Hebben jullie tips en aanraders voor de Balkan (na de zomer)? Het plan is met de auto die kant op te gaan en vooral heel belangrijk mét hond. Het staat nog compleet open welke landen we aandoen, dat gaat afhangen van de temperaturen en waar op het moment supreme een overnachting mogelijk is. Het plan is per dag te bekijken welke kant de reis op gaat en daarvoor zou ik het leuk vinden om te weten waar de leuke dingen zijn en wat ik vooral niet moet missen mocht ik er langs komen!
Wat zoek ik? Leuke culturele dingetjes, mooie of historisch waardevolle gebouwen, locaties en dorpjes, mooie natuur. Misschien zijn er zelfs wel kleinschalige evenementen die leuk zijn om aan te doen, bijvoorbeeld van een feestdag ofzo. Musea e.d. zullen (neem ik aan) afvallen met hond, maar als er oorlogsgerelateerde tips zijn, dan mogen die wel gegeven worden. Het zou kunnen dat er een liefhebber mee op reis gaat die daar prima alleen naar binnen kan.
Tips met betrekking tot die landen en honden, zijn ook welkom. Naar ik begreep zijn ze er heel open en vriendelijk voor honden en lijken er geen strenge regels te zijn, maar ik hoor het graag als daar andere ervaringen mee zijn.
Het gaat grofweg om het gebied tussen Duitsland en Griekenland/Turkije.
Alvast bedankt