Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Soepblik

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:10

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:29

De file valt gelukkig mee. Eruit rijden was zo goed als geen file, toe rijden schat ik de file op een kleinuurtje extra. Maar wel allemaal heel rot. Bedrijf waarbij we eerst transfer hadden geboekt doet ook nog eens moeilijk over refund |o

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:44

Gianti schreef:
Mijn vriend heeft het voor elkaar, hij heeft mij verslaafd gekregen aan skiën _O- willen nog wel een keer weg dit seizoen, hebben dit seizoen Zwitserland en Frankrijk gehad.. dus volgende dan maar Oostenrijk? :P

En wil dan ook gaan kijken voor eigen skies en boots :):) iemand tips voor fijne all mountain skies? Heb hier de dynastar elite 03 gehuurd en die vind ik super fijn maar niet het mooiste :’)

Ik denk wel dat comfort ondergeschikt is aan uiterlijk, maar ik heb zelfs ski’s gekocht bij Duijvestein in Zoetermeer. Daar had je try and but skis. Dus ik kon ze daar testen en toen evt aanschaffen. De mijne waren ex-try and but modellen, dus die waren al een paar keer getest en daardoor spotgoedkoop. Ze waren gelukkig ook niet lelijk, maar ik vind het enorm fijne ski’s. Ze zijn lekker snel en wendbaar.
Het kunnen uitproberen vond ik echt een voordeel. Vriendin had op haar vakantie vorig jaar dat ze 3x terug moest naar de verhuur omdat de ski’s drama waren. Het zouden allemaal ski’s voor gevorderden moeten zijn op papier, maar dat viel in de praktijk enorm tegen.
Uiteindelijk heeft ze het laatste paar daar gekocht om dit jaar van de ellende af te zijn. Daar kon ze wel mee uit de voeten.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:23

Ski’s en schoenen koop je op passend bij doel, niet op uiterlijk. Mijn ski’s matchen ook totaal met niks wat ik heb :))

Wij hadden wat echte beginners mee naar Gerlos (met les gelukkig!) maar die konden niet echt meer dan die blauwe 32. Ik vond vooral de zwarte 36 leuk :)) _O- lekker buckels skieen. De uitzichten bij Gerlos vond ik waanzinnig, ga zeker nog eens terug buiten de schoolvakanties :)) (over 8 jaar zit ik daar niet meer aan vast :') )

Over 3 weken weer naar Oostenrijk *\o/*

Is iedereen hier inmiddels wel uit de ellende? Ik hoor zo veel mensen die echt al 10 uur stilstaan, wat een ramp -O- en ik begreep dat de rotsen nog instabiel zijn en dat de kans op een tweede rotslawine groot is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:16

Jeetje wat naar zeg met die rotsen.
Echt naar ook dat die bergdorpen maar met een weg te bereiken zijn en je in zulke gevallen dan een heel gebied niet in of uit kan :=

Ah, met echte beginners die alleen op blauw blijven kan je de overgang vanuit Gerlos naar Zell misschien nog niet maken. Daar liggen ook heerlijke blauwe pistes.
Maar ms vermaken ze zich prima op een piste en dan is dat ook heel leuk.
Lekker eten bij de Seppi’s onderaan de blauwe 32 en je hebt een heel leuke dag.

[o]

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:44

Via de blauwe 32 kan je ook met de lift naar beneden (ipv de zwarte) en dan heb je bij de umbrella bar ook een heerlijke piste. Voor echte beginners misschien niet maar als je net iets verder ben wel.

Wat een ellende voor sommige mensen door die rotsblokken. Sterkte en succes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:55

De kant bij koningsleiten is ook heel vriendelijk! Wij zijn er geweest toen we echt nog niet zo top konden boarden, maar kwamen zeker al het blauw en de makkelijke rode goed af. Alles staat en valt met beginnen met lessen :) ! Het was volgens mij mijn vriend zijn 2e wintersport plek.
Maar die speelt vals: ik heb hem in snowworld bochten geleerd. Gewoon aan mijn hand z'n bochten draaien. Eerste keer echte sneeuw zijn we naar valfrejus geweest en hebben 3 dagen les gehad van een gekke Italiaan die echt geweldig les kon geven. 2e dag nam hij ons mee zwart af := . Geen haast, gewoon technisch je bochten maken en je komt er.
Skien heb ik alleen in snowworld gedaan: snowboard vriendinnetje en ik dachten dat als we konden snowboarden dat skien ook wel kon, dat bleek ook wel zo te zijn.

Zolang de pistes er mooi bij liggen ( geen ijs, geen slush, geen meter sneeuw erop) is het natuurlijk veel makkelijker dan wanneer dat wel aan de hand is. Zeker met veel hobbels wordt er al echt wat van je gevraagd.
Mijn buren (leeftijd rond de 50) gingen 2 jaar terug voor het eerst. Die zijn op ons aanraden eerst op een rollerbaan gegaan een keer of 5. Ook die kwamen al het blauw bij gerlos goed af en hadden aan t einde van de week wat rood gedaan.
Waren heel blij dat ze de beginnerslesjes over konden slaan.
Voor Kids is de babyweide prima, maar als je wat later het wil leren zou ik lekker het begin maken op een rollerbaan zodat je in de sneeuw de gewone lift omhoog kan nemen.

