Vraag handbagage Transavia via Eindhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Vraag handbagage Transavia via Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 19:08

Ik reis al jaren met een trolley die in de bagagebakken in de cabine gaat en een rugzak. Dat is nooit moeilijk over gedaan maar nu Transavia je laat betalen voor de cabinebagage begreep ik dat er in ieder geval met bakken gewerkt wordt op Amsterdam en Rotterdam.

Nu is mijn vraag: werkt het op Eindhoven hetzelfde en staat daar al zo’n bak vóór security om te passen?
Ik moet morgen in de buurt van Eindhoven zijn en omdat ik binnenkort daar vandaan vlieg, dacht ik, ik kan dan net zo goed even kijken of mijn trolley past :+
Iemand die dit weet ?

Grit

Re: Vraag handbagage Transavia via Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:07

Zoals ik het mij herinner staan er in de openbare ruimte ook pasbakken van de verschillende maatschappijen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:43

Ik was er vrijdag en zit diep te graven, maar ik heb ze vooral na de security gezien. Er stond er 1 naast de support balie, maar ik denk dat die van Wixx was..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 22:08

Ik ben geweest en er stond een bak naast de incheckbalies. En helaas, mijn good old happy trolley is exact 2 cm te breed -O-
Omdat ik voor 1 april geboekt heb, mag hij wsch wel als incheckbagage mee, maar dan is voor mij het voordeel van zonder ruimbagage reizen eraf.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:00

Hmmm.. Twee gedachten. 1) Koffertje van iemand lenen? 2) Heb je wel een ticket waarbij ie sws mee mag in de cabine? In mijn vlucht werden er bij de gate echt heel veel handbagage koffers alsnog naar het ruim verhuisd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:07

Ja, ik heb priority boarding en voor 1 april geboekt. Mag dus mee in de cabine.
Ik kwam er gisteravond achter dat ik zelf nog een kleiner handbagagekoffertje heb die wel aan de afmetingen voldoet. Moet ik alleen even kijken of mijn garderobe voor een week daarin past. First world problems :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:05

Fitzroy schreef:
Ja, ik heb priority boarding en voor 1 april geboekt. Mag dus mee in de cabine.
Ik kwam er gisteravond achter dat ik zelf nog een kleiner handbagagekoffertje heb die wel aan de afmetingen voldoet. Moet ik alleen even kijken of mijn garderobe voor een week daarin past. First world problems :o

packing cubes van reismonkey ;) kom je een heel eind mee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:57

Ik heb maar 1 keer daadwerkelijk mijn handbagage in zo'n bak moeten doen, dat was met easyJet en dat was gewoon onnodig ook nog. Normaal check ik online in en ga ik gewoon meteen door naar de security. Want bij de incheckbalie zijn ze het strengst. Maarja ik was met mn scharrel en die werkte op Schiphol en die zette me bij de incheckbalie af. Toen ik eenmaal in de rij stond en hij weg was dacht ik oh oeps dit hoeft niet. Maarja toen stond ik er toch al... En ja toen had ik dus dikke pech met de jongen achter de balie die me wilde naaien. De koffer paste precies door het wieltje niet in die bak. Achteraf had ik gewoon mn koffer weg moeten gooien en mn spullen in de losse tas moeten doen die ik ook in de koffer had zitten.. want het was een dure grap. Nja, de allerbeste optie was natuurlijk geweest om zelf te blijven opletten en helemaal niet in de incheckrij te belanden.
Ik begreep van vrienden van me dat dat personeel van EasyJet beloond wordt als ze er een passagier bij kunnen lappen. Dan krijgen ze een deel van het "verdiende" geld ofzo. Geen idee of het waar is maar ik heb me voorgenomen nooit meer met EasyJet te vliegen.
Grappig wel want ik heb tijdens het schrijven van deze post de naam van de betreffende luchtvaartmaatschappij even terug gezocht in mijn verhaaltje op facebook van die dag.. en ik vlieg dus morgenochtend naar Engeland .. met EasyJet :') _O- voornemen mislukt dus
Maar in principe als je het inchecken overslaat gaat het dus wel goed meestal. Ik vlieg altijd met veel te veel spullen terwijl ik alleen handbagage of zelfs alleen een personal item mee mag.
Ik heb een maand door Egypte gereisd met alleen een personal item bij me :+ en ik heb daar niets hoeven te kopen. Had alles bij me van genoeg shampoo tot tandpasta tot wasmiddel en kleding. Ging perfect

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 17:10

Ja, ik reis ook al jaren met dit koffertje als handbagage. Altijd goed gegaan, ook bij Transavia. Helaas heeft Transavia per begin april de regels aangepast vwb cabin bagage. Nu zijn ze dus heel streng en moet iedereen bij de gate zijn koffer in een bak zetten. Past ie niet, heb je pech en gaat het ding a € 65,- alsnog in de ruimbagage.