Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:18

Wauw wat een gaaf ding zeg! Nog eens ouderwetse degelijkheid :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 19:23

Het wiel alleen al is meer dan een meter doorsnede :+ dan nog de bak, de poten de draaislinger (daar mist alleen een soort handvat denk ik). Maar alles draait en loopt soepel. De messen voelen ook nog wel een beetje scherp aan hoewel ze duidelijk oud zijn. Vooral de orginele blauwe verf (loodhoudend? :+ ) is tof. Ik wil zoveel als kan de losse delen eraf poetsen losjes en daarna alles in de blanke hammerite zetten. Zodat hij blijft tonen zoals hij nu is maar dan beschermd tegen de elementen, :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:25

Super leuk project ook. Heel erg gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 19:29

Ik ben er ook erg blij om. Ik aas al jaren op zo een maar te duur, te ver weg, in instortende staat of allemaal tegelijk. En nu dan dichtbij en goedkoop en deze enorme maat ook *\o/* . Alleen nog 600 km verderop zien te krijgen. Stelen zullen ze niet zo snel doen denk ik _O-

Verder in voorbereiding voor woendag, nu kan het doorgaan en schitterend weer ook. Morgen de bus verder uitruimenen schoonmaken en dan kan het woensdag van start. Hoewel erg moe ook zin in :j mijn papa komt filmen als het goed is net als afgelopen edities. *-:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 06:37

Spannend hoor, je hebt zeker mooi weer.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:18

Hoe was het vorige week Karuna? En ben je al aan de allessnijder begonnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 20:52

Te druk en te vermoeiend uiteindelijk waardoor ik in de pauze zelf moest afhaken. Het was wel geslaagd. Daarna uitgerust, herdacht in Rhenen. Defile in Wageningen en weer uitrusten. En een bescheiden feestje organiseren voor komende zondag voor een familielid van gv. Vandaag wat motor gereden dat lukte weer een beetje

Zaterdag halen we mijn papa op voor zondag en daarna breng ik hem weg en rijdt een stukje door. De snijder ligt nog ondersteboven in de kruiwagen. Hopelijk kunnen we morgen weer bij de aanhangwagen. Daar waren wat persoonlijke omstandigheden en hadden ze wat rust nodig

Hopelijk nog voor zondag een deur voor de schuur oppikken. Die ligt al ruim een jaar te wachten. Dinsdag middag moet ik daar zijn ivm een afspraak. Daarna hopelijk de vloer van slaap huisje gestort en de laatste week van mei moet ik in nl eea ophalen dat mee naar Frankrijk moet weer

Kortom, erg moe ivm te druk en fikse hooikoorts teen gaat vooruit maar traag. Maar ook nuttig bezig. Ben wel enorm toe aan Frankrijk weer merk ik.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:02

Ik begrijp dat je moe bent, je hebt het behoorlijk druk. Lekker laten liggen die snijder. Wel gezellig een feestje in het vooruitzicht!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:03

Staat de kruiwagen met inhoud wel veilig? Dat niet iemand m alsnog bij oud ijzer brengt... :$

Wij hadden zo'n ding op stal, de voederbieten en wortels gingen daarin, werkte als een speer!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 14:29

Ja hij staat in eigen tuin achter een hek. Knap mens die hem daar achter vandaan wil slepen. Ik heb geen paard meer en sneed voorheen de voederbieten en daarvoor de witlof wortels met een groot hakmes :Y)

Vanmorgen konden we bij de aanhangwagen. Deze staat inmiddels met een loopdeur voor in de schuur aan de voorkant , een metalen ladekastje, een luie stoel voor boven bijna klaar voor transport. Morgen nog een paar slaaphuisje deuren ophalen. Heel toevallig lagen die er ook ongebruikt in de juiste maat. Mogelijk komt er nog een kuubsbak bij. Die lag in de weg geloof ik. Maar het moet wel in de aanhangwagen passen. De bus moet leegblijven zodat ik erin kan slapen. Het is de bedoeling dat ik daarmee op pad ga.

De allessnijder komt dan de volgende ronde in de bus mee. Waarschijnlijk rond pinksteren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 21:26

Onderweg een van de zwaarste noodweren gehad ooit. Op de snelweg terwijl je geen kant op kan en de weg langzaam volliep met water. Poe. Het begon iets na Thionville en hield aan tot een heel stuk na Metz. Nu is het droog tijdens pauze die hard nodig is.

Het was al een drama reis tot nu toe. 4 uur over officiëel 150 km dat er toen 225 waren omdat door werkzaamheden en opstoppingen ik weer helemaal werd teruggedrukt naar de nl grens. Na 9,5 uur onderweg was de pijp aardig leeg en heb er 460 opzitten. -O- toen een lange pauze gehouden in de hoop dat ik het zo halen.

