Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:16

Ziet er echt heel tof uit :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:18

Dat was het ook! Ik denk dat jij je lol op had gekund met wandelen :))
Ik ben niet zo een wandelaar, in tegenstelling tot mijn vent, maar ik heb echt heel veel moeten klimgeiten. Alles lijkt daar op de een of andere manier allemaal steil omhoog. :')

WenK

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:02

Heel tof zo Roosch!

Hier nu wel echt aan het aftellen hoor, volgende week dinsdag rijden we weg hier. Ik ben echt zo benieuwd wat we allemaal gaan zien en beleven!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:11

Hier ook aan het aftellen. Zou eigenlijk afgelopen vrijdag naar Schotland voor een trektocht, maar ben al 2 maanden niet echt fit (ene verkoudheid in de andere) + het werd alleen maar regen daar.
Daarom besloten om gewoon wat anders te gaan doen. Morgen ga ik nu richting Malta :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:45

Roosch schreef:
Dat was het ook! Ik denk dat jij je lol op had gekund met wandelen :))
Ik ben niet zo een wandelaar, in tegenstelling tot mijn vent, maar ik heb echt heel veel moeten klimgeiten. Alles lijkt daar op de een of andere manier allemaal steil omhoog. :')

ik zag mezelf er al wandelen inderdaad :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:31

Wij zijn inmiddels een paar dagen onderweg en genieten met volle teugen! Het is echt zo mooi hier en zo goed te regelen met peuter en hond. Tot nu toe hebben we absoluut geen klagen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:52

*negeert rode letters*

Inmiddels zijn we (net) terug van onze reis en wat was het ontzettend gaaf, indrukwekkend en fantastisch! We hebben zo veel prachtige natuur gezien, lieve mensen leren kennen en vooral genoten!

Voor nu staat de volgende vakantie in november gepland, naar Gambia. En verder begint nu het nadenken over "waarheen dan nu" voor volgend jaar. Het reizen met de auto is ons wel heel goed bevallen zo, geen gestress over op tijd zijn, stoelen reserveren etc, maar gewoon op je eigen tijd in je eigen auto stappen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 23:16

WenK met de auto heb je idd alle vrijheid. Ik wilde zeggen richting de Baltische staten maar ik weet niet hoe het nu is met de situatie daar.

Weet iemand toevallig op Bali een resort/hotel met Nederlandse of Duitse eigenaren? Liefst Ubud/Sidemen en noord daarvan, of op Uluwatu of Nusa Penidan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:22

@WenK: een roadtrip is inderdaad echt heerlijk! Gambia lijkt mij overigens ook een erg leuke bestemming :)

Ik zou eigenlijk donderdag een stedentrip richting Skopje maken. Nu wordt het daar 41 graden en weet niet of ik dat trek. Even twijfelen dus nog of ik ga of annuleer

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:29

Oef, 41 in een stad is wel heel warm! Wij hadden 30 in Mostar (in de ochtend, later werd het nog warmer) en dat vonden we al erg pittig, vooral voor de hond.

Sorry Earth, geen tips daarvoor.

Ik neig nu naar Italië (Elba) als bestemming voor volgend jaar. Heb me dus lekker aangemeld bij wat FB groepen om rond te kijken of het iets voor ons is.
Sowieso zijn er plannen genoeg nog hoor, zo willen we nog naar Costa Rica, Sri Lanka, Noordkaap (via Finland omhoog en via Noorse kust naar beneden), IJsland, Zuid Afrika en wie weet ooit Nieuw Zeeland. En dan zijn er vast nog dingen waar ik nu ff niet aan denk, maar die onwijs gaaf zijn. Helaas moeten we wel rekening gaan houden met school (zoontje wordt in januari 4), dus reizen moet steeds meer aangepast worden.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:30

Ja ik vind het ook te warm, want wil niet de hele dag binnen zitten. Duim dus nog dat de verwachting een beetje veranderd.

Elba ken ik niet. Costa Rica en Zuid-Afrika beide geweest en zou zo nog een keer gaan. Zo mooi daar! Ah ja dat is wel wat lastiger dan vanaf volgend jaar

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:00

Eerste 3 uit je lijstje heb ik afgevinkt (Noordkaap precies andersom, via Noorwegen ernaar toe en dan via Finland terug :)) ) en ze zijn zeker de moeite waard!

Ik heb nog altijd geen idee waar wij naar toe gaan dit jaar. Met het weer mee denk ik. :)) Wil eigenlijk een aantal dagen naar Söll, en wil daarmee beginnen. Laatste jaren op de terugweg aan gedaan, maar dat valt altijd samen als de cast van Der Bergdokter er is, en dan is het takkedruk en moesten we ook uitwijken naar andere plaatsen in Brixental omdat de camping vol stond. Als we op de heenweg gaan kunnen we ook wat planten meenemen voor op het graf van onze vrienden. En wil daar dus nog iemand bezoeken, de broer die nog als enige leeft. Is de afgelopen jaren dankzij die cast niet gelukt (is inmiddels burgermeester daar en heeft die dag dan ook verplichtingen).

Ik zou graag naar Puglia gaan, maar dat is toch wel een heel eind om te rijden. -O- De hond vindt die lange stukken rijden niet meer leuk, moeten we ook rekening mee houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:21

Puglia is inderdaad wel heel ver met de auto, zeker als de hond niet van autorijden houdt.

Costa Rica ben ik ook geweest en afgelopen week in Tanzania vanuit Zanzibar. Echt super gaaf was het.
Denk niet dat de hoeveelheid dieren die ik gezien heb in 2 dagen ooit nog ergens overtroffen wordt.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:47

Gaaf Tanzania! Welke plekken ben je geweest qua wildlife?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:59

Alleen Nyerere National Park. Het was een 2-daagse safari vanaf Zanzibar. Je landde op zo’n onverharde rode landingsbaan direct bij het park.
Kan het iedereen aanraden. Kostte wat, maar dan heb je ook wat. :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:20

Wauw klinkt heel vet! Tsja safari's zijn in Tanzania niet goedkoop, maarja dat zou ik er wel voor over hebben :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:22

Grappig dat jij dat zo anders ervaren hebt Fitzroy. Toen wij (2 jaar terug) op Zanzibar waren regende het klachten over de safari's omdat diverse dieren die wel geadverteerd werden niet te zien zouden zijn.

Neonlight, heb je bewust andersom gereden? Ik hoor het vaker nl en ben benieuwd waarom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:48

WenK, dat ligt misschien ook aan het seizoen. Ik weet niet wanneer jij er was. Maar wij hebben alleen het luipaard niet gezien, verder alles. Olifanten, leeuwen, giraffes (daar struikelde je over) nijlpaarden, bavianen, zebra’s, hyena’s enz enz. Ook nog een paar roofvogels en andere aparte volgens. Ja, het was echt te gek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:00

Doel was Noordkaap en Noorwegen en de weg terug hadden we niet echt bepaald. Wij plannen eigenlijk niet echt iets van dag tot dag, bekijken het eigenlijk onderweg wat we gaan doen en zien op weg naar ons doel.