Last minute gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Last minute gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 16:09

Al 5 jaar zijn wij niet meer op vakantie geweest. Eigenlijk sinds ik een paard gekocht heb en ik later ook lichamelijke klachten kreeg waardoor weg gaan niet vanzelfsprekend was.

Nu hebben we as we speak vakantie en zou ik het toch wel heel leuk vinden om een paar dagen er tussenuit te gaan. Het liefste ga ik naar Frankrijk, maar die afstand houdt me tegen omdat het nou ook weer niet zo goed gaat dat ik onbezorgd op vakantie ga en gelijk urenlang in de auto wil rijden.

Maar gezien het last minute is (denk aan ergens in de komende 2/3 weken) en ik er helemaal uit ben zie ik door de bomen de huisjes niet meer. Kan Bokt mij helpen?

Wensen:

- Ruimte voor 2 personen (1 slaapkamer)
- Huisdieren toegestaan (klein hondje)
- Eigen keukentje
- Badkamer en toilet aanwezig
- Wandelgelegenheden/natuur nabij
- Tuintje waar de hond een beetje kan lopen (hoeft niet perse omheind).
- Bij voorkeur niet waar wolven zitten gezien onze hele kleine hond die mee gaat..

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Hoeft niet groot of luxe te zijn.

Zat zelf misschien te denken aan Texel of de regio bij de Loonse en Drunense Duinen, maar alles zit natuurlijk al vol op bekende parken. Ik hoor dus graag tips over kleinere plekjes die wat minder bekend zijn. B&B is ook prima, maar dan wel graag met mogelijkheid om zelf te koken 's avonds. Dat is natuurlijk vaak niet het geval.

Ik ben erg benieuwd! Dank alvast!

Knuffeldier

Re: Last minute gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:13

Je kunt op AirBnB zoeken met alle voorwaarden die je hebt (en wat ik dan doe is vervolgens via zoekmachine kijken of ik ook direct bij de B&B, dus buiten AirBnB om, kan boeken).

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:33

Kijk eens op booking.com
Wellicht is de Eifel een optie. Op gemiddeld een uurtje of 2 a 3 rijden zit je al in dit gebied. Mooie omgeving om te wandelen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:33

Als je graag naar de Drunense Duinen zou willen gaan, dan zou je Herberg d'n Dries in Drunen (Giersbergen) kunnen proberen. Ze hebben hotelkamers en ook een paar appartementen.
Ik weet niet zeker of het toegestaan is om met een hond(je) te overnachten, maar dat zou je even kunnen vragen.
Als er geen appartement beschikbaar is en je kiest een hotelkamer dan zou je daar ook kunnen eten. De eetgelegenheid is prima. Het is een soort eetcafe-achtig iets en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:42

Ik weet niet waar je woont, maar je zit in principe wel zo in de Belgische Ardennen. Misschien een idee.

Ik zou kijken op airbnb. He toevallig zelf ook zitten kijken afgelopen week en er staat echt zat op, ook waar honden welkom zijn.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:45

Bad Homburg, het is niet heel groot, je kan er uren en uren wandelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 16:49

Herberg d'n Dries in Drunen (Giersbergen) ziet er super tof uit, helaas geen dieren toegestaan zie ik.

Op AirBnB ga ik ook wel even snuffelen. Had ik nog niet overna gedacht. Dank voor de tip!

De Eiffel of Belgische Ardennen eigenlijk nog nooit geweest. Ook iets om te overwegen, al is dat wel weer een stukje verder dan in de planning stond. Ook maar eens naar kijken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:53

:j
Het is meteen na Maastricht al echt prachtig. Omgeving Eupen, Verviers, Aywaille is heel mooi en je hoeft echt maar net de grens over.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:56

Ik heb een paar huisjes via natuurhuisje.nl weten te vinden. Dus die kan je ook nog in achterhoofd houden.:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:25

Als ik je zoek voorkeuren invoer in de Landal app krijg ik alleen al voor augustus 134 mogelijkheden

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 18:55

Ja? Ik krijg vooral dan nog hits voor hele grote 6 of 8 persoons chalets en voornamelijk in de laatste week van augustus als we geen vakantie meer hebben. :+

Natuurhuisjes zag ik ook zo gauw niks meer bij staan wat nog zo kort dag plek had en past bij onze wensen. Een twee onder 1 kap met gezamelijke tuin vonden we bijvoorbeeld wel, maar dat vind ik met een kleine kwetsbare hond zo riskant. Je zou maar net een grote dolle hond naast je hebben zitten of spelende rennende kinderen, dan zitten we nog binnen. Maar misschien zoek ik niet goed hoor! Op een of andere manier ben ik helemaal uit het boeken van dit soort vakantie huisjes en zo last minute is natuurlijk gewoon schaars. Ik weet wel een aantal fijne plekjes trouwens, maar dat zit inmiddels allemaal middenin de groepen wolven en dat durf ik helaas gewoon echt niet meer aan. Vandaar mijn idee van Brabant of de Waddeneilanden.

