Ervaringen escape room?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 06:12

Yv_ schreef:
23 in 6 dagen :wow: ?
Dat is pittig denk, of niet? Met reistijd enzo, of zat het allemaal vrij dicht op elkaar?
Was je het niet op een gegeven moment echt helemaal zat?

Ja haha het was behoorlijk intens maar het was het zo waard! Alle kamers waren goed te bereiken met het ov of een taxi en we hadden een goede planning gemaakt wat allemaal wat dichter bij elkaar lag

Yv_

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:52

Oh kijk, dat klinkt goed georganiseerd :D.
Van het weekend hadden de meiden het erover dat ze er 2 op 1 dag wilden gaan doen.. Ik vind het leuk hoor, maar niet zó leuk! Gaan jullie maar, dan vermaak ik me wel met een wijntje op het terras _O-.

We hebben dit weekend eindelijk, na 2x uitstel ivm overlijden en gebroken been van iemand, Escape from Wonderland in Leiden gedaan. Heel leuk opgezet, echt hele mooie kamers met ontzettend veel oog voor detail en alles in nieuwstaat. Zelfs geen vliegje zonder vleugeltje te bespeuren :D.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:28

Ja dat is een mooie kamer ja

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:14

wij gaan morgen naar Illusion in Waalwijk. ben benieuwd.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:07

Leuk! Die schijnt goed te zijn! Veel plezier :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:20

Wij gaan morgen naar Assen. Ben benieuwd.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:25

Hellup!

Ik heb voor mijn vriend zijn verjaardag een uitje cadeau gedaan, dit is een escape room en dat weet hij nog niet.

Nu zoek ik een leuke escape room om samen te doen. We zijn allebei geen ervaren "escapers", maar houden wel van een uitdaging. Het liefste in de buurt van een leuke plek dat we er een leuk dagje uit van kunnen maken. Als in eventueel nog lekker ergens wandelen, hapje eten, dorpje bezoeken etc. Wij wonen zelf tussen Utrecht, Amsterdam en Gouda in (oftwel Mijdrecht) en zijn bereid om er een uur voor te rijden.

Dus tips zijn erg welkom ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:20

Hoe vond je 'm Fokfanaat?

Wat vind je leuk xwenydjx? Spanning? Grappig? Een bepaald thema?
In die regio zitten namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leuke escaperooms haha.

Wij gaan zaterdag eindelijk naar Freakshow. Ook die heeft ruim een jaar vertraging gehad doordat mijn nichtje haar voet maar niet beter wilde worden.

En ik werd van de week uitgenodigd om naar Demise of the Gricers in Belgie te gaan. Klinkt wel heel tof, maar vind het ook wel echt serieus geld voor een spelletje.. Heeft iemand die gedaan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:08

Ja heb ik gedaan, had hele hoge verwachtingen maar vond het eigenlijk wat tegenvallen, meer dat je een levend computerspel doet. Mij teveel herhaling en te weinig beleving.

De freakshow vond ik wel helemaal fantastisch! Heel veel plezier!

Illusion was ook heel tof.

Heb net ook alweer vriegboektickets gekocht voor een nieuwe in Zwolle the boobytrap! Zin in.

Heb nu al 3 kaarten voor kamers die nog niet live zijn….

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 23:08

Freakshow vonden wij ook echt heel gaaf!

De kamers in Assen lagen ons niet zo. Soms heb je dat je de logica helemaal volgt van een kamer en nu gebeurde er dingen en we keken elkaar allemaal aan, wie deed dat en hoe?!
We zijn wel ontsnapt, maar zelfs na uitleg, snapten we het nog niet helemaal. Wel heel gaaf gemaakt, zonder slotjes etc.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:05

Hmmm, dan ga ik nog even verder zitten twijfelen haha :D.
Die met die schrijfster van dezelfde makers trekt me qua verhaal veel meer.

Fijn dat Illusion goed is bevallen! Mij viel die wat tegen, maar dat komt denk ik meer omdat mijn verwachtingen heel hoog waren. Vond het wel leuke puzzels, maar heb van een aantal dingen totaal niets meegekregen en het was denk ik ook meer het algemene sfeertje van de room die veel minder was dan verwacht.

