Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 12:55

Wel echt super leuk om wat meer te horen over de geschiedenis!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:31

Heb jij het niet van de familie gekocht dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 10:01

Nee van nederlanders die ik nooit gezien of gesproken heb via een makelaar. Ik wist dat overigens niet :+ zij hebben het gekocht leegstaand maar geen idee van wie. :n Ik had al lang nagevraagd overal maar pas geleden dus de juiste mensen getroffen en iemand die een naam wist. Ik kreeg te horen voor die tijd van leeg voor 60 jaar, leeg voor meer dan 80 jaar en alles daartussenin. Café was al snel duidelijk, dat kwam steeds terug en de Jean dook opeens op via de belasting aanslag :+ en de reden van te koop staan voor mij daar heb ik ook ontelbare redenen voor gehoord :P

Ik merk wel aan mijn hoofd dat ik daar had moeten/willen zijn en halsoverkop ben vertrokken. Maar ik moet nog even wachten :') . Wel het weekend goed gebruikt door dingen met zijn tweeen te doen. Dat was wel fijn en erg zeldzaam helaas. Er zat zowaar niks tegen behalve stortregen :j

alles kwa dialyse nu bevestigt ook. Ik kom daar net met vakantie aan, vloer zal niks worden tot september vrees ik. Ik hoop dat ik mijn bed nog geleverd kan krijgen -O- en de twee afspraken hopelijk dat die niet sceef gaan ook door vakantie. Het is niet anders :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 14:42

Even een kort berichtje, geen frankrijk maar hardstikke achterhoek :D :P

Ik ga de baan op in de zwaargewicht klasse *\%/* Rollys royce had nog een plekje naast de bestuurder in de rolstoel kon ook maar een gewone stoel zal comfortabeler zijn. En dan nog voor iemand een plekje. Als blijkt dat ze die plek niet volkrijgen ga ik gewoon lekker achterop. En nog beter gv mag ook mee *\%/*

Ik ben daarna waarschijnlijk hardstikke "stuk" maar dat heb ik er graag voor over. Zo tof
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :D

we zijnop vrijdag ochtend cross genoten. Ik ga de baan op ook in de zwaargewicht klasse *\%/* Rollys royce had nog een plekje naast de bestuurder in de rolstoel kon ook maar een gewone stoel zal comfortabeler zijn. En dan nog voor iemand een plekje. Als blijkt dat ze die plek niet volkrijgen ga ik gewoon lekker achterop. En nog beter gv mag ook mee. Een van de weinige wensen die ik nog had, ooit een keer met de cross meedoen *\%/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:56

Echt geen idee waar je het over hebt....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 20:53

Ah zwarte cross ken je wel? Daar zijn "cross" klasses als in neem een voertuig brommer of wegmotor, maak daar wat leuks van en dan per klasse de cross baan op rondjes rijden (geen wedstrijd, ja wie de mooiste wagen heeft). En ze hebben sinds een jaar of twee een speciale wagen waarin je meekan met rolstoel. Zodat je ook eens de baan ervaring hebt wat normaal nooit lukt als je blijvend in de kreukels ligt. Die wagen heet Rolly's royce een omgebouwde dodge. En er was plek dit jaar :D dus ja daar word ik erg blij van *\o/*

https://www.instagram.com/reel/C9hazejgnA0/ :))

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 21:17

Wat gaaf Karuna :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:42

Oh wat leuk! Lijkt me gaaf om te doen, have fun!

Uiteraard verwachten we foto's! :D *-:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:02

Wat een gaaf idee. Fijn dat je meekan!!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:48

Wat een gaaf idee! Super leuk voor je, veel plezier! We willen natuurlijk wel foto’s, dat begrijp je :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 18:55

:D uiteraard :)) voor zover dat kan, op de baan zal ik mijn handen goed nodig hebben om niet te stuiteren (eraf dan :P )

Maar #zin an. Al was er vandaag een kleine hickup en zit gv met een zootje hechtingen in zijn mond. :(:) Goddank een goed spoedtandarts redelijk dichtbij met tijd ook, een kleine nawee van iets van een paar weken geleden -O- . helaas ging daardoor onze dagplanning de mist in, rockmiddagje werd precies een uur ipv de hele middag en deel van de avond. Maar vrijdag de helm zou moeten lukken is hem verzekerd. :+ Daar hopen we dan maar op. Anders kan hij niet mee en dat zou jammer zijn toch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 16:12

Kleine wijziging. Mijn papa gaat met gv na zijn hand wond controle volgende week vrijdag richting frankrijk. Ik kan goddank een paar dagen eerder daardoor en hopelijk nog op tijd voor mijn bed levering, dan volgt een kleine schuiving met meubels zodat mijn papa beneden kan slapen ook.

Komend weekend de bus even volstampen met een bietenmolen en in ieder geval de metalen ombak van ibc vat zodat ik mijn hout kan gaan omzetten in de schuur.

