Castlefest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:11

Wat goed!!! Eindelijk!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:07

Ik wilde het net posten inderdaad

Goede keuze

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:53

Mooi, ik had de reacties op Facebook ook al door gescrold en zag dat de meningen verdeeld waren. Gelukkig ook een paar mensen die dan de tip gaven om de auto’s op parkeer in de gaten te blijven houden.

Eerste band was ook al aangekondigd, ik kende hem niet in ieder geval. Ben benieuwd.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:59

Ja ik vind het ook een goede zet :j kan dan helaas Appa niet meer meenemen maar dat geeft niet. Er waren gewoon veel te veel gestresste honden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:43

Ik ben er ook blij mee. En eerste band is idd aangekondigd. Wij hebben passe-partouts, de camping vlakbij (want caravan) en de oppas al geregeld :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:31

Afgelopen weekend was er in het Archeon een Winterfair Fantasy iemand geweest toevallig?

Ik ben voor het eerst naar zoiets geweest en vond het geweldig, heel druk en geweldig de kleding van veel mensen en de standjes, ik heb mijn ogen uitgekeken moet ik zeggen.
Wat er allemaal niet te koop was aan kleding, sieraden, boeken enz.
Maar ook de workshops waren erg leuk en druk bezocht.
Een prachtige sneeuwkoningin , helaas werd de jurk een beetje zwart door de modder.
Ook bands gehoord en dansen gezien, ook Ierse dans en muziek

Het weer werkte zaterdag helaas niet echt mee maar toch was het superdruk.
Ik durfde niet echt foto's te maken vond ik soort van onbeleefd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:42

Ik had het wel overwogen maar het was te kortdag en mijn Viking outfit is ironisch genoeg nog niet winterproof. Maar misschien volgend jaar. En er is ook een midzomer fair.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:39

Ik ben er wel geweest, maar dan op de zondag. Ik kwam er voor Sunfire en Heidevolk.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:21

Toch nog druk bezocht dus! Ik ben er al heel lang niet meer geweest en vond 36,- tegen over de 16,-/20,- die we toen betaalde voor 2 uurtjes beetje duur voor ons. Wel leuk te zien dat het nog wel leeft.:)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:22

xSagan was nu van 10 tot 21:00 uur dus wel de moeite qua tijd. En ik had een vriendenloterij vipkaart geleend dat scheelde € 11,-

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:20

Kun je die lenen dan? Da's goed om te weten...

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:20

Steppe schreef:
xSagan was nu van 10 tot 21:00 uur dus wel de moeite qua tijd. En ik had een vriendenloterij vipkaart geleend dat scheelde € 11,-

Dat is zeker de moeite waard. Goed geregeld :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:04

En, hoe staat het met de voorpret voor Castlefest 2025?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:11

mijn man en ik gaan op vrijdag.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:54

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar voor het eerst met mijn broer en schoonzus mee geweest, 1 dagje op de zaterdag... Dit vonden we zo leuk, dat we voor dit jaar een passe-partout hebben :')

Nog hard aan het nadenken over outfits... Maar maandag wel een de knutsel geweest met/bij mijn broer en schoonzus... Met een eigen "tankard" waar we de Castlefest bekers in kunnen doen :') Er moet dus nog een handvat aan en uiteraard nog geschilderd....
Afbeelding

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:37

Zo leuk Cindy! Goede reminder voor mijzelf om de leren bekerhouders te maken voor aan mijn riem zodat ik sneller drink.

Ik ga de vrijdag en zondag! Vooral voor Privateers, The Sidh en Prima nocta. ^^

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:44

Wij gaan drie dagen. Leren riemen met bekerhouders hadden we al. Maar dan wel met m'n eigen thermos eraan. Mijn smetvrees trekt het niet om omgespoelde bekers te gebruiken. We nemen er natuurlijk wel twee mee naar huis.

Ik zit as we speak m'n nieuwe jurk te maken. Groen met okergele gores :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:50

Ik heb alleen de eerste twee edities gemist en sinds dien ga ik al. Het is nu al een paar jaar met de familie dat ik ga. En het hele weekend.

Betreft kostuums doe ik vaak wel wisselen en iedere dag wat anders. Donderdag heb ik mijn gewone kleren dan nog aan.

