Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:49

Zo ik ben weer op Schiphol. Half uur te vroeg dus dan loopt alles in het 100. Bagage band 22. De allerlaatste en me koffer zit nog in het vliegtuig.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:53

daantjuhhh schreef:
Diertjec schreef:
Balen dat je zo ziek bent geweest, Mando, fijn dat je weer opgeknapt bent!

Wij zitten nu voor de 2e dag op Yaliskari beach
[ [url=m/eLt0gg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5oN6pF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn ook nog bij 2 andere stranden wezen kijken, maar dat was allemaal net niks.
Voor de rest hebben we wat rond gereden en we willen nog een keer naar een stadje voor souvenirs enzo.

Wij zijn er wel over uit dat we niet zo snel meer terug gaan naar Corfu. Samos blijft toch favoriet

Wij zijn vorig jaar naar Corfu geweest en dit jaar Samos.
Corfu vond ik vooral Corfu old town mooi. En we hadden een super luxe appartement met private pool.

Dit jaar was ons appartement op Samos minder luxe, maar de sfeer was veel beter. Wij zouden ook eerder terug gaan naar Samos dan Corfu.

Dat is de betere volgorde idd. Mn vriend en ik zeiden het ook al tegen elkaar, we zijn verpest door Samos.
Sfeer is echt heel anders, veel minder druk.
Hier knijp ik hem af en toe wel op de smallere bergpaden als we een tegenligger tegen komen, op Samos hadden we bijna geen tegenliggers.
Old Town van Corfu is idd heel mooi, natuur is prachtig en wij zitten echt in een fantastisch hotel met uitzicht over het hele eiland. Super gaaf, maar toch haalt het niet bij Samos

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:58

Wij liggen nu aan het strand van Kavos
Leuk groot plaatsje.

Leuk hoor.

Afbeelding

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:13

Tjonge jonge, regen en harde wind. We zijn weer in Nederland hoor.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:17

baudyh schreef:
Zo ik ben weer op Schiphol. Half uur te vroeg dus dan loopt alles in het 100. Bagage band 22. De allerlaatste en me koffer zit nog in het vliegtuig.

Welkom terug.
We landden ook te vroeg, om 21.40 uur ipv 22.10 uur, ook naar band 22 (half schiphol weer over :') ), maar bij ons waren de koffers er heel snel. Had de trein van 22.30 uur, dus binnen het uur van landen, schiphol over, koffers ophalen en naar de trein. Supersnel!

Ik had toch wel een lichte zorg voor het landen gisteravond, gezien de voorspelde code geel met storm en regen, maar niets aan de hand. Hele soepele landing.

Vond (voor mij korte) mini-boktmeeting ook erg leuk. Altijd leuk om eens de gezichten achter de boktnamen te zien :D

De sfeer op Lesbos en voor mij in het bijzonder Petra is de hoofdreden dat ik steeds terugga naar Lesbos. Appartement vind ik gunstige ligging en schoon belangrijk, maar verder maakt het me niet veel uit, want slaap en douche er alleen. Ik check ook wel altijd de beoordelingen (minimaal 8)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:05

Muronia schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het Amaryllis hotel in Kalamaki (Zakynthos)? Kun je vanuit Kalamaki ook makkelijk uitstapjes maken (zonder huurauto, met het ov, excursie of huurscooter/quad)?

Prima hotel met lieve eigenaren! Ov is heel beperkt. Maar er rijdt een bus die je naar Zakynthos stad of naar Laganas kan brengen. Maar taxi's zijn ook goed te betalen. Ov rijdt op Griekse tijden :')
Excursies kun je vaak bij de reisleiding regelen of online ergens boeken. Scooter of quad is ook overal te huren. Denk wel aan je veiligheid, de wegen zijn niet van goede kwaliteit.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:27

Wij zijn zondag aangekomen op Zakynthos. Hotel valt enorm tegen. Ontbijt gekwakt op een bord en totaal geen keuze. Ook plaats waar we zitten, Laganas, is erg veel jong engelsen. Maar we genieten volop van de mooie baaien en plekjes. Eiland is enorm groen. Zal wel komen door de enorme regenbuien afgelopen tijd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:17

Laganas staat ook bekend als de engelsen plek toch? Alles is daar op hun afgestemd. Lekker autotje huren en gaan rondrijden, want zakynthos is echt prachtig en laganas valt daarbij in het niet

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:31

Jester_ schreef:
Laganas staat ook bekend als de engelsen plek toch? Alles is daar op hun afgestemd. Lekker autotje huren en gaan rondrijden, want zakynthos is echt prachtig en laganas valt daarbij in het niet

Klopt hoor!! Heb al heel wat eilanden, en vaste land gezien hier, maar schrok hier toch wel wat van.
Mag ik vragen wat jullie betalen voor een week internet en airconditioning op kamer. Neem dit nl nooit en ze vragen hier €50,- per week

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:34

Ik heb altijd verblijven waar dat gewoon bij de prijs inzit. Dus geen idee.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:35

_Mel dank je, dat klinkt helemaal prima! Het is daar nogal heuvelachtig en de wegen zijn niet heel best he? Daarom zien wij beide autorijden niet zo zitten namelijk.