Ik heb nu wel een eerste mogelijkheid gevonden op AirBnB bij een klein huisje bij iemand die ook paarden heeft. Lijkt me heerlijk om toch nog een beetje tussen de beesten te zijn haha.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:31

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:34

Ja ook best een aantal in de 2-3e week. Ook aantal 4 pers bungalow of is dat ook te groot?
Denk dat er wel beperkt beschikbaarheid is.
Soms helpt bellen naar het park van je keuze ook, wellicht hebben ze een annulering

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 19:50

vilheide schreef:
Ik kwam dit huisje op booking.com tegen. Vanaf Utrecht is het net 3 uurtjes rijden. https://www.booking.com/Share-Kb1Sqv

Wauw prachtig! Helaas 3,5 uur zonder stoppen echt wel te ver al voor me ben ik bang. Iets laagdrempeligs waarbij we ook relatief snel weer thuis zijn zou wel fijn zijn als eerste vakantie weer.

4 persoons bungalows zijn prima hoor. Kleiner vind je ze haast niet. Natuurlijk zonde van het geld om een te grote accomodatie te huren, maar zo last minute doe ik niet meer al te moeilijk over de prijs voor een fijn onbezorgd plekje even een paar dagen in de natuur. <3

Wat ik ook nog bedacht: dat ik het wel tof zou vinden om ergens heen te gaan waar je ook een buitenritje in de buurt kunt doen. Maar goed dat kan op heel veel plekken in NL dus dat is altijd later nog te zoeken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:36

Ik weet niet waar jezelf vandaan komt maar wij zijn net een paar dagen bij de Oscarhoeve in ede geweest!
En wat was dat heerlijk en goed voor elkaar!

En eigenlijk alles wat jij opnoemt is daar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:41

De Oscarhoeve? :))

Zit Ede niet in wolvengebied?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:43

Oscar schreef:
De Oscarhoeve? :))

Zit Ede niet in wolvengebied?

Het is een pensionstal en meerdere bokkers staan er heb ik begrepen wellicht dat hun daar meer over kunnen zeggen dan ik.
Maar wij liepen daarbij het bos en de hond van Mart hoogkamer was daar weggelopen en niemand had het erover dat het gevaarlijk was voor die hond door de wolven.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 20:52

Hoewel ik de Veluwe echt geweldig vind, durf ik dat inderdaad niet zo aan. Vind het toch spannend, zeker met een klein poedeltje van nog geen 2 kilo. Dat is een goed tussendoortje zegmaar. :+ :=

De huisjes zien er wel heel mooi uit, maar op een pensionstal staan heeft verder niet zoveel nut want ik was niet van plan mijn paard mee te nemen en kan daar dus ook niet rijden. Hou 'm wel even in mijn achterhoofd, maar ik gok sowieso dat ze al vol zitten hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:54

Celebi schreef:
Hoewel ik de Veluwe echt geweldig vind, durf ik dat inderdaad niet zo aan. Vind het toch spannend, zeker met een klein poedeltje van nog geen 2 kilo. Dat is een goed tussendoortje zegmaar. :+ :=

Ik loop dagelijks in de Veluwse bossen met mijn chihuahua ;)

Ik zag dat je 3,5 uur rijden niet in 1x kan. Neem lekker een koffiepauze tussendoor, dan ben je er zo.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:04

Celebi schreef:

De huisjes zien er wel heel mooi uit, maar op een pensionstal staan heeft verder niet zoveel nut want ik was niet van plan mijn paard mee te nemen en kan daar dus ook niet rijden. Hou 'm wel even in mijn achterhoofd, maar ik gok sowieso dat ze al vol zitten hoor.

Oh ik dacht dat je schreef dat je graag tussen de dieren wou zitten, sorry verkeerd begrepen.

Wij hadden ook onze pony/ paard niet mee maar het was echt super fijn vertoeven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:11

Ik zit even op de site van Landal te kijken. Krijg oa deze strandappartementen van 18-22 aug. Ook niet heel duur vind ik voor hoogseizoen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:50

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:32

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:43

Een kennis van mij postte net op Facebook dat hun geboekte huisje bij Landal de Lommerbergen beschikbaar is van 4 t/m 11 augustus ivm een zieke kat. Ik weet niet of daar honden mogen maar het cottagetype is 4b2. Misschien dat er wat op de website bij staat? Is dat wat voor jullie? Ik kan per pb wel info geven over hun vraagprijs.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:48

Misschien hier met over de grens in Duitsland? Ben er zelf jaren naartoe geweest. Verwacht geen enorm luxe huisjes, wel meer basic en verder prima. Zwembad en speeltuin in de buurt en genoeg wandelingen mogelijk. Leuke tuin vaak om het huisje. Ook eigen keuken. Supermarkten op 5 minuten rijafstand. Dierentuin ook niet ver.
https://www.ferienparkgrafschaftbenthei ... jerXaXMcwF
Of anders inderdaad Landal parken