Over minder dan een maand gaat het beginnen: mijn fietstocht die me door Duitsland en Denemarken met de boot naar de Faeröer en IJsland moet brengen! Acht weken heb ik ervoor uitgetrokken. Ik heb al beloofd dat ik met een volgtopic zou komen, dus bij dezen!
Ik heb inmiddels een nieuwe fiets (gravelbike, type Bulls Grinder, geen band met de +/- gelijknamige datingsite) en de afgelopen tijd heb ik daar al mee getraind. Hoogtemeters maken is daarbij het devies, want in IJsland is het eerste wat ik moet doen 600 meter klimmen! Inmiddels heb ik ook een nieuwe telefoon. Helaas moeten jullie het voor deze OP nog even doen met vage foto's van mijn oude telefoon uit 2013...
De eerste trainingsdag: de Utrechtse Heuvelrug. De Amerongse Berg is met wel 64 meter (of was het nou 69) het Dak van Midden-Nederland.

Onlangs zocht ik het iets verder: Arnhem - Emmerik - Kleef - Nijmegen en weer terug naar Bunnik. 190 kilometer. Onderweg kwam ik onder meer langs Zevenaar. Het uitzicht op een van Nederlands oudste molens wil ik niemand onthouden.

De zwaarste helling van die dag was de Oude Holleweg van Beek-Ubbergen naar Berg en Dal, bij Nijmegen. Echt een helling van Limburgse allure, dik in de 10% en dat een halve kilometer lang. Helaas kwam ik die nog niet in één keer op: op het allersteilste punt moest ik even afstappen. Kwestie van trainen.
Eerder op die dag had ik ook de Elterberg beklommen (net over de Duitse grens), overigens zonder afstappen. Hier heb je het uitzicht richting de Rijn die daar op het punt staat Nederland binnen te stromen.

Nu nog een keertje echt serieus oefenen in Zuid-Limburg en dan ben ik zo klaar voor deze tocht als ik kan zijn. De foto's en mijn conditie kunnen alleen maar beter worden.