dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:11

Op de Cycladen is ook de wind rond deze tijd het ergst.
Gisteren voeren verschillende ferry's niet uit naar met name de Cycladen i.v.m. de wind "de Meltemi".
Op Karpathos kun je ook gewoon naar een strand aan de andere kant van het eiland rijden, de afstanden zijn niet heel groot. Soms is daar minder wind.
Vlakbij het vliegveld is een surfstrand, dus daar veel wind.
Wij zijn een paar x naar Amoopi (ene kant is zandstrand en andere kant is kiezelstrand en kun je goed snorkelen) geweest en Apella (kiezelstrand).

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 15:14

Ik ben zowel in september als in mei op Karpathos geweest. In september had ik echt veel beter weer en is de wind me niet in negatieve zin opgevallen. In mei heb ik niet 1 x lekker aan het strand kunnen liggen. Veel wind en bewolking, het was echt fris.
Ik zat in september wel in Arkasa en in mei in Pigadia.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:49

Fitzroy schreef:
Omdat Transavia geen losse tickets verkoopt naar Skiathos. Maar ze er voor Sunweb wel op vliegen als charter.

Oh maar dit verklaart een hoop! En via sunweb kan je wel losse tickets krijgen voor die charter. Dat geeft mogelijkheden al is de dag niet heel gunstig voor ons. Eens zien of vriendlief zn verlof nog een dag kan verlengen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:50

Nou het is 10 dagen Lefkas geworden! Zin in.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:56

Hoe leuk Zakynthos is om op vakantie te zitten, hoe verschrikkelijk het is om er gestrand te zijn :’) mijn vlucht heeft op dit moment 31 uur vertraging, bijna geen info, geen echte medewerker die wat kunnen vertellen op vliegveld en dan ook nog wakker worden van een noodmelding voor bosbrand _O-

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 09:38

Wat vervelend Gianti! Neem aan dat jullie een hotelovernachting is aangeboden. En ik zou contact opnemen met je reisorganisatie. Weet je wel waarom de vlucht is uitgesteld? Bij thuiskomst kun je wel, proberen, om een tegemoetkoming te ontvangen.sterkte daar

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:19

Gianti schreef:
Hoe leuk Zakynthos is om op vakantie te zitten, hoe verschrikkelijk het is om er gestrand te zijn :’) mijn vlucht heeft op dit moment 31 uur vertraging, bijna geen info, geen echte medewerker die wat kunnen vertellen op vliegveld en dan ook nog wakker worden van een noodmelding voor bosbrand _O-

Een dagje extra strand is wel lekker . Ik zag dat de brand richting Keri is, bah. Ik hoop dat je een flinke vergoeding krijgt!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 10:55

Bonnelover schreef:
Wat vervelend Gianti! Neem aan dat jullie een hotelovernachting is aangeboden. En ik zou contact opnemen met je reisorganisatie. Weet je wel waarom de vlucht is uitgesteld? Bij thuiskomst kun je wel, proberen, om een tegemoetkoming te ontvangen.sterkte daar

Zelf alles geregeld, dus geen reisorganisatie. Tevens pas om 2 ‘s nachts bericht gehad van Transavia dat er een hotel was met om 10 uur bericht dat die vol zat :’) uiteraard voor die tijd al zelf wat geregeld en we krijgen wel geteld 120€ compensatie voor hotel (2personen samen), kan je ook echt wat mee in hoogseizoen |o ). Heb nu maar vlucht zelf geboekt naar Manchester en dan naar Adam :’) wil hier weg en mijn vlucht stond pas gepland voor 22 uur ‘s avonds. Vriend is al weg, die moest voor werk vandaag al in Kopenhagen zijn, dus die heeft meest onmogelijke verbinding gemaakt.

Reden: lastig vliegen met de emergency slide uit :’) dus als goed is wel recht op die eu compensatie

Afbeelding

De brand was ver weg genoeg om veilig te zijn, maar dichtbij genoeg dat ik zo nu en dan een vlam boven de bergkam zag :’)

Afbeelding

Dir was mijn klaag moment even _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:11

De branden op Zakynthos zijn niet best zo te lezen.
Edit: oh en Chios ook.

