Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:20

Ik vind het heel lastig dat plannen hier een beetje stil liggen :o wij hebben namelijk verhuisplannen en dat kost heel veel geld. En we weten natuurlijk niet wanneer we ons huis zullen vinden dus ik kan ook niet echt ergens aan vast zitten. Er is in ieder geval het plan om naar Europapark te gaan.

Dat plan was er vorig jaar ook, maar op beide momenten dat we zouden gaan was de weersverwachting zo slecht dat we niet zijn gegaan :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:25

Dat is ook belangrijk, moonsparkle! Ik ben mijn huis ook wat aan het verbouwen en opknappen in fases. Dat kost ook veel geld. Nu heb ik het geluk dat dit alsnog m'n 2e reis van het jaar kan worden, maar wellicht waren we anders op verre reis gegaan naar Australië ofzo. Het opknappen van je huis of verhuizen is iets waar je lang profijt van hebt, dat reizen komt hopelijk wel weer!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:59

Electra63 schreef:
Mandyy schreef:
Emj_23 heel eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee. Nog nooit zo onvoorbereid op vakantie gegaan. :P Ik ben 29 weken zwanger dus is een ander soort vakantie dit keer.
Dinsdag en woensdag hebben we een auto gehuurd en gaan we naar een nationaal park (waar een vulkaan is, maar ik mag niet met de kabelbaan) en naar wat dorpjes.

Wauw gave reizen allemaal van jullie!

Ik ben vorige week teruggekomen van Tenerife, wij hadden fantastisch weer.
Nationaal park is de Teide.
Masca, een bergdorp, is ook erg leuk om naar toe te rijden. Je moet wel een beetje lef hebben.
En dan op de terugweg naar Los Gigantes.
Dagdeel varen om Grienden en dolfijnen te spotten.
Op Tenerife is veel te doen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op dit moment ben ik een lang weekeind in de buurt van Parijs; vandaag een dagje Eurodisney gedaan, was een gekkenhuis.

Toffe foto’s en wat had je geluk met het weer zo te zien. Wij hadden gisteren volledige bewolking en dat is voor vandaag weer voorspeld.
Ben je met de kabelbaan omhoog gegaan in het nationaal park? Waar is je laatste foto gemaakt?

Masca staat ook op de lijst voor als we de auto huren. :j Is dat te combineren met Teide? Of kun je je bij Teide een hele dag vermaken?

Moonsparkle dat snap ik :(:)
Gelukkig is dat tijdelijk investeren in de toekomst en kun je daarna hopelijk weer!
Wij zouden waarschijnlijk naar Thailand zijn gegaan als bij ons alles anders was gelopen. Hierna heb ik ook geen idee hoe onze vakanties eruit gaan zien en wanneer we weer gaan.

BloemBloem

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:17

Wij zijn net terug uit Spanje ( stroomstoring mee mogen maken := ) en over 12 dagen gaan we een
lang weekend naar Marokko :#

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:25

Je kunt je op de Teide makkelijk een dag vermaken.

Ik plan normaal altijd van vakantie naar vakantie, het klinkt bijna verwent maar ik vind het dus echt moeilijk dat ik nu niet kan plannen want reizen brengt me zoveel. Natuurlijk is het met een goed doel, maar vooral lastig omdat je niet weet wanneer je een huis zal vinden, hoelang het nog duurt etc.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:29

Ik heb ook eens in zo een positie gezeten en toen bewust gekozen een vakantie te plannen voor weinig geld. Met verhuizen is het altijd lastig plannen, kan zo nog een half jaar duren bijvoorbeeld.

Bij booking bijvoorbeeld met gratis annuleren tot.. doen. En vliegtickets eventueel later kopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:36

Roosch, wij zitten voornamelijk in Zabljak, echt het noorden dus. Van daar uit gaan we ook wel wat weg nog, maar enorme afstanden zijn niet te doen voor eventjes een dagje.

Qua naar vakanties toegeven en plannen van vakantie naar vakantie snap ik wel, ik heb ook het liefst de volgende vakantie al geboekt voor ik vertrek voor de eerdere. Zo gaan wij in november nog naar Gambia.

