Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 13:04

Bedankt voor de reacties.
Ga barbabientje en Theodora even pb doen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:33

Ik ga over twee weken weer *\o/*

Hopelijk is het dan mooi Piraña weer want die was de vorige twee keer dat ik er was niet open (en de vorige keer was het januari dus dan ga je er sowieso niet in) :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:43

Ik ga ook over 2 weken, heel veel zin in! Piranha is, mits niet in onderhoud, gewoon open, dus je hebt geluk.
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar het nieuwe sprookje

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:46

Klopt, als t goed is is alles open behalve de Pagode en die kan ik gelukkig missen :D

Oh ja het nieuwe sprookje! Ben ook heel benieuwd hoe dat eruitziet :j

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:18

Bij de pirana ook echt een aanrader om naar het eiland te gaan en daar bij die spuiters te staan. Daar kan ik me echt uren vermaken :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:39

Wij gaan in de winter ook gewoon in de piranha :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:50

Ik had het misschien gedaan, maar hij was ook niet open dus helaas :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:40

Ik heb onverwachts morgen een kindloze vrije dag. iemand zin om mee te gaan? Op het lijstje staan: Dance macabre, vernieuwde vliegende hollander, vernieuwde pyranja, baron en uhm verder alles best :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:42

Ik ben afgelopen paar weken trouwens de filmpjes van Niels Kooyman gaan kijken, echt super grappig hoe die elke loszittende spijker weet te spotten en te vermelden _O-

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 16:11

leonie87 schreef:
Ik heb onverwachts morgen een kindloze vrije dag. iemand zin om mee te gaan? Op het lijstje staan: Dance macabre, vernieuwde vliegende hollander, vernieuwde pyranja, baron en uhm verder alles best :Y)

Ik ga morgen misschien ook maar dan met kind :')

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 16:18

Foaly schreef:
Ik ben afgelopen paar weken trouwens de filmpjes van Niels Kooyman gaan kijken, echt super grappig hoe die elke loszittende spijker weet te spotten en te vermelden _O-

Das echt een baan naast een baan. Kijk ook elke week weer trouw naar Niels daarmoetevennaargekekenworden Kooyman. Love it

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:52

hier nog een fan van de efteling!

8 jaar geleden samen met mijn vriend onze eerste date daar gehad en ieder jaar gaan we ro d dezelfde periode weer onder het motto ''vieren dat we er weer een jaar bij hebben'' <3

overmorgen gaan wij weer naar de efteling.

hier zijn de favorieten van mij: vliegende hollander, joris en de draak, vogelrok.
mijn vriend zijn favorieten zijn: pyton, joris en de draak, vogelrok en de baron

ik heb helaas als klein meisje angst opgelopen met over de kop gaan ( door technische storing in looping en hangen met mijn buik op een stangetje )
toch wil ik iedere keer als we erheen gaan het liefste van mn angst af, wie weet overmorgen :D :D iemand nog tips daarvoor?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:25

kimwilliam schreef:

8 jaar geleden samen met mijn vriend onze eerste date daar gehad en ieder jaar gaan we ro d dezelfde periode weer onder het motto ''vieren dat we er weer een jaar bij hebben'' <3

hier zijn de favorieten van mij: vliegende hollander, joris en de draak, vogelrok.
mijn vriend zijn favorieten zijn: pyton, joris en de draak, vogelrok en de baron

ik heb helaas als klein meisje angst opgelopen met over de kop gaan ( door technische storing in looping en hangen met mijn buik op een stangetje )
toch wil ik iedere keer als we erheen gaan het liefste van mn angst af, wie weet overmorgen :D :D iemand nog tips daarvoor?

