Nepal, inclusief Everest Base camp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Nepal, inclusief Everest Base camp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 16:59

Naast de Kili heb ik Nepal nog op een lijstje staan om eens te bezoeken. De Kilimanjaro en Tanzania hebben eigenlijk een grotere aantrekkingskracht omdat je bij Zanzibar en Memba kunt duiken. Ook de safari in Tanzania lijkt afwisselender. Maar het is wel heel erg duur. Dus ook maar eens orienteren op Nepal.

En dan de trek naar Everest Base camp, gevolgd door een safari in Chitwan en dan ook nog graag een bezoek aan Pokhara.
Wie heeft dit al eens gedaan en hoe heb je het aangepakt? Hoe ben je tot een juiste aanbieder gekomen? Of heb je alles ter plaatse geregeld? Persoonlijk wil ik het graag in het voren geregeld hebben omdat ik daar geen tijd kwijt wil zijn met nog een aanbieder zoeken die dan niet niet dezelfde dag nog tijd heeft.
Google geeft weer diverse hits, velen helaas net als in Tanzania zonder prijs, maar je weet dan nog niet of de aanbieder goed is en niemand uitbuit.
Ook lees ik bijvoorbeeld bij de trek dat je een slaapzak zelf moet meenemen, maar ik neem aan dat ter plaatse huren ook gewoon kan. En moet je hier wel of niet je eigen water nog filteren tijdens de trek? De 1 zegt je kunt uit de beekjes drinken, de andere zegt het kan niet. Ziek worden is natuurlijk niet de bedoeling.
EBC met helicopter staat niet op de planning overigens. ;)

Dus kom maar op met je ervaringen over Nepal en wat je leuk en minder leuk vond. En hoe je het geregeld hebt. Djoser, Shoestring e.d. bieden geen treks aan die interessant zijn, maar je mag uiteraard je ervaringen met Nepal en deze organisaties wel noemen.

Voor mij persoonlijk heeft Nepal 1 heel groot nadeel en dat is dat je er niet kunt duiken. Er zit wat in Pokhara, maar dat lijkt niet echt interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:04

Voor wat jij wilt kan ik je Evertrek van harte aanraden. Een kennis van mij heeft een aantal jaar terug EBC met hun gedaan, en ik heb dit jaar, samen met haar, Annapurna Base Camp met hun gedaan. Ik had er niets op aan te merken in ieder geval, ook met het oog op arbeidsomstandigheden voor hun personeel. Je kunt bij hun ook gratis een slaapzak en donsjas huren, en de gidsen hebben filters bij zich voor het water, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. Chitwan is een optionele add-on bij hun reizen, maar Pokhara zul je waarschijnlijk wel zelf apart moeten regelen.

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 17:07

Mkango schreef:
Voor wat jij wilt kan ik je Evertrek van harte aanraden. Een kennis van mij heeft een aantal jaar terug EBC met hun gedaan, en ik heb dit jaar, samen met haar, Annapurna Base Camp met hun gedaan. Ik had er niets op aan te merken in ieder geval, ook met het oog op arbeidsomstandigheden voor hun personeel. Je kunt bij hun ook gratis een slaapzak en donsjas huren, en de gidsen hebben filters bij zich voor het water, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. Chitwan is een optionele add-on bij hun reizen, maar Pokhara zul je waarschijnlijk wel zelf apart moeten regelen.

Dus alles was netjes geregeld? Ook geen verborgen kosten achteraf of gezeur over extra fooien? Klinkt in ieder geval niet verkeerd.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:09

Ik heb zelf niet EBC gedaan maar ben wel 2x in Nepal geweest omdat mijn tante er woont. Zij helpt de lokale bevolking. Ook heeft ze een kleinzoon 'geadopteerd' welke ze heeft geholpen aan een studie en inmiddels eigen reisbureau. Je kunt hem contacten voor zo'n rondreis. Het is allemaal eerlijk en direct met de lokale bevolking. Ook voor informatie, tips, offertes, etc. kun je bij ze terecht

Dit is de website: http://www.ramailotrek.com/

Contact gegevens
Dhiraj Thapa
Telnr +977 - 9849272237
email: ramailotrek@gmail.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:11

germie schreef:
Mkango schreef:
Voor wat jij wilt kan ik je Evertrek van harte aanraden. Een kennis van mij heeft een aantal jaar terug EBC met hun gedaan, en ik heb dit jaar, samen met haar, Annapurna Base Camp met hun gedaan. Ik had er niets op aan te merken in ieder geval, ook met het oog op arbeidsomstandigheden voor hun personeel. Je kunt bij hun ook gratis een slaapzak en donsjas huren, en de gidsen hebben filters bij zich voor het water, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. Chitwan is een optionele add-on bij hun reizen, maar Pokhara zul je waarschijnlijk wel zelf apart moeten regelen.

