Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:22

Ja daar zijn we niet achter gekomen. Zou water kunnen zijn maar ook iets meer obscuur :+

Die bubbel tent was leuk maar we kregen last van onze slijmvliezen doordat de lucht steeds ververst wordt, zelfde als airco een beetje.

Mijn favoriet was het western hutje, heerlijk knus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:12

Gave foto's +:)+

Ik heb voor die kleine een full-face snorkelmasker gekocht een paar jaar geleden.
Ik vind dat echt een doodeng ding, als je altijd via een snorkel onder water hebt geademd schreeuwt elke vezel in je lijf dat je gaat verzuipen als je zonder snorkel of iets gaat ademhalen onder water := Moet je echt even een flinke drempel over om dat ding te durven vertrouwen.....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:12

Prairy schreef:
Ja daar zijn we niet achter gekomen. Zou water kunnen zijn maar ook iets meer obscuur :+

Die bubbel tent was leuk maar we kregen last van onze slijmvliezen doordat de lucht steeds ververst wordt, zelfde als airco een beetje.

Mijn favoriet was het western hutje, heerlijk knus.

Dat wiel ziet er uit als een takel/kraan met mensenmotor.
treadmill winch hier in actie (vanaf 24 minuten):

lukka63

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:21

Afbeelding

Genieten hier

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:23

Afbeelding

Genieten hier

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:35

Dubbel genieten dus! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 16:16

Ah leuk al die fotos. Veel verschillende slaapplekken ook voor Prairy
Mijn uitzicht nu

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veel vissen gezien ook een stukje met een schooltje vis mee gezwommen met zilver en gele vertikale strepen. Zilver met zwarte staartvlek, gele oogjes en zilver met gele langs strepen en grote zilveren bodem slobberaars.

Gv in tweede instantie lukt het met zijn volgelaats masker, blij mee

O ja als je vanaf lloret omhoog gaat via de kronkel kust weg. Kom je vlak na een uitzicht punt een enorme Camping tegen in een baai. Die is verboden voor honden. Daar na en daar voor veel borden verboden voor campers.

Wij zitten nu in de buurt van platja d ora.

Goed voor mijn spaanse lessen wel. Ik voel me stoer dat ik hoewel minimaal en met handen en voeten een gesprek kan voeren over basis dingen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 19:48

We zijn weer verplaatst. Helaas nu met lokaal vermaak pal naast de camper. Accordeon aan het spelen. Niet slecht maar ben er wel al klaar mee zucht

Vanmorgen visjes gekeken in hun natuurlijke habitat
Murenes, zeekomkommer, zee egels, anemonen zeesterren en heel veel visjes in veel kleuren maten en hoeveelheden inclusief een heel grote Rode zeeduivel

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:12

Nou, jullie zijn in ieder geval goed aan het genieten.
Mooie foto's gezien, ook bij Prairy.
Hmmm accordeon en dan pal naast je camper :n daar zou ik ook niet blij van worden...
Geniet samen verder!! :wave:

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:45

Wij gaan morgen weer richting Frankrijk,we hebben genoten van Spanje,in december gaan we terug voor 4 weken,heerlijk vooruitzicht.
Jullie nog fijne dagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 18:08

Twee moeizame slaapplekken vind dagen. Vol gesloten verboden voor honden of campers maar vooral gesloten ofvol. Gisteren de allerlaatste plek in Roses gevonden. Vandaag Argeles sur mer vol dicht enz enz pas een heel eind verderop een camping met plek gevonden die open was en hond welkom

Mooie route gereden wel, een bosbrand gemeld vanmorgen en heel veel resten van eerdere branden gezien.veel verwoesting daarvan

En vandaag met gevaar voor eigen huid cactusvijgen geplukt lekker maar ook veel weerhaakjes omdat ik pas na de eerste bedacht oh ja handschoenen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:59

karuna schreef:
Twee moeizame slaapplekken vind dagen. Vol gesloten verboden voor honden of campers maar vooral gesloten ofvol. Gisteren de allerlaatste plek in Roses gevonden. Vandaag Argeles sur mer vol dicht enz enz pas een heel eind verderop een camping met plek gevonden die open was en hond welkom