Bonnelover dat is wel een beetje jammer!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 17:48

Airconditioning heb ik wel eens 7,- per dag betaald. Internet nog nooit, WiFi is altijd gratis toch? In Welk hotel zit je, bonnelover?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:15

Wij zijn alweer bijna een weekje terug van zakynthos.

Ons hotel viel ook enorm tegen, zaten ook in laganas. Airco zouden we €10 per dag voor moeten betalen. Hebben we niet gedaan. Kamer was gelukkig gunstig gelegen en niet warm. Wifi zou €3 per persoon per dag moeten kosten. Hebben we ook niet gedaan. Genoeg MB.

Waren gelukkig niet veel op de kamer, hadden de hele periode een auto dus zijn eigenlijk hele tijd op pad geweest. Veel kunnen zien en mooie plekjes bezocht.

Auto is wel echt heel fijn hoor met alle giga heuvels. Mocht je geen auto willen zou ik denk ik eerder voor een Quad gaan dan voor een scooter. Scooters kwamen soms net wat power te kort en Quad ligt denk ik net wat stabieler op de weg.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:42

In juni op Kreta was de airco 8 euro per dag, vond ik al best veel eigenlijk. Voor wifi heb ik nog nooit betaald, meestal zoek ik hotels er op uit dat airco ook al er in zit.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:49

Wij hebben ook rond de 50 euro betaald voor de airco op Kreta.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:08

Op Samos zat WiFi en airco bij de prijs in.

We hadden geen ontbijt bijgeboekt, maar kregen elke dag gratis vers brood aan onze deur gehangen (ze hebben ook een bakkerij) en toeristen belasting wilden ze niet dat wij die betaalden.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 06:49

Wij zitten in Mariana, geen echte aanrader. Maar zijn ook lekker veel op pad
Las dat de luchthavens/verkeersleiders vandaag 24 uur staken.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:40

Even een vraagje voor de Griekenlandkenners, we willen graag nog een weekje weg de 2e week van oktober. Nu heb ik een leuke aanbieding gevonden op Zakynthos van Eliza was here en eentje op Kreta voor echt een strandvakantie. Nu vroeg ik me af of er dan nog wel wat te doen is of dat dan alles al dicht is, ook twijfel ik over het weer, alhoewel je daar natuurlijk geen enkele zekerheid over hebt. Boeken of toch beter richting Portugal of Canarische Eilanden o.i.d? Wij zijn echt geen stappers, maar willen ook geen dagen op het strand liggen. Gewoon lekker terrasje hier en daar, wat winkelen, wat bezichtigen etc.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:56

Meerdere keren in, en na, herfstvakantie op Kreta geweest. En daar was bijna alles nog open. Zakynthos ben ik nu maar geen idee hoe het dan hier is.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:00

Enige wat ik weet is dat het hotel waar wij in zaten vanaf 15 okt dicht zit en dat ze dan beginnen met de olijven. Maar hoe het verder zit op zakynthos durf ik niet te zeggen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:15

Tegen ons werd vorig jaar gezegd dat zakynthos dan echt niks meer is. Alle Grieken gaan dan terug naar de grote stad. Enkel een verdwaalde supermarkt is nog open, maar de rest zo goed als alles gesloten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 10:01

Zakynthos zou ik ook niet naar toe gaan half oktober. Ik zit dan eerder voor Kreta of Rhodos kiezen.

De Griekse rechter heeft de staking van de luchtverkeersleiders verboden dus de vluchten gaan gewoon. Net nog een groepje Nl vertrokken hier.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:37

Fitzroy je bent er nog, mag best nog een mooie foto hoor ;-)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:30

Ik ben verliefd op kos! Wat een ontzettend leuk en mooi eiland zeg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 12:22

baudyh schreef:
Fitzroy je bent er nog, mag best nog een mooie foto hoor ;-)

Niet moeilijk te raden waar ik nu zit. :D

Afbeelding

En nog een fotootje

Afbeelding