Welk hotel Disney?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Welk hotel Disney?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 21:46

Hoi,

Als je niet naar budget hoeft te kijken, welk Disney hotel zou jij dan kiezen in Disneyland Parijs?
Met uitzondering van het Disney Hotel in het park, en David crockett. Deze vallen af.

Gezelschap is 2 volwassenen en 1 kind van 6. Ik ben zelf alleen nog maar in de David Crockett ranch geweest, maar die vind ik gewoon net te ver van het park. Welk hotel is het dichtbij? Of maakt dat met de pendel bus eigenlijk niks uit? Welk hotel is het leukste voor een kind? Zijn er overal Disney figuren in de hotels?

Ik heb even gekeken en alle shuttles zijn 8 minuten, loopafstanden tussen de 10 en 20 minuten. Shuttle is overal een optie.
Laatst bijgewerkt door Booooo op 21-05-25 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ievie

Re: Welk hotel Disney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:54

Ik zou dan voor een van de hotels kiezen die op
loopafstand zitten van het park, zoals Sequoia Lodge of Hotel New York (dacht ik). Ik weet niet of er overal Disney figuren zijn, maar je kunt ook een ontbijt boeken in Disneyland met de figuren.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 22:02

ievie schreef:
Ik zou dan voor een van de hotels kiezen die op
loopafstand zitten van het park, zoals Sequoia Lodge of Hotel New York (dacht ik). Ik weet niet of er overal Disney figuren zijn, maar je kunt ook een ontbijt boeken in Disneyland met de figuren.

Ik heb even gekeken, de shuttle bussen rijden overal 8 minuten op. Dus dat zou een mooie optie zijn.

Qua thema’s spreken mij Newport Bay Club en Sequoia Logde (want Bambi <3 ) het meest aan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:51

Ik ben 1x in Disney geweest en toen waren we in Davy crocket. Dat beviel prima. Maar ik zie dat dat geen optie is voor je. Gaaf dat je naar Disney wilt. Voor mij is het 20 jaar geleden inmiddels maar ik wil nog heel graag een keer terug.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:59

Ik vind die figuren irritant dus wil altijd een hotel waar ze niet komen :+
Cheyenne lodge was fijn.
Newport Bay komen ze wel, afgrijselijk :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:07

Het fijnste hotel vond ik toch het Disneyland hotel maar een goede tweede is Newport Bay.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:23

Qua luxe en kamer indeling zijn alle hotels hetzelfde.
2 bedden, douche in bad.. :’) Idem voor het ontbijt. Kost bij de een wat meer dan bij de ander maar het aanbod is nagenoeg hetzelfde.

Ik vind Newport Bayclub heel fijn.
Straalt net dat beetje luxe uit, minder eetschuur gevoel bij het onbijt.
Je loopt zo het Disney park in (minuut of 15 van deur tot deur)

Voor eten met Disneyfiguren; Royal Banquet in het Disneyland hotel. Wel tijdig van te voren reserveren.
Even diep in de buidel tasten maar voor de ervaring absoluut de moeite waard.
Het eten is ‘oke’, vooral als vis- en toetjesliefhebber is dat een walhalla :D Andere eten is ook goed hoor maar gewoon een stukje biefstuk of frietjes vindt je daar niet :’)

PYM kitchen is ook een leuk all you can eat buffet, in het walt disney park!
Vorige week voor het eerst geweest en was echt blij verrast.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:24

Oja en in elk hotel is elke dag een disneyfiguur.
Vaak wel dezelfde

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:43

Hier ook tevreden over newport bay club. Wel alles in maritieme stijl, dat moet je leuk vinden.

Wij ontbijten trouwens niet in het hotel maar in een café restaurant in de village. Veel goedkoper en heel lekker.
Maar met kleine kinderen kan ik me voorstellen dat je toch ontbijt in het hotel meeboekt.

De figuren komen trouwens op specifieke tijden. Het is een aantal jaar geleden dat ik er ben geweest maar toen hebben we de figuren in het hotel totaal niet gezien :+
Dus je kan ze meeten als je het leuk vindt maar je hoeft er geen last van te hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:49

Ik ken santa fe en sequoia lodge. Beide kamers waren precies hetzelfde, ander thema (en prijskaartje). Enige voordeel van sequoia is dat het echt een mooi hotel is, ze hebben fijn buffet, mooi restaurant en entree. Dat is bij sante fe minder spectaculair. De kamers echt 1 op 1 gelijk. Helaas wel ook echt slecht werkend toilet (liep steeds door) terwijl ze juist een douchekop plaatsen met waterverbruik reductie. Dus sequoia is verder niet bijzonder. Voor de figuren in de hotels kun je echt een tijd in de rij staan.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 01:14

Laat deze fan (40 x geweest) de ultieme tip geven; ga naar het Campanile Hotel SNC Hôtelière de Magny, Disneyland Paris, Chem. de Magny, 77700 Magny-le-Hongre, Frankrijk.

Dit hotel is ontzettend voordelig ten opzichte van Disney hotels, de bus brengt je in een paar minuten naar het park en rijdt de hele dag door. Het hotel heeft grote, schone, geweldige kamers, lekkere bedden, fantastisch ontbijt en leuks voor de kinderen (speelhoek, kinderboerderij etc). Je bent er volledig uit de drukte, dus in de nacht veel rustiger dan de Disney hotels. Enige Disney hotel dat ik nooit heb bezocht is het Disneyland Hotel zelf, omdat dat altijd buiten budget is geweest.

Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van het Campanile, via Booking voordelig te boeken. Het is een partner-hotel dus er rijden de hele dag bussen heen en weer, meer dan voldoende vaak!

