Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 17:33

We willen wel aan het water blijven. Merken waar we normaal heel erg rond trekken en ontdekken dat we deze keer echt even behoefte hebben aan een relax vakantie _O- zon zee cocktails en leuke restantjes en bars

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 17:53

Dan zijn Parga in het Noorden of Stoupa in het zuiden leuke plaatsjes.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 12:02

Hebben jullie nog tips voor een Griekenland vakantie met dreumes van 1,5?
Samos is onze grote favoriet maar willen ook nog eens Kefalonia zien. Maar als jullie goede aanraders hebben met een kleintje hoor ik dat heel graag!

We willen zo graag weer naar Griekenland na 3 jaar maar krijgen lastig iets geschikts gevonden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 12:34

Ik ontloop kinderen op vakantie haha. Ik hou van rust.

Samos vond ik september veel wind en de zee onrustig, maar er zijn wel wat baaitjes bij amnos als ik het me goed herinner.

Op Kos in Tigaki zitten veel kinderen. Zandstrand loopt ook rustig af. Hetzelfde als Kalamaki in Zakynthos.

Kefalonia heeft ook wel mooie stranden. Rondom lassi onder andere, maar soms moet je dan wel trappen af.

Op Lesbos waren we in een baai die ook heel geleidelijk afliep, maar weet niet meer hoe het heette. Er zitten hier fanatieke lesbos gangers die dat wel weten.

Verder hebben veel eilanden wel wat plaatsen die handiger zijn voor kinderen.
Ik zou kijken naar strand, dichtbij tavernas en niet al te lange transfer vanaf het vliegveld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 13:29

Op Zakynthos loopt op meerdere plaatsen de zeebodem heel geleidelijk af. Lekker om te spetteren voor je kind. Bv bij Tsilivi.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 22:00

Hier op Zakynthos is de zeebodem (bijna) overal perfect voor de kids. Omdat ik er zelf in de buurt woon ga ik meestal naar het strand naast Cameo eiland. Niet het mooiste strand, maar voor de kids perfect. Ze kunnen echt heel ver lopen en dan staan ze nog maar tot hun knieën in het water. :) Maar bij heel veel badplaatsen is dit zo. Ook bijna overal zand.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 00:13

Wat handig en fijn; een topic over Griekenland :=

Begin november willen wij graag een weekje naar Griekenland. Zelf kreeg ik al te horen dat Rhodos leuk is (en ChatGPT geeft dat eigenlijk ook als beste optie aan wbt temperatuur). Maar is er nog wel wat/voldoende te doen in deze periode?

Of eventueel andere tips?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 00:55

Drico schreef:
Wat handig en fijn; een topic over Griekenland :=

Begin november willen wij graag een weekje naar Griekenland. Zelf kreeg ik al te horen dat Rhodos leuk is (en ChatGPT geeft dat eigenlijk ook als beste optie aan wbt temperatuur). Maar is er nog wel wat/voldoende te doen in deze periode?

Of eventueel andere tips?

Op de toeristische eilanden is het stil in november.
Ik zou in november voor Athene kiezen. Veel te doen en te zien en met mooi weer kunt je lekker een dagje naar het strand.

En als je toch naar een eiland wil, Rhodos-stad, maar Chania op Kreta is ook een goede optie.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:12

Ik zou ook in die periode eerder kiezen voor Kreta. Je dient er wel rekening mee te houden dat het weer dan minder is. Wij zijn 2x begin november op Kreta geweest en beide keren wel regen gehad. Al is het met regen vaak zo dat een uur later het zonnetje weer schijnt. En de temperatuur, zeker s'avonds is minder. En inderdaad ga kijken naar de wat grotere plaatsen als Heraklion, Chania.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:36

Eind oktober gaan veel hotels, restaurants e.d. dicht. De eigenaren en personeel gaan terug naar Athene, of gaan hun bomen snoeien en olijven oogsten. Echt toeristische plaatsen worden spookstadjes.
De landbouwgebieden en steden draaien gewoon door. Dus in Athene, of op Kreta in Chania of Rethymnon kun je je prima vermaken. En Rhodos-Stad vast ook wel, maar daar die staat nog op mijn wensenlijstje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:45

Kennissen van mij waren afgelopen week naar Athene, en klaagde dat het zo heet was. Dan denk ik echt 'joh' :') Dan heb je je niet helemaal goed ingelezen :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 19:49

Ik zou in november buiten Athene dan niet meer naar Griekenland gaan. Dan eerder de Canarische eilanden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:41

baudyh schreef:
Ik zou in november buiten Athene dan niet meer naar Griekenland gaan. Dan eerder de Canarische eilanden.

Ik ook niet. Na 5 oktober ga ik niet meer naar Griekenland, behalve Athene. Vooral omdat ik het te stil vind. De temperatuur, zeker van het zeewater, kan nog heerlijk zijn.
Dit jaar lukt het mij daarom niet om naar Griekenland te gaan.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:46

Maar zelfs voor Griekse begrippen was het extreem heet. Er was een hittegolf.
In het Meteora gebied, waar wij een paar dagen geleden waren, was het eind vd middag steeds 40+ graden, dus dan zaten we binnen met airco aan te Netflixen of wat te werken op de laptop. 's Morgens vroeg op pad, dan ging het wel.
Het is er nu zo'n 7 graden koeler dan toen wij er waren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:52

Het weer is al tijden van slag, overal.
Nu heftige bosbranden, soms ernstige overstromingen met alle gevolgen van dien.
Ieder jaar wordt de gemiddelde langdurige temperatuur hoger en worden records verbroken.
En dan zijn er nog veel mensen die het ontkennen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:56

In Nederland te koud, in Griekenland te warm. Tja

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:14

baudyh schreef:
In Nederland te koud, in Griekenland te warm. Tja

Volgens mij is het gemiddelde in Nederland de afgelopen jaren ook gestegen.
Sterker nog, in Nederland stijgt de temperatuur veel sterker dan in andere landen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:21

Zal best maar het is nu toch echt geen zomer weer. Vandaag nog mega zeiknat geregend!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:28

baudyh schreef:
Zal best maar het is nu toch echt geen zomer weer. Vandaag nog mega zeiknat geregend!

Nou, vandaag ook koud.
Leek wel herfst.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:29

Hier scheen vandaag gewoon de hele dag de zon en was het te warm om in de tuin te zitten in de zon.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:07

baudyh schreef:

Zaten we ook wel aan te denken maar kreeg te horen dat de Canarische Eilanden wbt cultuur, leuke dorpen/steden etc. dan weer eigenlijk niet zo veel aan is..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:35

Drico schreef:
baudyh schreef:

Zaten we ook wel aan te denken maar kreeg te horen dat de Canarische Eilanden wbt cultuur, leuke dorpen/steden etc. dan weer eigenlijk niet zo veel aan is..

Tenerife heeft wel mooie natuur, zoals de Teide en er is genoeg te doen. Maar hele andere sfeer dan Griekenland. Ik vind het heerlijk voor een weekje zon in de winter of vroege voorjaar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Snap ik maar november is gewoon niet meer geschikt voor Griekenland. Alles is dicht dan het weer in niet meer mooi. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk