Ik ga inderdaad proberen nog tijdens een van mijn al geplande vakanties (in Schotland zal het wel niet worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonnelover schreef:Hallo allemaal, ik kom hier ook binnen vallen. Ga komende donderdag eindelijk beginnen met mijn duikopleiding. Heb afgelopen 2 jaar wel 2x een proefles gedaan. En vorig jaar in Egypte gedoken. Ga de opleiding volgen bij een vereniging en kan mijn eigen tempo bepalen. Wij snorkelen al jaren, maar mijn man ziet duiken niet zitten. Dus dan maar alleen de cursus volgen. Eind oktober gaan we weer naar Egypte en hoop ik een paar x een duik te mogen maken. Maar eerst in september nog naar Griekenland.
Bonnelover schreef:Nee gelukkig niet! Er zijn elke week meerdere instructeurs aanwezig. En de cursus staat normaal 5 weken voor. En dan nog de buiten duiken. En je kunt hem eventueel versnelt doen in 3 weken. Maar ik wil alles in mijn eigen tempo doen. En dat kan dus gewoon. Deze vereniging heeft 3 locaties. En je kunt ook in de winter in binnenzwembad blijven oefenen. Verder organiseren ze weekenden weg in Nederland om te duiken. Maar ook buitenlandse reizen met elkaar. Nu ik de cursus bij hun doe ben ik automatisch een jaar lid. En mag ik, nadat ik brevet heb. Ook materiaal kosteloos lenen.
germie schreef:Dan weet ik ook wel waar je het doet. Ik ging even van een nob vereniging uit, omdat die het meestal in verenigingsverband doen. Maar er zijn inderdaad een paar commerciele verenigingen. Toen je begon over meerdere locaties, weekendjes weg e.d. toen had ik al een vermoeden.
Bonnelover schreef:germie schreef:Dan weet ik ook wel waar je het doet. Ik ging even van een nob vereniging uit, omdat die het meestal in verenigingsverband doen. Maar er zijn inderdaad een paar commerciele verenigingen. Toen je begon over meerdere locaties, weekendjes weg e.d. toen had ik al een vermoeden.
Haha,jij hebt even wat speurwerk verricht. Maar waar denk je nu? En ervaring met deze vereniging?