Kwa of je spul bij je outfit moet passen, ik wilde graag de bataleon goliath. Maar vond de groene van vorig jaar echt veel gaver dan de blauwe van dit jaar. Dus die is het geworden.
Er is zo veel spul verkrijgbaar dat je best wat kan kopen wat je toevallig ook mooi vind.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:06

Ja ik zou de beginners nog niet die roden terug richting Gerlos laten skieen ook _O- ik heb ze de stoeltjeslift geleerd zodat ze de 32 konden doen want met les bleven ze maar bij de bandlift.. en de 32 ging ze steeds beter af netjes gecontroleerd in pizzabochten :))

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:32

Al die nummers, ik moet dat echt opzoeken _O- maar dan weet ik ook over welke pistes jullie het hebben, haha.
Nog twee weken en dan sta ik er ook weer *\o/*

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:09

Ik heb de Feelbetter van 2 jaar terug, de paarse :+:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:49

Indy_Mouse_9 schreef:
Al die nummers, ik moet dat echt opzoeken _O- maar dan weet ik ook over welke pistes jullie het hebben, haha.
Nog twee weken en dan sta ik er ook weer *\o/*

Ik kom dus al heel mijn leven in hetzelfde gebied maar de piste nummers weet ik (tot soms grote frustratie van mijn vader en broer) nog steeds niet :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 06:16

Hahaha nou ik zelfs niet. Dan hoor ik mensen in de lift discussiëren of overleggen en ik heb dan geen idee. Ik denk in liften, niet in pistes.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:57

Ik ben de map memorizer _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:07

Haha herkenbaar! Ik probeer wel een beetje op te letten, maar anderen mogen de route uitzoeken.
Die zijn daar over het algemeen toch veel beter in. Zelf mijn vriend toen ie voor de 2e keer mee ging skiën en voor het eerst routes mocht uitzoeken van mij. Deed ie zo goed dat hij de taak mocht houden O:) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:18

Zijn jullie ook zo compleet zen na een week skieen? Heb 't idee dat het ontzettend goed is voor je mentale gezondheid. Je bent er echt even helemaal uit, wordt in het moment geforceerd, bent buiten en hebt alleen maar plezier.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:27

Soepblik schreef:
Zijn jullie ook zo compleet zen na een week skieen? Heb 't idee dat het ontzettend goed is voor je mentale gezondheid. Je bent er echt even helemaal uit, wordt in het moment geforceerd, bent buiten en hebt alleen maar plezier.

Absoluut. Naast paardrijden echt de beste therapie die er is. Lekker in de frisse lucht sportief bezig zijn en genieten van de vergezichten en vaak ook een heerlijk zonnetje.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 12 [PR 198,5] Z1 + 1

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:31

Sowieso is buiten zijn en bewegen voor mij het beste om zen te worden!
Dit weekend ook heerlijk buiten gewandeld. Na skivakantie ben ik dat ook, maar ook altijd erg moe.

De weersvoorspellingen laten prima weer zien, maar wel goed koud op de berg!
Toch eens kijken of ik een extra laagje mee ga nemen. De laatste jaren eigenlijk niet meer nodig gehad.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:55

Ja hier ook, eigenlijk altijd na vakantie in de bergen (of het nou zomer of winter is) en kampeervakanties. Thuis raak je gelijk weer in zo'n sleur, maar ik heb voorgenomen na afgelopen week hier ook elke dag een poosje buiten te gaan zijn als afwisseling voor het werken.

Ik ben wel altijd hondsmoe na een week skiën, maar dat is fysieke moe. Mentaal ben ik dan altijd kiplekker :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:17

Het is altijd weer even afkicken. En daar ben ik slecht in.
Ivm het nog niet zo lang snowboarden probeer ik elke 6 weken even naar snowworld te gaan. Het kan niet op tegen de bergen, maar zorgt wel dat de leercurve wat steiler is omdat je het een beetje bij kan houden.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:34

omg Unwritten dat filmpje _O- De thee ging bijna over mn toetsenbord en de collegas vragen zich af waar ik om giechel. Die lui moeten pistedienst zijn of vrienden van, met die fratsen die ze uithalen in de lift en met die sneeuwscooter + banaan...

Wbt de pistes, in Frankrijk waar de pistes namen hebben, heb ik er minder moeite mee. Maar die nummers blijven om een of andere reden niet hangen, daar is het inderdaad meer 'naar die-en-die lift' of 'die skihut'.

Earth, de zwarte onder La Rosta ja? Die die parallel loopt aan de skilift? Die heb ik altijd overgeslagen omdat het er vanuit de lift uitziet als een afgrijzelijke buckelpiste :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:36

Hahaha dat filmpje, hilarisch!

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:53

Dat filmpje is echt goed, zo herkenbaar _O-
Die speed guy geniaal. :')

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:07

Indy - het is een groep graag geziene sportieve comedians overal waar ze komen, ze hadden volledige medewerking van de pistediensten :))

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:05

Ik kom mij even in dit topic melden, in de hoop ik hier juist zit.

20 jaar geleden ben ik met de hele familie eens op wintersport geweest. Waanzinnig vond ik dat. Jaren later nog eens een lang weekend in whistler geweest en nog wat op inboor banen. Het lijkt mij echt ontzettend leuk om nog eens op wintersport te gaan, maar het probleem is dat ik niemand in m'n omgeving ken die dat doet.

Heb wel eens over een groepsreis nagedacht, maar vind dat wel echt veel geld, terwijl wintersporten zo makkelijk is om zelf te regelen.

Zijn hier bokkers die ook tegen dit probleem aanlopen? Wie weet kunnen we dan kijken om samen te gaan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:18

Je hebt een forum op wintersport.nl, daar staan regelmatig oproepjes op van mensen met jouw uitdaging. Vaak komt er dan wel een groepje tot stand.