Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:51

Voor mensen die de Biesbosch leuk vinden.
Camping te Knotwilg. Net sanitair en prachtig om vanuit daar te gaan fietsen.

Afbeelding

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:46

Voor mensen die eens op een andere plek willen kamperen dan een camping:

https://uit-jetent.nl/

Uit-je-tent Festival in de Noordoostpolder van 13 t/m 15 juni

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:46

Wij zijn onderweg naar Frankrijk gestopt op een prachtige plek net voor de Franse grens:

Afbeelding

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:25

Wow wat een mooi plekje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:10

Het wordt echt fantastisch kampeerweer komende week, veel plezier aan iedereen die onderweg is!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:26

PreHungaro schreef:
Voor mensen die de Biesbosch leuk vinden.
Camping te Knotwilg. Net sanitair en prachtig om vanuit daar te gaan fietsen.

[ Afbeelding ]

ik val even binnen, maar zo'n daktent lijkt me zo leuk!!
Alleen weet ik niet of wij de geschikte auto er voor hebben.

Afgelopen week weer bij een vriendin bij de camper geweest en dan gaat het toch wel kriebelen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:10

Afbeelding
Wij zijn weer een weekeindje weg met de caravan. Vorige keer zaten we op 45 minuten van huis... Deze keer is het 30 minuten :+
We staan op een camping vlak onder Beilen, direct aan de bossen. Vandaag gewandeld over de Dwingeloose heide.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer de lange rit naar huis haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:51

Neem je genoeg proviand mee voor onderweg :D

Hier net terug van twee weken kamperen in GB. Ik heb weer wat te klussen (verbeteren) aan onze Eriba (grotere broertje van jullie Eriba)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:52

ikke schreef:
Neem je genoeg proviand mee voor onderweg :D

Hier net terug van twee weken kamperen in GB. Ik heb weer wat te klussen (verbeteren) aan onze Eriba (grotere broertje van jullie Eriba)

Ja opperde al om halverwege te wisselen zodat hij niet het hele stuk hoefde te rijden :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:21

Leuk! Bij ons kriebelt het ook weer. Afgelopen week nog het één en ander gehaald bij Obelink.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:37

Wiwabalia schreef:
Leuk! Bij ons kriebelt het ook weer. Afgelopen week nog het één en ander gehaald bij Obelink.

Is Schijndel niet dichterbij?
https://www.dewitschijndel.nl/

Ik kreeg bij Obelink altijd zo'n veel-van-weinig-gevoel.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 01:11

ikke schreef:
Wiwabalia schreef:

Daar komen wij ook weleens, echter is Schijndel vaak echt een stuk duurder met producten (van hetzelfde merk/type) dan Obelink.. en wij blijven toch hollanders.

Vind de Wit wel een mooiere winkel, dat wel. :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:34

ikke schreef:
Wiwabalia schreef:

Ik woon bij de Wit om de hoek, maar rijd toch graag naar Obelink. Net wat ander assortiment en keuze.
En zoals Wiw zegt, de Wit is ook net wat duurder.

Wat jammer, voor de kampeerders, dat het weer met Hemelvaart wat terug loopt!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 10:20

Hier gaat t ook weer kriebelen. Hopelijk met Pinksteren op pad, we zijn aan t kijken naar een daktent op de bagagewagen. Hebben we de auto gewoon altijd vrij, plus extra ruimte om spul mee te nemen in aanhanger.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 11:04

wendy1987 schreef:
Hier gaat t ook weer kriebelen. Hopelijk met Pinksteren op pad, we zijn aan t kijken naar een daktent op de bagagewagen. Hebben we de auto gewoon altijd vrij, plus extra ruimte om spul mee te nemen in aanhanger.

Daar zijn diverse opties voor, met name in 4x4 reizen.
Met een beetje zoeken zit daar prima bruikbaar spul tussen voor de iets minder woeste kampeerder :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 11:51

Ja, we hebben t bijna compleet idd nu. Zal foto posten als t daadwerkelijk klaar is haha!
Fijner dan met caravan rijden, en wel lekker snel verder :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 11:58

wendy1987 schreef:
Ja, we hebben t bijna compleet idd nu. Zal foto posten als t daadwerkelijk klaar is haha!
Fijner dan met caravan rijden, en wel lekker snel verder :))

Nu ja, vorige week in GB toch weer het voordeel van de kleine Eriba gemerkt. Die steekt maar net uit op de auto en dat maakt het rijden over die kleine weggetjes toch een stuk simpeler dan de grote caravan die voor ons uit reed......