Het laatste stukje nog wat file bij Nancy en een stortbui, eenmaal op de peage werd het stilletjes. :') pfff 11,5 uur over 600 km die uiteindelijk 680 km werden.het is niet de ergste reis ooit. Dat was bijna 14 uur en een aankomst tegen middernacht samen met mijn papa. Normaal doe ik er ook twee dagen over maar nu had ik hooguit speling tot morgen vroeg nog 150 km of zo. Maar een deel van de laatste binnendoor route ligt eruit dus in die hoek overnachten was niet handig geweest.

Ik ben gesloopt. Maar zit inmiddels met de pootjes hoog en een dikke kloppende teen :(:) en een wat protesterende schouder. Maar ik ben er.

Alles is nog heel (altijd fijn), het gras is hoger dan ik ooit heb gezien. Een kleine 3 weken geleden was het 1,5 cm nu 80 cm lijkt het op de hoogste punten. De kortste stukken zijn vermoed ik 40 cm of zo. :oo

Zo meteen gaan slapen, morgen een vermoeiende middag met een belastingconsulente.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:33

Fijn dat je veilig aangekomen bent. Hopelijk is het nu klaar met het noodweer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:38

Jemig wat een heftige reis zeg := noodweer is niet grappig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:49

Gelukkig zijn jullie er nu, maar heftig zo'n reis. Zonde van de tijd ook als je er zo lang over doet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 18:03

Ik ben er alleen. Moest ook alleen rijden dus,

Vandaag een rare rommelige doodvermoeiende dag. En eigenlijk weet ik nog niks. De dame van de belastingdienst was eh een aparte. :x Zo byzonder dat de burgemeester die in kantoor ernaast moest blijven maar wel alles meekreeg na afloop me even bij haar riep. Om me te steunen soort van. En daarna even samen te lachen om wat zij ook allemaal meekreeg.

Het was dus geen gerichte afspraak wat het wel had moeten zijn, met een extra persoon, echter het was nu een soort allemaal tegelijk om 1400 uur en die er het eerste zat mocht eerst, 8)7 en ik was tweede. Er zat al iemand sinds 12.00 uur te wachten.

De dame was oh hoe omschrijf ik dat netjes een combinatie van Nelie smit Kroes en Rita Verdonk, het karakter en haar van mw Kroes met het uiterlijk van mw Verdonk. Daar kan zij ook niks aan doen. Maar als ik haar razend snelle frans met ingewikkelde woorden niet begrijp, begrijp ik het ook als het 30 decibel harder is gesnauwd nog steeds niet :n ^)

als iemand 8 keer RIB naar me snauwt en ik de eerste keer al niet begrijp wat ze wil. Het is het bankrekeningnummer. Vermeld op zowel de bankpas als op de bankpapieren die ik haar ook maar heb gegeven. Maar nee :n RIB RIB %) continue waardoor mijn toch al overbelaste hersens in een soort apatische stand kwamen te staan.

Toen ze goddank even wegging om mijn paspoort te copieren kwamen ze weer tot leven. Bank app geopend wetende dat daar echt geschreven staat RIB en daar was ze tevreden mee halleluja. Datzelfde nummer stond ook op de bankpas en de papieren maar daar nam ze geen genoegen mee, -O-

Affijn dan moeten je buitenlandse rekeningen ook gemeld worden. Ja ik heb er vier, drie lopende en een spaarrekening. Ooit geopend en altijd maar gehouden, allemaal een andere functie. Voor mij duidelijk en overzichtelijk. Per rekening moet er een heel dik pak papier ingevuld worden, dus grote geirriteerde zuchten maar ik mocht ze niet invullen, nope dat moest zij doen.

Adres simpel toch, huis nummer straat postcode plaats, maar mijn straat heeft ook een nummer _O- en dat begreep ze echt niet. Ze bleef maar zeggen adres adres, ja ja huis nummer straatnaam straat nummer. Nee neee NEEE adres ... toen heb ik maar ipad gepakt adres onder haar neus geduwd dat ze de straat met nummer kon lezen en toen ok. Zo ging het dus continue door. We betalen in nl zowel ikb als inkomens afhankelijke zorgbelasting. Daar begreep ze helemaal niks van. Dat heb je niet betaald dat is geen belasting. Jawel dat is het wel _-:( niet de prettigste ervaring zullen we maar zeggen. :=

Affijn ik was klaar, met tuterende oren %) en de burgemeester riep me binnen, deur dicht en even een arm om mijn schouder, het spijt me dit is niet de dame die we verwacht hadden die ze zouden sturen en je had wel een individuele afspraak met mij erbij. Bij iemand anders. Kortom het leek wel een comedy act van bijvoorbeeld de lamas of scherpschutters, ze had ook een typetje van van Kooten en de Bie kunnen zijn.

Nu moet ik tot september wachten dan heb ik een fiscaal nummer en hopelijk antwoord van nederland. En met dat fiscale nummer kan ik dan weer verder.