Maar eerst zwarte cross *\%/* zin in :D :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 23:20

Veel plezier! Wij mogen morgen weer een paar dagen :)

Pakken zondag in Corcieux het smederij festival hopelijk mee :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:35

:O :Z :') erg kort nachtje maar geslaagd.

Een paar fotos alvast :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was erg tof. Omdat mijn maag braaf was en de pijnstilling goed genoeg werkte kwamen we na een ronde erachter dat harder naar beneden een slecht plan was maar driften geen enkel probleem. Duussss :)) *\%/* uiteindelijk genoeg ruimte om de loco arena (een afgeschermd stukje met publiek en speaker) vier bochten aan een stuk driftend door konden gaan. :)F De chauffeur kon zich goed uitleven. :D

Ook de rest van de cross kunnen zien ook. Altijd zo gaaf wat er van gemaakt is. Oordoppen draaiden overuren.

En toffe theater acts gezien met soort circus en een oude man (ex slangenmensch) die nu aan papier verwerken deed. En Madness live, Typhoon live en Paul Elstak als afsluiter gister. En een act van Orgel Joke met een mix van orgel en harde house hihi. En allerhande andere soorten muziek gehoord en stunts gezien (oa wall of death)

Maar mijn hoogtepunten waren toch de baan op met een erg lief tof gezin <3 en Madness live als net geen puper ze live gezien op mijn 18e en nu weer :D

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:06

Leuk zeg die cross...

Gelukt prairy? Was dat festival niet op zaterdag? Volgens Google wel in ieder geval.... :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 19:12

Alweer thuis. Twee dagen was meer dan genoeg, in de loop van de dag thuisgekomen en meteen gaan douchen en slapen :z . Het was zo een gekkenhuis afgelopen nacht met drukte dat we pas tegen 2.30 bij mijn bus waren (er was geen doorkomen aan met de rolstoel, onverantwoord druk) waardoor we ruim 1,5 uur hebben moeten wachten voor we doorgelaten werden door de security om te vertrekken te voet. en het was te druk om te gaan rijden. We moesten blijven waar we waren van de politie daarom en niet de weg op gaan. Daardoor konden we vanmorgen vroeg pas vertrekken voor we weer in de campig file stonden alleen dan tegen de rijrichting in :')

Alles goed met jullie?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:04

mytgard schreef:
Leuk zeg die cross...

Gelukt prairy? Was dat festival niet op zaterdag? Volgens Google wel in ieder geval.... :wave:

Muziek avond was zaterdagavond, maar vandaag is de markt, nog tot 19u als je nog wil gaan, was leuk om te zien :) Veel smederijen!

Wij zijn weer onderweg naar huis (helaas), maar wel weer bevredigende hoeveelheid kunnen doen.

Leuke dag karuna, fijn :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 15:36

-O- de koelkast in de keuken heeft kuren gehad. Lampje brandt wel maar niks koel of bevroren. |( De lucht in de keuken nu (en helaas deels ook kamer) is walgelijk. :r Alles in een vuilniszak gedaan, hopelijk komen ze de kliko vrijdag legen. Anders ligt het nog een week te stinken.

Juist in deze koelkast met vriezer lagen vlees, vis en de gemaakte maaltijden. En een deel van de brioche. Maar zeker 6 kilo aan vlees en vis is in de kliko nu. Knap klo te en mijn grootste angst altijd ook. Geen stroom probleem want de andere vriezer doet het gewoon en ziet er ook uit alsof hij continue gewerkt heeft.

En in de koelkast stond nog de gemaakte jam deels. Een pot zeker overstuur de rest lijkt ok.

Alles schoongemaakt maar de lucht is echt afschuwelijk %) :r

Bed komt vrijdag, morgen een afspraak met iemand die deze kant op komt, en vrijdag avond komen als het goed is mijn papa en gv.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:06

Oh man wat balen!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:09

Apparaten stuk is altijd onverwacht en ongewenst :knuffel:
Nu hoor ik vaker dat als wij vanuit nederland een apparaat meenemen als wasmachines, etc. naar Frankrijk dat het daar binnen enkele maanden stuk gaat. Valt deze koelkast ook in die categorie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 18:59

Nee niet bepaald :+ de koelkast is al twee keer verhuisd en een maandenlange opslag tussendoor :(:) het was destijds een met een deukje en korting lang geleden. Ik ga even nadenken, hij 15/18 jaar oud zo niet ouder of een kleine 10 jaar. Maar voor zover ik kan nagaan is hij van de eerste leeftijd. Maar tot kort een fijne goedwerkende zuinige koelvries combinatie. Na veel proberen kom ik erachter dat ik niets meer hoor. Lijkt erop dat de pomp het begeven heeft.