Mooie route gereden wel, een bosbrand gemeld vanmorgen en heel veel resten van eerdere branden gezien.veel verwoesting daarvan

En vandaag met gevaar voor eigen huid cactusvijgen geplukt lekker maar ook veel weerhaakjes omdat ik pas na de eerste bedacht oh ja handschoenen

Jammer camping laguna in Empuriabrava is druk maar heeft iedere dag vrije plekken.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:26

Als je er gevoelig voor bent, dan kun je die cactusvijg-iniminie-naaldjes nog lang voelen zitten! Ik had ondanks 3 stuks plastic tasjes om elke hand toch een paar weerhaakjes opgelopen die ik nog een paar weken voelde zitten.
Mijn moeder dacht dat ik me aanstelde en pakte gewoon met blote handen zo'n cactusvijg op en wreef erover! Mwah, zei ze, ik voel niks zitten hoor :+ en echt, zij had er totaal geen last van.

Ik ben helaas een gevoelig typje en mams dus helemaal niet. Ik heb van de eikenprocessierups en dennenprocessierups ook last. Krijg dan een soort kleine harde bultjes die wekenlang blijven zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 21:44

Ik ben er ook razend gevoelig voor maar de truc duktape en daarna koffieprut en zeep en als afsluiter goed raggen met een vochtige handdoek werkte ook.

Empuriabrava camping was dicht gister tot onze verbazing -O- erheen gereden maar we stonden voor een gesloten hek en niemand te bekennen tegen 1700 uur. :n Zoals meer campings gister en vandaag. We staan nugoed en betaalbaar maar het heeft ons weer 1,5 uur ruim gekost voor we een plek vonden. Maar nu ook gv is naar een "open" iets gelopen. Open volgens de site maar nope dicht en afgebroken meest zelfs al. Hij is nu dus onverichterzake terug naar de camping aan het wandelen :(:)

Maar dat is wel iets waar ik al heel vaak jaren tegenaan loop, de ietwat moeizame poginen een slaapplek te vinden :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:38

karuna schreef:
Ik ben er ook razend gevoelig voor maar de truc duktape en daarna koffieprut en zeep en als afsluiter goed raggen met een vochtige handdoek werkte ook.

Empuriabrava camping was dicht gister tot onze verbazing -O- erheen gereden maar we stonden voor een gesloten hek en niemand te bekennen tegen 1700 uur. :n Zoals meer campings gister en vandaag. We staan nugoed en betaalbaar maar het heeft ons weer 1,5 uur ruim gekost voor we een plek vonden. Maar nu ook gv is naar een "open" iets gelopen. Open volgens de site maar nope dicht en afgebroken meest zelfs al. Hij is nu dus onverichterzake terug naar de camping aan het wandelen :(:)

Maar dat is wel iets waar ik al heel vaak jaren tegenaan loop, de ietwat moeizame pogingen een slaapplek te vinden :')

ik vermoed dat veel campings sept gesloten zijn, zijn wat feestdagen die nu plaatsvinden en in aanloop voor de overwinteraars, dat seizoen begon vroeger altijd 1 okt. Ik kwam ook wel eens 2 dagen te vroeg aan, ging onderweg sneller dan gebruikelijk en stond op 2 okt voor dichte deur bij hotel, dag erna bleek de eigenaar er pas te zijn en wij hadden geboekt vanaf 4 oktober. Die was echt op vakantie verlof naar familie geweest.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 04:43

karuna schreef:

Maar dat is wel iets waar ik al heel vaak jaren tegenaan loop, de ietwat moeizame poginen een slaapplek te vinden :')