Hierna worden de vakanties een beetje anders qua planning, dan zitten we vast aan de schoolvakanties helaas. Dit is het laatste jaar dat je echt de vrijheid nog hebt (volgend jaar wordt mn zoontje 4 en dan kun je nog wel wat, maar liever niet).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:03

Snap ik hoor Moonsparkle!
Ik heb bijna 4 jaar door ziekenhuisbezoeken niets kunnen plannen, maar indien mogelijk last minute moeten boeken. Is toch veel minder als dat je de voorpret hebt en weet wanneer je volgende vakantie gaat zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 05:04

Mandyy schreef:
Electra63 schreef:

Ik ben vorige week teruggekomen van Tenerife, wij hadden fantastisch weer.
Nationaal park is de Teide.
Masca, een bergdorp, is ook erg leuk om naar toe te rijden. Je moet wel een beetje lef hebben.
En dan op de terugweg naar Los Gigantes.
Dagdeel varen om Grienden en dolfijnen te spotten.
Op Tenerife is veel te doen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op dit moment ben ik een lang weekeind in de buurt van Parijs; vandaag een dagje Eurodisney gedaan, was een gekkenhuis.

Toffe foto’s en wat had je geluk met het weer zo te zien. Wij hadden gisteren volledige bewolking en dat is voor vandaag weer voorspeld.
Ben je met de kabelbaan omhoog gegaan in het nationaal park? Waar is je laatste foto gemaakt?

Masca staat ook op de lijst voor als we de auto huren. :j Is dat te combineren met Teide? Of kun je je bij Teide een hele dag vermaken?

Moonsparkle dat snap ik :(:)
Gelukkig is dat tijdelijk investeren in de toekomst en kun je daarna hopelijk weer!
Wij zouden waarschijnlijk naar Thailand zijn gegaan als bij ons alles anders was gelopen. Hierna heb ik ook geen idee hoe onze vakanties eruit gaan zien en wanneer we weer gaan.

Wij zijn niet met de kabelbaan omhoog gegaan i.v.m. de drukte en omdat ik astma heb, dan wordt het afgeraden.
De laatste foto is gemaakt in het nationaal park ergens. Dat zie je vanzelf. Er zijn heel veel stopplaatsen.

Wij hebben 1 dag Teide gedaan en naar de andere kant Playa de Teresitas. Mijn dochter houdt van fotograferen, dus we zijn veel gestopt en dat kost tijd.
2e dag naar Masca en Las Gigantes en daar geluncht en op de terugweg nog ff 2 uurtjes op een strand gelegen.

Ik vind Tenerife altijd leuk voor een weekje zon, uitrusten enz.
Er is veel te doen, als je wilt, maar het is wel erg toeristisch.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 12:56

Met mogelijk een huis kopen en verhuizen snap ik wel dat je het even uitstelt. :j

Gisteren mijn oom van 88!! jaar uit Australië weer gezien. Hij was hier met zijn vriendin. Ze vroegen ons weer wanneer we naar Australië komen. We werden even verleid om vanaf Bali volgend jaar door te vliegen, dat is namelijk maar 6 uur vliegen :P Maar Mijn schoonouders zijn dan mee dus die willen we niet achter laten :P

Dus misschien in 2027 dan maar naar Australië :P We hebben nog meer familie daar, ook neven en nichten dus we kunnen ons prima vermaken daar. Behalve dat ik bang ben dat alle dieren die daar leven je dood kunnen maken :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:15

Heerlijke plannen allemaal.

Ik ga begin van de zomer naar Zanzibar en eind van de zomer naar Samos.
In februari naar Egypte geweest, dus 3 x dit jaar. Mijn streven was om iedere 3 maanden een keer te gaan maar dat gaat dus niet lukken of ik moet in december nog gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:29

Wat een luxe :D lijkt me heerlijk als dat kan. Ik probeer twee keer te gaan een keer in het voor of najaar en een keer in de winter om energie op te laden. Of een keer maar dan een luxere reis naar wat verder weg of wat langer op bestemming.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:59

Wat een heerlijke plannen allemaal weer! Zie ook echt gave foto's voorbijkomen :)
Ik probeer zelf ook zeer regelmatig te gaan, al is het soms gewoon een weekendje weg. Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest, kostte bijna niks maar was echt top :)

Ben ook nog altijd aan het nagenieten van Namibie. ALs iemand een gaaf land wil voor een roadtrip, dan raad ik dat zeker aan! (verslag staat eventueel op mijn Insta)

Nu aftellen tot 23 mei tot ik naar Schotland ga :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:14

Electra63 schreef:
Wij zijn niet met de kabelbaan omhoog gegaan i.v.m. de drukte en omdat ik astma heb, dan wordt het afgeraden.
De laatste foto is gemaakt in het nationaal park ergens. Dat zie je vanzelf. Er zijn heel veel stopplaatsen.

Wij hebben 1 dag Teide gedaan en naar de andere kant Playa de Teresitas. Mijn dochter houdt van fotograferen, dus we zijn veel gestopt en dat kost tijd.
2e dag naar Masca en Las Gigantes en daar geluncht en op de terugweg nog ff 2 uurtjes op een strand gelegen.

