Daarentegen net als Leo ook prachtig weer gehad.
Een regenbroek heb ik niet aangehad maar wij zijn ook maar 1x zeiknat geregend. Hebben we best knap gedaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin_deB schreef:Oke klein paniekmomentje.
Omdat ik recent mijn Kia Sportage heb ingeruild voor een Tesla hadden we bedacht met de auto van mijn vriendin te gaan (Suzuki Alto).
Dat vonden we al een beetje spannend maar goed dachten we, zal best goedkomen.
Nu horen we toch echt van mensen die het afraden.
Wat is het minimale qua auto?
Karin_deB schreef:Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt![]()
Het is een Alto 1.0 uit 2010
Type GF variant C31S uitvoering MT (volgens RDW)
Leo schreef:Ik heb met mijn VW UP! voorzien van dakkoffer, 2 volwassenen, grote hond en complete kampeeruitrusting zonder problemen 3 weken door Schotland getourd, geen centje pijn
Dezelfde auto gaat ook al jaren mee naar de Alpen. We zijn goed in tetris
senna21 schreef:Kennis van mij heeft een Alto 1.0 uit 2016 en woont in laag bergachtig gebied. Het autootje heeft snel moeite met flinke heuvels. Niet leuk als je op een snelweg rijdt.
senna21 schreef:Kennis van mij heeft een Alto 1.0 uit 2016 en woont in laag bergachtig gebied. Het autootje heeft snel moeite met flinke heuvels. Niet leuk als je op een snelweg rijdt.
Kaatastrof schreef:Kom me ook even melden.
Binnen enkele weken vertrekken mijn vriendin en ik naar Schotland. We zouden enkele dagen in de Highlands doorbrengen, hiervoor hebben we een omgebouwde camionette gehuurd (campervannetje) bij een local in Edinburgh. Nu staat er in de voorwaarden "no mountains", alleen.. wat valt daar onder?Wellicht vragen we het ook eens expliciet aan de verhuurder, maar als ik het hier zo lees zijn de meeste wegen best vlak?
We moeten sowieso van Edinburgh naar Aviemore. We zijn voor de rest van de route er nog niet echt aan uit, maar willen wel ook een dag echt hiken. Is het haalbaar om natuurgebieden te bereiken (bv Grey mares tail) zonder door de 'mountains' te rijden?
ikke schreef:Kaatastrof schreef:Kom me ook even melden.
Binnen enkele weken vertrekken mijn vriendin en ik naar Schotland. We zouden enkele dagen in de Highlands doorbrengen, hiervoor hebben we een omgebouwde camionette gehuurd (campervannetje) bij een local in Edinburgh. Nu staat er in de voorwaarden "no mountains", alleen.. wat valt daar onder?Wellicht vragen we het ook eens expliciet aan de verhuurder, maar als ik het hier zo lees zijn de meeste wegen best vlak?
We moeten sowieso van Edinburgh naar Aviemore. We zijn voor de rest van de route er nog niet echt aan uit, maar willen wel ook een dag echt hiken. Is het haalbaar om natuurgebieden te bereiken (bv Grey mares tail) zonder door de 'mountains' te rijden?
Ik zou dat vooraf goed navragen want "mountain" is een rekbaar begrip in Schotland. Zelfs op weg naar Peebles kwamen we witte weggetjes met dubbele pijltjes tegen (redelijk steil).
De Volvo was niet onder de indruk maar als je meer auto met minder vermogen hebt, kun je weleens een uitdaging hebben.