Goddank is er een zelfde maat achter gebleven van de vorige bewoner die ik de eerste maanden heb gebruikt. Die staat nu zaad opslag te wezen in de schuur. Die als gv er is maar even verplaatsen, goed schoonmaken en kijken of hij nog braaf werkt. Dan is het ook geen nieuwe meer maar ook minstens 7/8 jaar oud. Die moet nog maar even volhouden. :(:)

Knap poep omdat ik fikse uitgaven heb gehad laatste maanden, twee kronen %) , die houtworm bestrijding, daklekkage, nieuw bed en matras twee hoofdkussens die op waren en twee weken geleden helaas twee nieuwe prisma glazen ivm die nare rotkras van laatst en ook mijn oude tv begint langzaam aan op te geven en is de vervanger nu in de camper mee. Bij gv begaf de tv het 10 dagen geleden, ongeveer dezelfde leeftijd (17/18 jaar) en de aardig geprijsde tv bevalt goed, dus een zelfde gekocht voor hier. Kortom een nogal fikse aderlating financieel waar ik heel wat maanden van had kunnen eten.

Dus ik ga even hard duimen dat de koelkast nog even meegaat en ik rustig op zoek kan naar een vervanger die ik kan betalen.

De stank is ietsje minder maar nog steeds :r %) gelukkig is de vuilcontainer nu vrijdag aan de beurt.

Net nog wat druif gesnoeid voor zodat ik de voordeur beter inkan, water gegeven en aardappels gerooid uit de bak. Wat opbrengst maar de droogte heeft alles goed slap doen hangen. (geen enkele regen van betekenis zo te zien afgelopen weken ondanks de voorspellingen, grote scheuren en de regentonnen zijn nietbepaald bijgevuld :n ) tomaten hangen eraan maar de struiken spartelen snakkend naar water. De groentes gaan matig ook ivm droogte en rupsjes zie ik. :P

Kortom flink minder groente dan vorig jaar. Niks aan te doen. Wel hangt de braam propvol, zijn er flink wat blauwe bessen en frambozen te oogsten en zie ik een beste hoeveelheid peren, en ook de druif hangt nogal vol met groeiende druiven.

Veel meer fruit dan vorig jaar maar dus minder groentes. In nl gaat het wel goed. Meer regen ook daar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:59

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt om een nieuwe koelkast mee te nemen vanuit NL maar je zou de periodes dat je in NL bent de plaatselijke weggeefhoeken op facebook eens in de gaten kunnen houden.
Staan nog weleens goed werkende koelkasten etc aangeboden die stokoud zijn, planken missen oid en door aanschaf nieuw spul overbodig zijn geworden.
De kringloopwinkel heeft ze ook nog weleens staan of de witgoedhandel, zowel nieuw als tweedehands en al dan niet met een krasje, verkleuring oid wat de prijs ook drukt. :)
Bij Wawollie Almelo zie ik bijvoorbeeld geregeld witgoed voorbijkomen op hun Facebookpagina, maar er zal vast een kringloopwinkel dichter bij jou/gv in de buurt zitten.

Geen idee of ze zoiets ook in FR hebben hoor, vandaar de tip om hier in NL de boel in de gaten te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 21:56

Op zich koelkasten genoeg hier. Kleintjes, een komt mogelijk vrijdag mee, daarvan werkt het vriesvak niet :j -O- ik heb juist een dubbele grote nodig met een drievaks vriezer onderin en de koelkast boven en die zijn lastiger te vinden tweedehands. Ik moet even zien welke ik pas heb opgehaald bij iemand. Die is hoog en staat in de garage maar ik weet niet meer wat voor type. Die in de schuur is koelkast beneden en vriesvakje met 1 plank boven.

Ik moet de omgekeerde versie hebben ivm klein en niet lekker kunnen bukken. Een lage geeft knie ellende als ik iets uit de groente lade moet pakken. En vriezer hoog dan zie ik niet wat ik pak. De koelkast is meest de onderste drie planken zijn bezet, de bovenste niet. Of voor gv ik kom daar niet bij. Onderste vriesvak is meest friet en zakken groente of vlees waar ik in kan graaien zonder bukken.

Dat maakt het iets lastiger. Tijdelijk wat anders kan maar voor langere tijd niet zo handig. In mijn bus past liggend zelfs een amerikaanse dubbele koelkast als dat nodig is :P

Geen idee of je een kleine koelkast op een kleine vriezer kunt zetten? Ik ben overigens gek op producten die het net niet zijn. Deukje, krasje, iets verkleurt boeit niks en is goedkoper :+

Wat betreft het water geven. Ik had me energie kunnen besparen _O- hoosbuien en stortregens vanavond. Nu komt de beloofde nattigheid wel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 01:09

Jazeker kun je ze stapelen, evt kun je er voor de stabiliteit en gewichtsverdeling nog een (houten) plaat tussen steken. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:03

Een oude koelkast vreet je wel kaal aan energiekosten…