Maar man man de afspraak was om 1400 ik liep 16.25 het gebouw uit. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 20:20

OMG wat een figuur, ben je mooi klaar mee, nu hopen dat ze je niet tegen gaat werken. pfffff

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 20:24

Ach ja dat zou de feestvreugde verhogen toch :P

Maar ja daar zit ik wel een beetje over in de zenuwen nu omdat ik tot september gewoon nog steeds niks weet -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:35

Jeetje dat is wel echt heel erg lang. Wel fijn dat de burgemeester je nog even probeerde te troosten. Kan zij misschien een keer kijken voor je of samen of er misschien al eerder iets bekend is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 21:39

Nee helaas is het net als iedereen die voor de impots afwacht. Waar bij ons voor mei aangifte doen is is het hier vanaf begin mei. Dan is het wachten tot september. Dan krijg ik een fiscaal nummer als het goed is. Enige dat ik dan moet doen is vooraf als de nl belastingdienst tenminste accoord geeft mijn 2024 aangifte wijzigen naar een ander formulier. En zou dubbel betalen voorkomen moeten worden.

Daarna moet ik nu al betaalde 2025 terugkrijgen van nl en in 2026 aangifte doen over 2025. Dat zou dan digitaal moeten kunnen. De eerste keer schijnt altijd op papier door een belasting mens van de overheid moeten gebeuren.

Maar ook de andere dame van france service die zo lovend was over de mevrouw die zou komen was ietwat verward toen deze dame kwam aanstappen. :+ En had haar handen vol aan de volledig overstromende hal van iedereen die om 14.00 de afspraak had, toen ik zat te wachten kwamen er nog 4 mensen aan en toen ik wegging zaten er nog 6 te wachten. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 09:48

Hard werken dat grasmaaien, poe, voor is op links na alles gemaaid. Waar normaal pompompom erover heen wandelen en hooguit 2 bakken eraf halen, zit ik nu na hard werken en duwen (arme oude grasmaaier :knuffel: ) al aan 5 volle bakken gras. En ik moet nog een stuk. Een uur en nog niet klaar, tegen 15 minuten en klaar.

Nu even rust en pootje hoog, mijn teen is iets minder blij maar ja wat moet dat moet, als voor af is, eerst maar de zijkant doen zodat buiten mijn perceel alles er ook weer netjes uitziet. Binnen komt wel.

Ik heb eea te planten, daarvoor moet deels gras kort dan wel moet ik bij de moestuin kunnen komen, daarvoor heb ik nu een kapmes nodig :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 12:23

Twee acculadingen verder en die zijn leeg net als die van mij. En ik ben alleen nog maar aan de zijkant bezig. Naast de heg moet zelfs nog. Een accu ging al leeg aan de voorkant bij de garage en een stukje aan de zijkant. Dat moest drie keer gemaaid worden voor het een beetje kort oogde op de langste stand ook nog.

3 weken 8)7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De komende uren pootjes hoog en niks doen. Het wordt warmer en mijn energie en teen zijn er ook wel weer even klaar mee. Dan maar dagen erover doen om te maaien. :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:51

Dat is flink hoog ja. Kwam je er wel doorheen met de grasmaaier?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:54

Ik zou toch iets gaan overwegen van boombeschermers en vragen of er een buur is met wat schaapjes om de boel bij te houden. Of geit aan stick ... Maar ik zie gras meer als diervoer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 13:08

Beestjes is een nogo ivm mijn allergie. :n Zelfs de geur geeft al problemen helaas. Daarnaast is er niemand met schapen in de buurt. Alleen koeien en de buurpaarden.

Rustig aan maaien en de tijd nemen. Ieder voorjaar is het zo hoog, dit keer wat meer dan andere keren.

Wat ik doe is de eerste keer hoogste stand en iets voorkant optillen en de duwhendel in een iets anders stand waardoor dat eenvoudiger gaat.. Dan ga je er soepel overheen en neem je het meeste hoog weg, dan nog een keer tegen de draad in met vier wielen op de grond met denormale hendelstand. Voor heb ik het daarna nog een stand lager gedaan zodat het er meteen wat vlakker uitziet.

De maaier is gemaakt voor proffesioneel gebruik. Zelfrijdend dus ik hoef er alleen maar achteraan te wandelen. Rustgevend werk alleen nu zit mijn nog niet helemaal genezen teen in de weg. Dat hindert me het meeste. En de vermoeiende rit en de zware middag gister zitten wat in mijn systeem nog. Dus kalm aan is ook geen ramp. Eenmaal weer getemd is het rustig op tijd bijhouden en ben ik met twee acculadingen overal geweest.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:16

Rustig aan. Er is ook niets mis mee om het in stukken te doen.

Lekker dan, die afspraak bij de belasting mevrouw. Hopelijk is het wel allemaal goed gegaan met de aangifte.

Ik lees wel regelmatig mee, maar op het moment niet heel veel tijd om te reageren. Ivm onze verhuizing.