Dus alles was netjes geregeld? Ook geen verborgen kosten achteraf of gezeur over extra fooien? Klinkt in ieder geval niet verkeerd.
"Gezeur" vind ik het geven van fooi niet, dat is daar heel gebruikelijk en wordt vanuit Evertrek ook over gecommuniceerd incl. richtlijn, dus dat kun je gewoon budgetteren. Verder geen extra kosten gehad, nee, behalve dan uiteraard de vlucht erheen.

Berdien

Berichten: 64520
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Nepal, inclusief Everest Base camp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:21


kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Nepal, inclusief Everest Base camp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:36

Geen tips, lees wel mee. Beetje oriƫnteren.

Nepal staat al lang op m'n lijstje. Eigenlijk Tibet, maar daar heen reizen is een stuk lastiger..
Naast de bergen in zou ik ook een paar steden, tempels enzo willen bezoeken.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:39


Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:45

Ik heb ebc helaas niet gedaan, wel abc. Maar wel dus een trek moeten regelen en naar Pokhara en Chitwan geweest. Dus mocht je specifieke vragen hebben, roep maar.

Aanbieders ken ik helaas niet. Ben gewoon een paar kantoortjes binnengelopen en kon de volgende dag al op pad. Qua fooien, ja dat wordt wel verwacht. Al heb ik dat zelf niet gedaan. (gids was niet echt meehelpend, we waren 2 dagen eerder terug en als ik het niet tegen bureau zei dan kreeg die die 2 dagen gewoon betaald. Plus ik wou met de bus terug, maar hij wou de jeep want dan was die nog een uur eerder thuis).

Verder: een slaapzak kun je inderdaad overal huren en mocht je nog benodigdheden nodig hebben, dan is in Kathmandu alles goedkoop te vinden (north face namaak oa)

Ik heb overigens niks in NL geregeld. Ja 1e nacht hotel, vliegticket en visum. Maar verder backpack ik en probeer ik alles gewoon lokaal te regelen. Bij ABC heb ik alleen een drager ingehuurd die wat engels sprak en met hem op pad gegaan. Dat is bij EBC ook prima te regelen (al gaan er ook genoeg zonder gids of drager). Je hoeft dus niet met een hele groep. Vond ik zelf wel fijn, want liep harder dan de meeste mensen.
EBC is sws een hele toegankelijke trek. Als je je braaf aan de acclimatiseringsroute houdt en een beetje getraind bent, dus de kans dat je t haalt heel groot. Tuurlijk ook een beetje geluk hebben met hoogteziekte. ABC is een stukje lager, daar had 1 iemand hoogteziekte, maar met een paar pillen gewoon kunnen blijven.

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 20:23

Mkango schreef:
germie schreef:

Dus alles was netjes geregeld? Ook geen verborgen kosten achteraf of gezeur over extra fooien? Klinkt in ieder geval niet verkeerd.
"Gezeur" vind ik het geven van fooi niet, dat is daar heel gebruikelijk en wordt vanuit Evertrek ook over gecommuniceerd incl. richtlijn, dus dat kun je gewoon budgetteren. Verder geen extra kosten gehad, nee, behalve dan uiteraard de vlucht erheen.

Ik weet van de Kili dat ze graag meer fooi willen dan wat standaard is. En dat dan ook laten merken en gaan zeuren. Terwijl een fooi feitelijk altijd een beloning is. Ik geef normaal gesproken gewoon de standaard geadviseerde fooi. Dat neem ik mee in de prijs van de reis zodat het wel ingecalculeerd is. En soms neem ik ook iets mee uit Nederland om als extraatje te geven (ik heb wel eens kleine delfsblauwe klompjes uitgedeeld wat ook gewaardeerd werd, in Indonesie heb ik de eigenaar van de pony die daar gereden heb een hele rugzak vol ponyspullen gegeven die hier afgedankt waren, maar waar niets aan mankeerde. Die man was echt super dankbaar. Hij had meteen 30 andere eigenaren van paardjes om hem heen staan). Als ik weet dat ergens min of meer behoefte aan is en ik kan het meenemen, dan zal ik dat ook doen en daar weggeven of uitdelen.