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:52

Ja daarom. Kunnen de kleine eriba met hefdak altijd meepakken in zomer van schoonouders. Maar 4-500 km toch wel de max dan. Vind dat gewoon niet zo fijn rijden ofzo. Zo'n bagagewagentje, echt, merk er niets van, loopt bijna niets duurder ook. Echt ideaal!
Wrs richting normandie en bretagne en dan vd zomer zien we wel weer waar we heen gaan hahaha. Das t voordeel dan weer, je staat zo, en bent zo weer weg mocht t nodig zijn.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:32

Hoi, ik heb een vraagje. Wij hebben onze caravan ingeruild voor een vouwwagen, vanwege het gewicht en de meer tent ervaring. Maar dat betekent ook dat we onze koelkast kwijt zijn natuurlijk. Nu zijn er compressor koelboxen te koop die evt ook kunnen vriezen (ivm een glutenallergie neem ik graag zelf brood mee). Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, gaat dat goed? Maken ze veel herrie? En waar moet je dan op letten? Hopelijk is er hier iemand met wat ervaring.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:30

EedihcrO schreef:
Hoi, ik heb een vraagje. Wij hebben onze caravan ingeruild voor een vouwwagen, vanwege het gewicht en de meer tent ervaring. Maar dat betekent ook dat we onze koelkast kwijt zijn natuurlijk. Nu zijn er compressor koelboxen te koop die evt ook kunnen vriezen (ivm een glutenallergie neem ik graag zelf brood mee). Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, gaat dat goed? Maken ze veel herrie? En waar moet je dan op letten? Hopelijk is er hier iemand met wat ervaring.

Hoe vaak ga je dat echt gebruiken?

In de 4x4 en overlander scene zijn die dingen schering en inslag maar de meesten zijn niet geodkoop. Dat komt deels doordat ze vaak geschikt zijn voor Afrikaanse omstandigheden.

Ze doen vaak goed hun werk en met beleid gebruikt kunnen ze ook een tijd zonder stroom.
Let op welke spanningen ze kunnen handelen en of dat past bij jouw gebruiksdoel. Sta je altijd op een camping met aansluiting, is verbruik minder een issue dan wanneer je met grote regelmaat op plekken zonder netaansluiting staat.

dat zijn factoren die invloed hebben op de prijs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:24

Wij hebben zo'n koelkast in de voortent gehad. Idd gehad, weg gedaan omdat hij geluid maakt. Vooral op warme dagen als hij extra moet werken om te koelen. Kan ook aan het type liggen misschien zijn er merken en types die minder geluid maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:52

EedihcrO schreef:

Wij hebben er ook een, en die is heel stil. Kan me niet herinneren dat ik hem ooit gehoord heb.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:56

Wij nemen gewoon een klein model koelkast mee in de disselbak, ideaal. Die andere koelbox achtig dingen vonden wij niet prettig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:11

Afbeelding
Ik sta weer op TerSpegelt in Eersel. De laatste keer want de gezondheid van mijn mannis zo slecht dat hij niks meer kan. Ik heb alles zelf gedaan. Inpakken, aankoppelen, caravan neerzetten, voortent opzetten. En ik moet hem begeleiden naar het privé sanitair want alleen met de rollator vindt hij het te hobbelig. Nu ik weet dat ik alles alleen kan, houd ik de caravan nog een jaartje aan. Dan kan ik ik de toekomst misschien alleen een weekje weg.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:15

Mooie plek wel Morrie, maar jammer dat het voor je man niet meer gaat.

En voor de rest iedereen bedankt voor de reacties.
@psvanlot, welke hebben jullie? Dat hij stil genoeg is? Want wij zijn ook ‘bang’ voor teveel geluid.

@Ikke, dank je wel voor je uitgebreide reactie ook. Wij zijn geen hele avontuurlijke kampeerders. We gaan zo nu en dan een weekend/weekje weg en in de zomer een keer 3 weken. Wel altijd op een camping met voldoende voorzieningen.
Ik wil wel graag iets waar ik wat voorraad in mee kan nemen. Ik heb een koemelk-, soja- en glutenallergie namelijk. En in Frankrijk hebben ze wel wat, maar brood is zeer beperkt helaas. Mijn moeder bakt het voor mij, maar dan moet dan ingevroren kunnen worden. Zijn er alternatieven, naast een compressorkoelbox?

Nog even een aanvulling: de prijs is tot 500,- denk ik? Maar voor meer comfort:betrouwbaarheid ben ik ook best bereid om meer te betalen.