Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:@Amalarab: Dat is dus heel afhankelijk van welk land zie mijn eerder geplaatste link
https://www.svb.nl/nl/aow/aow-buiten-ne ... land-wonen
Paellapan schreef:Spanje is een heerlijk land om te wonen, ik woon 100 km het binnenland in en ben 1 van de 8 Nederlanders die hier wonen. Ik heb bewust gekozen voor een dorp in het binnenland waar heel weinig toerisme is en waar je niet ondersteboven wordt gelopen door de Nederlanders.
Ik ben nog lang niet aan mijn pensioen toe, ik moet nog 17 jaar. Twee jaar terug ben ik hier terechtgekomen en ik ga niet weer weg hier. Werken doe ik vanuit huis, dus dat is geen enkel probleem.
Paardenfann4 schreef:Paellapan schreef:Spanje is een heerlijk land om te wonen, ik woon 100 km het binnenland in en ben 1 van de 8 Nederlanders die hier wonen. Ik heb bewust gekozen voor een dorp in het binnenland waar heel weinig toerisme is en waar je niet ondersteboven wordt gelopen door de Nederlanders.
Ik ben nog lang niet aan mijn pensioen toe, ik moet nog 17 jaar. Twee jaar terug ben ik hier terechtgekomen en ik ga niet weer weg hier. Werken doe ik vanuit huis, dus dat is geen enkel probleem.
Ben jij helemaal geëmigreerd of heb je nog een adres in Nederland? Hoe heb je dat met je zorgverzekering geregeld? Wij willen over een paar jaar naar Spanje gaan, mijn man is dan met pensioen, ik nog niet maar werken hoeft dan niet meer.
DubbelFun schreef:Er staat idd 'gewerkt' teveel tussen de haakjes, maar de opbouw is wel 2% per jaar.