Ik ga vrijdag als boer verkleed. Op de houten klompen(loop ik altijd al op) en een overal en een rieten hoed. Hopelijk krijg ik de houten hooivork weer mee naar binnen. Die is echt 90 a 100 jaar oud.

Zaterdag is echt afhankelijk van het weer. Droog is het een pak gebaseerd op mijn paard. Of alleen groene oren en staart.

Zondag ben ik niet over uit. Of ik neem mijn agave didgeridoo mee en kleed mij normaal of heb ik een zwarte mantel aan. Met minder weer moet ik even kijken wat ik doe.

Ben al wel veel van de muziek aan het luisteren. En vrijdag sta ik vooral bij Sowulo en Heidevolk.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:08

Sowulo luister ik ook regelmatig, maar vriendin vindt dat niets en meestal splitsen we dan even. Of ik vergeet het.xD

@VuurVleugels: gefeliciteerd!

Ik ben trouwens macramé armbanden aan het maken die uit te delen zijn op Castlefest. Zo kan ik die techniek meteen verbeteren. Dus mocht iemand er 1 willen pb me maar tegen die tijd.
Ook met trinckets in gedachten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:23

xSagan schreef:
Sowulo luister ik ook regelmatig, maar vriendin vindt dat niets en meestal splitsen we dan even. Of ik vergeet het.xD

@VuurVleugels: gefeliciteerd!

Ik ben trouwens macramé armbanden aan het maken die uit te delen zijn op Castlefest. Zo kan ik die techniek meteen verbeteren. Dus mocht iemand er 1 willen pb me maar tegen die tijd.
Ook met trinckets in gedachten.

Leuk! Ken je de trinket trading meet?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:03

Ja, sinds vorig jaar. Vandaar dat ik er al ietsje mee bezig ben. Maar vorig jaar lukte het mij niet te onthouden dus hopelijk dit jaar meer geluk.^^

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:28

Ik heb er ook echt al veel zin in. Ga weer van donderdag tot maandagochtend :D
Heb wel al wat ideeën voor nieuwe outfits, maar moet er nog even goed voor gaan zitten.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:29

Wij gaan er dit jaar ook weer voor de 3e keer heen met ons 8 jarige dochtertje. Wij vinden het een ideaal festival voor met een kind omdat je heel goed kunt kiezen voor rust of juist meer drukte. We komen er niet speciaal voor bands (al gaan we wel lekker uit ons dak als we toevallig langs een goed spelende band passeren), het is puur ontspannen rondstruinen langs de kraampjes, genieten van lekker eten en ons verwonderen over alle fantastische outfits!

De eerste keer gingen we op een zondag, wat toen prettiger was voor onze dochter omdat het dan rustiger is, maar nu houdt ze meer van drukte en gaan we op de zaterdag.

De sfeer op het festival is fijn, en ook is het terrein netjes en vrij van afval.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:25

@xsagan, Wat leuk dat je daar mee bezig bent. Ik doe wel armbandjes vlechten met wol. Gewoon omdat het kan. Maar om echt dingen te maken om te ruilen of uit te delen is echt leuk.

@Lolacabana, De outfits zijn altijd iets om over na te denken. Maar dat maakt het ook altijd weer heel leuk. De voorbereiding en dan het dragen op het festival blijft leuk.

@Marloez, Het is inderdaad een perfect festival ook voor kinderen. En ze hebben een speciale hoek daarvoor. Mochten ze het leuk vinden, er is eigenlijk altijd wel op zaterdag en zondag een furry meeting. Meestal om 1 of 2 uur bij het kasteel. Daar wordt een groepsfoto gemaakt met eerst alleen de furrs en dan met iedereen die erbij wil. Natuurlijk mag er altijd een foto gemaakt worden als ze een favoriet hebben.

Maar er is echt zoveel te doen en te zien voor iedereen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:40

Gothico, leuk! Met wol ben ik ook creatief bezig in de vorm van haken. Vorig jaar was de standhouder van de Zilverspoor jarig en ik koop al jaren boeken bij hun en hij deelde uit waardoor ik ook wat terug kon geven. Vond hij echt super leuk en dat smaakt inderdaad naar meer.^^
En inderdaad, gewoon omdat het kan. Daardoor vind ik het juist zo leuk.^^