Heel veel plezier!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 05:24

Wij zijn ook frequente Disney bezoekers. Ik vind het extra magic hour echt top dus ik zou altijd een Disney hotel boeken.

Ik vind Newport Bay een aanrader maar Sequoia Lodge en Cheyenne zijn ook goed. Qua loopafstand maakt het niet heel veel uit. Santa Fe vind ik het minst.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 07:14

Dank je voor de tips!

We hebben gekozen voor Sequoia. De inrichting sprak ons net wat meer aan dan Newport.

ANWB heeft een leuke actie, dus het werd voor ons sowieso wel een hotel van Disney. En het ontbijt is inbegrepen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:09

Ik heb in santa fe gezeten. Best nog wel wat lopen maar goed te doen. Maar dit hotel heeft geen airco en ramen kunnen niet ruim open. Toen wij er waren was het ruim boven de 30 graden en js dit hotel echt niet tof snachts. Wel echt iets om rekening mee te houden. Wij doen deze iig niet meer in de zomer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:18

Zijn er hier ook mensen die wel eens met de camper erheen zijn geweest, en op de parkeerplaats hebben overnacht? Hoe bevalt dat?

Ik zou heel graag ooit naar Disneyland gaan, en we kunnen de camper van mijn ouders lenen. Dus dat lijkt me wel een mooie en relatief betaalbare oplossing.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:54

Ja Sequoia fan hier. Je wandelt zo naar het park ( al doe ik dat vanaf elk hotel ). Ik vind de sfeer van Sequoia zo relaxt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:25

Tancreda4 schreef:
Ik heb in santa fe gezeten. Best nog wel wat lopen maar goed te doen. Maar dit hotel heeft geen airco en ramen kunnen niet ruim open. Toen wij er waren was het ruim boven de 30 graden en js dit hotel echt niet tof snachts. Wel echt iets om rekening mee te houden. Wij doen deze iig niet meer in de zomer.

Oh dat is wel goed te weten! Klinkt niet heel fijn inderdaad zeg. Ik had dit hotel op het oog voor onze volgende keer omdat mijn zoontje Cars leuk vindt. Wij gaan toch nooit in de zomer(vakantie) maar alsnog goed om rekening hiermee te houden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:54

Aranel schreef:
Tancreda4 schreef:

Oh dat is wel goed te weten! Klinkt niet heel fijn inderdaad zeg. Ik had dit hotel op het oog voor onze volgende keer omdat mijn zoontje Cars leuk vindt. Wij gaan toch nooit in de zomer(vakantie) maar alsnog goed om rekening hiermee te houden.

Had er eerder ook gezeten, niet speciaal hotel maar prima. Maar met deze hitte gelijk genezen. Nu was het vast nergens tof na een dag van 38 graden, maar we zaten op de 2e en bovenste verdieping, van een gebouw met een plat dak, en geen raam dat open kon (ja een kier, maar niet verder want anders kunnen er mensen uit vallen ofzo). Dus volgende keer gaan we voor een iets duurdere versie :=

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:38

Ik heb een nacht in de Disney hotel geslapen. Is wel tien jaar geleden maar ik zou nooit teruggaan door het geur die door de hele hotel hangt. Misschien zijn ze daar ondertussen me gestopt maar die parfum is niet te harden….

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 22:39

Tancreda4 schreef:

Wij gaan in de winter :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:06

Ik ga in juli. Ik had eerst Santa fe geboekt maar omgezet naar Sequioa ivm de beperkingen van mijn zoon. Minder schreeuwerig hotel qua aankleding

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:46

Wij gaan in augustus terug naar de Sequoia.
Hebben ondertussen alle hotels gedaan behalve Cheyenne en het Disneyland hotel zelf (wegens prijskaartje).
Ons beviel de New York heel erg, wegens niet zo druk. Maar nu het naar Marvel omgezet is, niet meer naartoe geweest. Is ons de prijs niet waard.
Wat we wel de moeite vinden is de Club in de Sequoia, Newport Bay en NY. Dit gewoon voor het gemak en iets minder drinken te voorzien, maar ook relaxt inchecken, wat ook veel doet eerlijk gezegd.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Ahhh, ik had dit topic net even eerder moeten lezen. Wij vertrekken dinsdag naar het Santa Fe hotel :') Nou ja, zal ongetwijfeld alsnog wel leuk worden.

Wij hebben trouwen ook volpension erbij, maar moeten ook restaurants reserveren Enzo. Weet iemand hoe ik weet welke restaurants we nu kunnen eten enz? Ik krijg echt error hiervan :')

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

oei, MarJon, ze raden nochtans aan van tijdig de buffet of a la carte restaurants te reserveren. (ik heb zo 1 restaurant al gereserveerd voor in augustus, denk dat ik dat in februari al gedaan heb)
Ik vermoed wel dat ze je aan de receptie, bij de concierge, wel kunnen helpen om nog restaurants te reserveren.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

MarJon schreef:
Ahhh, ik had dit topic net even eerder moeten lezen. Wij vertrekken dinsdag naar het Santa Fe hotel :') Nou ja, zal ongetwijfeld alsnog wel leuk worden.

Wij hebben trouwen ook volpension erbij, maar moeten ook restaurants reserveren Enzo. Weet iemand hoe ik weet welke restaurants we nu kunnen eten enz? Ik krijg echt error hiervan :')

Volgens mij stond toen bij ons op de vouchers in welke restaurants we konden reserveren. Ik zou proberen of je dit weekend nog kunt reserveren.