Hahaha wel mooi vooruitzicht! Ik kreeg gister mail van Mindscape dat hun 1001 nachten eindelijk te boeken is, is het voor 4 personen -O- . Het groepje met wie we die zouden gaan doen bestaat uit 5, dus dat is jammer. Die nieuwe van Outerground Rijswijk lijkt me ook heel leuk, maar was met de presale druk en dus te laat. Dan nog maar even wachten op reguliere tickets, is toch maar een kwartiertje hier vandaan.

Welke heb je in Assen gedaan Sanet?

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:30

Yv_ schreef:

In die regio zitten namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leuke escaperooms haha.

Wij gaan zaterdag eindelijk naar Freakshow. Ook die heeft ruim een jaar vertraging gehad doordat mijn nichtje haar voet maar niet beter wilde worden.

En ik werd van de week uitgenodigd om naar Demise of the Gricers in Belgie te gaan. Klinkt wel heel tof, maar vind het ook wel echt serieus geld voor een spelletje.. Heeft iemand die gedaan?

Niet perse opzoek naar een bepaald thema, spanning en grappig samen lijkt me wel een goede combinatie! Meer opzoek naar echt 1 die leuk is om maar met zijn 2en te doen
ik zag ook de prison escape langskomen bij de kartfabrique in Utrecht, maar twijfel of dat leuk is met zijn 2en

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:18

Denk dat het aantal personen de grootste uitdaging gaat worden. Kamers genoeg, maar met 2 (onervaren) spelers heb je natuurlijk net zo veel tijd als dat je met bijvoorbeeld 4 personen bent. Soup du Jour is heel leuk (grappig, klein beetje "eng" factortje) en niet te moeilijk qua puzzels, maar ik betwijfel of je die goed met z'n tweetjes kunt spelen omdat je wel hulp van elkaar nodig hebt. Kunnen jullie daarna Amersfoort in: geweldige stad <3.

Misschien iets verder weg, maar (denk ik) wel beter te doen voor 2 personen: Down the Hatch / Molly's Game in Voorburg. Dat is meer een beleving, waardoor de puzzels niet al te moeilijk zijn (decor is wel echt fantastisch) en volgens mij willen ze ook dat iedereen het haalt, dus geven ze nog wat extra minuten als je op het eind in de knoop komt. Ik vind zelf alleen Den Haag echt totaal geen leuke stad, maargoed, smaken verschillen en jullie dus misschien wel? Wel veel goede restaurantjes in Den Haag :)).

En weer iets de hele andere kant op: Rotterdam/Bergschenhoek. Daar zit Mindescape, waarvan ik zelf Expeditie heb gedaan. Klinkt echt mega kinderachtig, maar hij was echt heel leuk. Echt avonturen-uurtje. Zij hebben sinds kort ook 1001 nacht, weet niet of die alleen geboekt kan worden of dat die ook al open is. Maar die is voor max 4 personen, en als die qua niveau een beetje gelijk is aan Expeditie, kan die denk ik wel prima met z'n tweetjes. Is niet als apart kopje op hun site te vinden, maar je vindt 'm wel onder de tab reserveren.

Vind het wel lastig tippen, want heb zelf altijd groepje van 4 of 5.
Maar volgens mij zitten hier wel mensen die het weleens met 2 personen doen, wellicht weten zij wat?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:14

Yv_ schreef:

Freakshow vond ik echt super leuk!

Demise heb ik ook gespeeld vorig jaar januari, was niet echt wat voor mij het is ook geen escaperoom. Ik vond het te vaag wat we allemaal moesten doen en ik had niet het idee dat is het hele verhaal mee kreeg.
Hoorde wel dat het in de tussentijd is aangepast en het nu wel beter is geworden

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:15

In Deventer zit er eentje speciaal voor 2 personen: contamination - https://www.forsakenescaperoom.nl/the-contamination. Deze heb ik gedaan en gewacht ik wel eng haha

Verder heb ik met 2 personen gespeeld en ontsnapt:
*) The Lost Skull - Escaperoom Amersfoort (niet eng)
*) De Laboratoriumkamer - Mama Bazooka (wel beetje eng)
*) The Museum Heist - live escape Amersfoort (niet eng)

Vrijdag speel ik Bloody Mary samen met mijn halfzus. Die verwacht ik wel eng haha.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:53

Heeft iemand een gouden tip?

Ik zoek een escape room in Alkmaar of directe omgeving (Bergen/Egmond/broek op Langedijk), die absoluut niet eng is maar die wel leuk is voor volwassenen.