We hebben het uitzichtpunt gevonden! :D
Zal aan het eind van de vakantie ook hier wat foto’s plaatsen.

Morgen Masca want daar kwamen we vandaag niet meer aan toe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:19

Mandyy schreef:
Electra63 schreef:

We hebben het uitzichtpunt gevonden! :D
Zal aan het eind van de vakantie ook hier wat foto’s plaatsen.

Morgen Masca want daar kwamen we vandaag niet meer aan toe.

Leuk !! Er waren daar veel hagedissen achter het randje. :D

Afbeelding

Mijn dochter had alle routes enz. uitgezocht. Ik heb mij er niet mee bemoeit, ik ben vaker op Tenerife geweest. Voor haar was het de 1e keer.
Ik wilde vooral uitrusten, zonnen, lezen en lekker eten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:23

Zag ze op veel plekken idd. :j

Heerlijk toch? Ik zoek normaal ook veel vooraf uit, maar nu geen tijd voor gehad en dat gaat ook best prima.
Idee was ook vooral zonvakantie. Zijn we nu 4,5 dag en hebben nog maar één lekkere zwembaddag gehad.. verder bewolkt! Vandaag ook prima gelukkig!
Morgen ook, daarna lijkt het weer bewolkt te worden (als wij willen zonnen). :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:25

Mandyy schreef:
Zag ze op veel plekken idd. :j

Heerlijk toch? Ik zoek normaal ook veel vooraf uit, maar nu geen tijd voor gehad en dat gaat ook best prima.
Idee was ook vooral zonvakantie. Zijn we nu 4,5 dag en hebben nog maar één lekkere zwembaddag gehad.. verder bewolkt! Vandaag ook prima gelukkig!
Morgen ook, daarna lijkt het weer bewolkt te worden (als wij willen zonnen). :+

Wij konden alle dagen naar het strand, alleen de laatste dag was wat bewolkt en harde wind.
Wij hadden echt geluk !

Veel plezier nog!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:28

Oh heerlijk Mandyy! Genieten! Dat weer herken ik van vorig jaar… steeds tot 11 uur zon en daarna zwaaaaaaar bewolkt.

Wij vonden Tenerife helemaal niks maar dat ligt aan ons .

Anyway…
Heeft er iemand een tip voor 3-4 nachtjes eind juni/begin juli waar je niet de hoofdprijs hoeft te betalen en het geen 40 graden is? Ik zoek vooral iets van een stedentrip achtig iets denk ik, maar weer niet te heet. We willen wel iets doen, maar geen super actieve berg wandelingen ofzo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 22:10

Misschien de Baltische landen? Estland? Letland?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:19

Praag, Berlijn of Boedapest?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:35

Riga is erg leuk en niet te heet. :j Hoewel ik daar in februari ben geweest. _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 06:32

Boedapest is heel tof maar dat kan in die periode wel richting de 40 graden gaan.

Edinburgh of Dublin? Baltische staten ben ik zelf nog niet geweest maar lijkt mij inderdaad ook heel tof.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:44

Voor mijn idee is het in de Baltische landen en ook Praag/Berlijn enzo nog best warm in de zomer?? Warmer dan in Nederland??
*edit: Google zegt dat t wel meevalt, rond de 25 graden... Mijn vriend wil daar heeeeel graag heen dus ik zal dat eens even verder onderzoeken!

Gaucho, wij wonen in Ierland dus Dublin slaan we over haha, maar Edinburgh is ook nog wel een idee.. Eventueel zelfs met de auto en daar beetje roadtripje van maken...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:01

Sodera schreef:
Oh heerlijk Mandyy! Genieten! Dat weer herken ik van vorig jaar… steeds tot 11 uur zon en daarna zwaaaaaaar bewolkt.

Wij vonden Tenerife helemaal niks maar dat ligt aan ons .

Anyway…
Heeft er iemand een tip voor 3-4 nachtjes eind juni/begin juli waar je niet de hoofdprijs hoeft te betalen en het geen 40 graden is? Ik zoek vooral iets van een stedentrip achtig iets denk ik, maar weer niet te heet. We willen wel iets doen, maar geen super actieve berg wandelingen ofzo.

Napels! Eventueel met roadtrip naar Amalfikust.
Echt heel erg leuk!

Wij zijn onze vakantie in Puglia aan het plannen, dus mochten er nog aanraders zijn in dat gebied :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:33

Leuk weer al die plannen te lezen. Ik moet het nu doen met de napret, want net terug van 3 weken naar de USA, het was fantastisch:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de zomer vakantie gaan we nog 1,5 week naar Frankrijk, dus gelukkig wel weer wat anders om naar uit te kijken :D