In de meeste achtbanen kan je niet blijven hangen in een looping, dat scheelt sowieso. Ik zou misschien de baron niet aanraden als je angst voortkomt uit op een beugel hangen, maar ik vind zelf de Joris en de draak veel heftiger dan de python. Daar merk je de loopings amper als je je ogen dichtdoet. Zou dus als je er eentje doet, de python kiezen

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:52

theadora99 schreef:
kimwilliam schreef:

In de meeste achtbanen kan je niet blijven hangen in een looping, dat scheelt sowieso. Ik zou misschien de baron niet aanraden als je angst voortkomt uit op een beugel hangen, maar ik vind zelf de Joris en de draak veel heftiger dan de python. Daar merk je de loopings amper als je je ogen dichtdoet. Zou dus als je er eentje doet, de python kiezen

mijn angst zit vooral in de looping merk ik zelf, omdat ik weer bang ben dat hij daar blijft hangen etc. de pyton merk ik bij de onride dat het omhoog gaan heel lang duurt, ik denk dat ik dan mezelf heel druk maak omdat ik weet dat er 2 stuks aan komen... bij de baron als ik daar naar kijk maak ik mij inderdaad misschien meer druk om de val dan de looping die er in zit. :')

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:58

leintje_ schreef:
Foaly schreef:

Das echt een baan naast een baan. Kijk ook elke week weer trouw naar Niels daarmoetevennaargekekenworden Kooyman. Love it

Heb daar moet even naar gekeken worden als berichten toon hihi

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:42

Ik zou juist de Baron aanraden en niet de Python. Python vind ik een "zware" achtbaan qua gevoel en heeft ook meer inversies dan de Baron (twee volledige loopings en twee kurkentrekkers, t.o.v. een halve looping (Immelmann) en een helix. De Baron loopt veel soepeler, trekt minder aan je lijf en duurt ook veel korter.

Ik zit zelf bij de Baron het liefst op de 1e rij omdat je dan het overzicht hebt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:45

Ik heb ook de onrides van de Baron en de Python al honderd keer bekeken omdat ik niet over de kop durf en me elke keer voorneem dat ik het de volgende keer toch echt ga doen. En dan sta ik naast de Baron en kijk ik omhoog en denk ik 'Nope' _O-

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:53

Foaly schreef:
Ik heb ook de onrides van de Baron en de Python al honderd keer bekeken omdat ik niet over de kop durf en me elke keer voorneem dat ik het de volgende keer toch echt ga doen. En dan sta ik naast de Baron en kijk ik omhoog en denk ik 'Nope' _O-

heel herkenbaar! heb al 3x gehad van nee toch niet en dan in de auto naar huis toch soort spijt hebben :') :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:55

xPabloBokt schreef:
Ik zou juist de Baron aanraden en niet de Python. Python vind ik een "zware" achtbaan qua gevoel en heeft ook meer inversies dan de Baron (twee volledige loopings en twee kurkentrekkers, t.o.v. een halve looping (Immelmann) en een helix. De Baron loopt veel soepeler, trekt minder aan je lijf en duurt ook veel korter.

Ik zit zelf bij de Baron het liefst op de 1e rij omdat je dan het overzicht hebt.

De Baron heeft nog een Zero G roll. Voor iemand die angstig is zou ik juist eerder de Python doen dan de Baron

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 17:27

xPabloBokt schreef:

Ik vind de baron minder ‘eng’ dan de python, maar omdat ze aangeeft dat het komt vanuit het met haar buik op een beugel hangen, kan ik me voorstellen dat het hangmoment van de Baron niet heel fijn is.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:47

Dan is misschien op de 3e rij zitten een beter idee dan de 1e, op de 3e rij hang je niet echt over het randje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:48

Net in de Danse Macabre:

'Mevrouw u kunt uw jas in het netje doen, anders dan vliegt hij straks overal heen'
'Oh, gaat deze zo hard dan?'

Een beetje maar mevrouw _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:50

Hij is ook echt wel veranderd, ik vind hem leuker geworden. Was wel blij met de bank waar ik zat :')

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:13

Wij gaan komende woensdag weer en ik ben zó benieuwd naar de nieuwe rit!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:18

Ik vond m erg tof :D