Ehh wij staan er nog...
Ze zijn tot 23 oktober open.
En er is normaal gesproken doorlopend iemand bij de receptie.
Ik herken dat niet, we hebben overal een plekje gevonden hebben 3 honden bij ons dus nog lastiger als 1.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 08:19

Heel vreemd dan. Er was eergisteren niemand te bekennen en de toegang dicht. Voor ons reden om om te draaien en verder te zoeken. misschien verkeerde tijdstip? Maar aangezien we aan de buitenkant niet kunnen ruiken of iets open gaat even later of dicht blijft wachten we daar niet op. De plek.die we voor de nacht hadden was krap (en de accordeon hihi) maar op loopafstand van de boulevard en de citadel. Ook geen ramp. Het lost zich altijd wel weer op de ene keer wat vroeger en vlotter dan de andere keer. Het heeft ook zijn charme. Zolang het niet 2200 is nog (al die s dat ook wel eens voorgekomen)

Vandaag weer verder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 19:06

Zo we staan weer, weer een eind noordelijker en oostelijker. Helaas nu te ver van zee om heen te lopen. Mooie rit met mooie natuur ook.

Ik heb een soort van een copy van mijn voordeur sleutel. Met 10% kans dat hij werkt maar 10% is beter dan geen kans. Flinke korting gekregen daarom. En hoe vervelend de supermarkt daar heeft een sushichef in dienst. Slurp op maat sushi :Y) en mjammie melkvrije toetjes.

Camperplaats 9 euro voor een ruime plek, heel rustig in het midden van niks :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:34

Die haartjes van cactusvijgen kunnen idd heel vervelend zijn! Van rozenbottels trouwens ook :=
Slurp op maat sushi? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Oesters? Mosselen? :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 20:15

Nee die mag ik niet hebben allergisch voor. Maar oa zonder sojasaus of wasabi op de zeewier. Heel erg vers en heel erg lekker. Goede restaurantkwaliteit gewoon.

Ik heb zelf best veel cactussen en ervaring met stekels ook voor mijn takjes. Op een na in mijn duim is alles eruit zo te voelen. De zaadjes uit de vruchten gaan de grond in. Eens kijken of ik er een plant uitkrijg.

Net een mooie zonsondergang met bijna volle maan aan de andere kant. En een gepensioneerde chauffeur die zijn beste Duits nog eens wilde oefenen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:23

Wij zijn in de Bourgogne,veel benauwder hier als in Spanje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 20:37

Jemig eind gereden dan. Wij zitten 150 km van ons vertrekpunt :') heerlijk open weer

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:10

karuna schreef:
Jemig eind gereden dan. Wij zitten 150 km van ons vertrekpunt :') heerlijk open weer

600 km konden lekker door rijden,rijden morgen richting Luxemburg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 18:20

Dan gaan jullie echt veel rapper. Wij zitten nu ongeveer 300 km verder, hele dag voor nodig gehad.
Maar onderweg gezien, flamingos, camarque paarden, zwarte koeien en stieren, veel lavendel en olijfbomen, wijngaarden, veel muggen :+ (helaas die ook gevoeld _-:( ) uitlopers van de Alpen, gieren en een eekhoorn :D

(De roze stipjes zijn flamingos :)) )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is gv alleen het dorpje in, oude dame en ik moeten daar helaas voor passen en het treintje was net terug beneden, gelukkig ben ik daar vaker al geweest, toen ik nog jong en redelijk fit was. Leuk plaatsje maar helaas voor de minder fitte mens niet te voet bereikbaar,

Hier heb ik destijds mijn eerste vijgen en dadels meteen van de boom gegeten. Nu is waar toen de camping was een camperplek. :j

Morgen de gorge bekijken, en via de mont ventoux richting mijn huis, ik vermoed dat we daar toch zaterdag pas aankomen ipv morgen avond, maar wie weet. Ik zit er nu ongeveer 570 km vandaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:24

Wat een mooie reis maken jullie weer. Prachtige foto's.
Veel plezier nog. Hopelijk voel je je snel weer fitter.