Ik ben net terug van een weekje Gran Canaria, superleuk! Veel plezier alvast

Wat wij zoal gedaan hebben:
- Bezoekje aan het dorp Firgas, en daar gaan hiken in de natuur (aanrader, supermooi gebied- wel uitdagende hikes, kies vooral geen hele grote moeilijkheidsgraad als je niet ervaren bent

)
- Puerto de Mogan was héél druk maar wel lekker zwemmen, rustig baaitje tov het strand met vrij flinke getijden en wind waar wij aan logeerden (dat was Playa de Melanara, wel fijn rustig qua bezoekers daar want niet zo toeristisch gebied)
- Dorpjes Tejeda en Teror bezocht (de autorit naar Tejeda was best uitdagend met hoogtevrees

), gewoon een beetje rondstruinen daar
- Puerto de las Nieves was een mooi baaitje bij, als je de toeristen wegdenkt kon je daar je in Jurassic Park wanen

(en heel lekker ijs!)
- je moet ervan houden, maar wij zijn op vrijdag avond (/-nacht

) gaan stappen in Maspalomas, in het oude winkelcentrum daar wat nu LGBT+ uitgaansgebied is. Fijne sfeer en heel veel te zien

- marktje in Maspalomas op woensdag was erg toeristisch en druk, dat viel tegen
- Las Palmas een middagje rondstruinen en wat museumpjes bezocht, ook best prima maar niet heel bijzonder
- mocht je vriend ook paardrijden, wij hebben een paardrijtochtje gedaan bij Centro Hipico Gran Canaria, ik was positief verrast over hoe goed de paarden er daar bij stonden en hele vriendelijke mensen

Wij hadden ook iemand mee die nooit eerder gereden had, zij kreeg extra begeleiding dus dat kwam ook goed.
- Caldera de Bandama, daar zit een uitzichtspunt met machtig uitzicht over vulkaankraters. Er is daar ook een hike waar je over de rand van een van die kraters loopt, maar die durfden wij niet aan

Die leek wel heel gaaf van bovenaf gezien

Ik probeer me wat tips qua eten te herinneren maar dat loopt allemaal wat door mekaar