Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marilu schreef:Oh, dat heb je dan niet goed bekeken vóór het kopen, Monique![]()
Maar ik denk dat ik wel weet over welk soort behang je het hebt, zoiets dat alle oneffenheden wegmoffelt.
Is het glasvezelbehang ?
Dat is dan toch niet voor het plafond van de zolder, hoop ik voor jullie ... ??
Wel, bij mij is het altijd met 'mixed emotions'.
Ik mis in Spanje de paarden en de activiteit rond de paarden (niet per se het rijden, maar gewoon de dagelijkse omgang met de dieren).
Wel zit ik nog altijd met een schuldgevoel ten opzichte van de paarden : ik vermoed dat zij het hier in België veel leuker vinden, dan ze het in Spanje zullen vinden ...
Maar het is daarom ook, dat ik het huis hier niet wil verkopen (en we dus de oplossing met een nicht van mij gezocht en gevonden hebben), zodat we, áls het echt niet lukt of werkt met de paarden, we kunnen terugkeren. Maar het is met hen in het achterhoofd, dat ik 's nachts nog wel eens lig te piekeren ...
Voor ons mensen, is het uiteraard ginder meer dan lekker vertoeven. Leuke, mooie omgeving met nog véél te ontdekken.
Prairy schreef:Ik heb in NL regelmatig bij de kringloop een kersenontpitter gezien, heb er zelf ook een, heel handig ding. Als je er in FR geen en kan vinden wil ik in NL wel even voor je kijken?
balance schreef:O, ik vind kersen dus ook zo lekker. Ontpitten heb ik een tijdje gedaan door de kers op een fles te leggen en er op te drukken zodat de pit in de fles valt. Maar inderdaad kun je ze er net zo makkelijk uitknijpen.
Ik zag vorig jaar wilde aardbeien op het land van de buurman. Ik kon er net niet bij.
Gisteren ging ik nog eens kijken en overal zijn bomen omgevallen dus ik kon er helemaal niet meer bij. Maar… ze zijn uitgelopen en staan nu op onze track! Zo blij mee
Marilu schreef:Ja, maar hier is het ook warm vandaag, hoor![]()
![]()
Google zegt op mijn telefoon dat het hier nu 32° graden is![]()
Daar moet ongetwijfeld onweer van komen ... zou voor morgen zijn.
Profitez-en, Mo !
Monique1963 schreef:hahaha, ja vreselijk zegt ze dan, heerlijk die warmte, geniet er maar van, binnenkort is het weer voorbij.
Wat voor cursus doe je?
SjonnieZ schreef:Monique1963 schreef:hahaha, ja vreselijk zegt ze dan, heerlijk die warmte, geniet er maar van, binnenkort is het weer voorbij.
Wat voor cursus doe je?
ITIL, oftewel Information Technology Infrastructure Library, een framework van best practices voor het beheer en verbeteren van IT-diensten.
Ik werk bij een zorginstelling en hou me daar bezig met informatiebeveiliging.
En klopt er is hoopVoor morgenavond wordt er onweer voorspeld.
SjonnieZ schreef:Ach het lukt je toch aardig goed om digitaal content (filmpjes) te maken en op te laden dus zo erg is het vast niet.
Ik ben ook geen ICT-er.. dus als je door alle wollige woorden heenkijkt is deze cursus best te doen.
Ik kan het stuk van Marilu helaas niet helemaal lezen maar best apart om te lezen dat wij ons beter aan warmte dan aan jou kunnen aanpassen. Gevoelsmatig lijkt dat bij mij andersom maar dit kan ook komen doordat het hier in 2 dagen met 10-15 graden omhoog schiet om vervolgens weer fors te dalen..
De koude periodes gaan vaak geleidelijker en houden langer aan (hier in Limburg tenminste)
Monique1963 schreef:SjonnieZ schreef:Ach het lukt je toch aardig goed om digitaal content (filmpjes) te maken en op te laden dus zo erg is het vast niet.
Ik ben ook geen ICT-er.. dus als je door alle wollige woorden heenkijkt is deze cursus best te doen.
Ik kan het stuk van Marilu helaas niet helemaal lezen maar best apart om te lezen dat wij ons beter aan warmte dan aan jou kunnen aanpassen. Gevoelsmatig lijkt dat bij mij andersom maar dit kan ook komen doordat het hier in 2 dagen met 10-15 graden omhoog schiet om vervolgens weer fors te dalen..
De koude periodes gaan vaak geleidelijker en houden langer aan (hier in Limburg tenminste)
Gelukkig dat de mens zich beter aan warmte dan aan mij kan aanpassen, want aan mij hebben ze een slecht(Sorry vond het zo'n grappige typo)
Toch is het wel apart, want op kou kun je je kleden, maar als je het warm hebt, kun je niet meer dan je kleren uittrekken. Dus je zou verwachten dat mensen dan toch beter tegen kou zouden kunnen.
Maar idd als je op onze aardbol kijkt, dan wonen er meer mensen in hete delen, dan in koude delen. Dat onderbouwt wel de stelling dat we beter tegen warmte dan tegen kou kunnen.
Dank voor het compliment over de filmpjes, nah, als je wilt leren vloeken, moet je vlogjes gaan maken. Overigens geen idee of we voor dit weekend genoeg materiaal hebben, heb het gevoel van niet, maar we zullen het zien...