Bah, triest hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:08

manzano schreef:
De branden op Zakynthos zijn niet best zo te lezen.
Edit: oh en Chios ook.

Bah, triest hoor.

Ja en rond Patras.

Echt heel erg.
Best op veel plekken in Europa.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:14

@mel hoe is de situatie op Zakynthos?
Word er niet beter op geloof ik

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:58

Ja Mel, hoe gaat het bij jou?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:49

Ik las het ook over Zakynthos, verschrikkelijk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:32

Gianti schreef:
Bonnelover schreef:

Zelf alles geregeld, dus geen reisorganisatie. Tevens pas om 2 ‘s nachts bericht gehad van Transavia dat er een hotel was met om 10 uur bericht dat die vol zat :’) uiteraard voor die tijd al zelf wat geregeld en we krijgen wel geteld 120€ compensatie voor hotel (2personen samen), kan je ook echt wat mee in hoogseizoen |o ). Heb nu maar vlucht zelf geboekt naar Manchester en dan naar Adam :’) wil hier weg en mijn vlucht stond pas gepland voor 22 uur ‘s avonds. Vriend is al weg, die moest voor werk vandaag al in Kopenhagen zijn, dus die heeft meest onmogelijke verbinding gemaakt.

Reden: lastig vliegen met de emergency slide uit :’) dus als goed is wel recht op die eu compensatie

[ Afbeelding ]

De brand was ver weg genoeg om veilig te zijn, maar dichtbij genoeg dat ik zo nu en dan een vlam boven de bergkam zag :’)

[ Afbeelding ]

Dir was mijn klaag moment even _O-

Transavia maakt er een zooitje van. Ook in Faro zijn mensen gestrand en krijgen amper of geen hulp.

https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... rF1pDuoSCw

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:52

Afgelopen nacht was heel pittig! Dorp Lithakia naast ons werd heel erg bedreigd door het vuur. Ze hebben het gelukkig kunnen redden. Vuur kwam al sinds de middag over de berg heen, onze kant op. Was s'nachts vooral heel beangstigend, amper geslapen :( Vanochtend begonnen ze meteen met het eerste daglicht weer vanuit de lucht te blussen. Leek heel goed te gaan, totdat vanmiddag de wind draaide en het enorm groot werd. Ook wij kregen opdracht om gereed te staan voor evacuatie.. Enorme dikke rook in de tuin, je kon amper wat zien van de berg en na een paar minuten buiten staan meteen last van ogen etc.. Wonder boven wonder is het de helicopters gelukt om het zo goed als onder controle te krijgen _/-\o_
Er staat nog steeds veel wind, dus vannacht blijft spannend, maar ik heb er vertrouwen in dat het een betere nacht zal worden :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 21:27

Vreselijk, Mel. Veel sterkte. Ik duim dat het snel geblust is en de wind gaat liggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:30

Sterkte Mel en we duimen dat jullie en anderen bespaard blijven !!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:35

Wat eng! Hopelijk dooft het nu snel uit.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:06

Jeetje wat vreselijk! Hopelijk blijft alles goed met je gaan.

Wij hebben over 3 weken vakantie en wilden misschien Zakynthos boeken. Ik twijfel nu een beetje..

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:09

Heel veel sterkte daar Mel! Hoop dat de wind snel gaat liggen en de brand snel gedoofd is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:19

Ik zag hoe dicht het naderde Mel. Via de
Media. Heftig hoor. Hopelijk is het ergste voorbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:23

kimberly1995 schreef:
Jeetje wat vreselijk! Hopelijk blijft alles goed met je gaan.

Wij hebben over 3 weken vakantie en wilden misschien Zakynthos boeken. Ik twijfel nu een beetje..

Dat kun je best doen.
Die branden kunnen overal in Zuid-Europa uitbreken.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:30

Hopelijk wordt de wind snel minder. Dat zou een stuk schelen! Sterkte, daar!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:22

Afbeelding
Kon minder, hier op Kos :D

Hotel is prima, niet de ervaring van de eerste Mitsis. Geboekte kamer met zicht op zee was er ook niet :+ Maar lijkt opgelost te worden. Nu eerst maar even bij komen, de wekker ging vannacht om drie uur :=